humbox4b tergend traag

M

mmm

Hallo,

laatst heb ik weer eens alle kanalen uit de HUMAX 5400 weggehaald. Nieuwe scan op de Astra gedaan. En vol enthousiasme de nieuwe kanalen met Humbox4b naar de PC gedownload. Dit duurde me toch lang... Ik ben gewoon aan het avondeten gegaan, daarna was ie nog niet klaar!

OK, daar is tegenwoordig Humbox4b2, dus antenne op de Hotbird gezet, en vol goede moed met de upgrade de nieuwe kanalen naar de PC gedownload. Nou ik heb een uur geleden het middageten al op, maar hij is nog steeds bezig. Geeft me mooi de tijd om deze thread te openen.

Het downloaden van de kanalenlijst met FormulaV3 gaat wel snel, maar deze file is weer niet met Humbox te editen.

Het vreemde is, dat bij het uploaden naar de HUMAX het wel allemaal soepeltjes verloopt.

Klaag ik nou te vroeg over deze verder uitstekende editor, en wordt hier misschien "aan gewerkt"?

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Groetjes,

 
De 4.0b2 heb ik nog niet geprobeerd.

Momenteel heb ik Humbox 3.0 in gebruik en die is ook erg langzaam met het ophalen van de settings vanaf de Hummie, mar niet zo langzaam dat je tussendoor even zou kunnen eten.

Het uploaden naar de Hummie gaat inderdaad erg snel.

Het is me niet duidelijk waarom het downloaden van de settings zo lang duurt.

 
@mmm,

Dat is hier met Humbox 4.0b2 ook het geval, ongeacht de port-instelling blijft de baudrate bij het downloaden op 9600 hangen terwijl de upload wel over 115200 plaatsvindt. Met Setedit 0.29 haal ik de volgende tijden: upload (PC --> IRD) 17 sec en download (IRD --> PC) 270 sec.

 
Hi BT, Gizmo,

met versie 3 had ik dit probleem niet. Ik heb tijdens het eten :) nog even kunnen nadenken.

Humbox 3 draaide ik destijds nog onder Windows 98, nu heb ik Windows ME als operating system. Bij het zoeken naar andere threads hierover kwam wel eens naar voren dat Windows ME "anders" werkt met de COM-poort.

Hoe dit nu precies in elkaar steekt weet ik niet.

Waar draaien jullie op?

Groetjes,

 
Ik draai op windows 98 SE.

De Meer Ellende versie van winslow hoef ik niet.:)

 
Hoi, versie 4.0 werkt onder 98 se ook beduidend trager dan

versie 3.0

gr,

bob

 
Waarom de humbox traag werkt weet ik niet, maar zelf ik werk met Se-Edit van Wolfgang Litzingers. Dit gaat uitstekend. Met dit programma is het ook mogelijk Humbox-bestanden in te lezen en daarna te exporteren naar de ontvanger. Het proberen waar dus. Se-Edit vind ik compacter en overzichtelijker. Succes

 
En dan reg key bij astalavista zoeken of weet iemand die uit zijn hoofd?

bob

 
@Bobje

Gun de maker die paar tientjes toch (das toch niet teveel voor alle tijd die je bespaard), anders kunnen we de updates ook wel vergeten.

 
@Bobje

Yep, moet je zeker! doen, en daarna je settings inspelen...:biggrin::biggrin::biggrin:

en je zult merken dat je Hummie helemaal niets meer ontvangt...

De maker van Setedit heeft dit prima gedaan, gewoon die paar tientjes betalen en je hebt een perfect programma...

Gr FranX

PS: Dit geldt ook voor de 'keymakers' ...:)

 
Ok ik ben overtuigd, ik zal mijn spaarpotje eens omkeren

en eens kijken of er nog iets inzit, en een orginele aanschaffen.

gr,

bob

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan