Iemand bekend met proton?

satshow

Sr. Member
Special Friend
Waarderingsscore
28
Punten
28
Leeftijd
56
Op het moment gebruik ik Gmail maar wil daar van af op termijn.

Nu zag ik proton, deze hebben naast mail nog meer producten.
Heb op het moment de gratis email draaien, werkt prima op zich.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ervaring niet maar ik weet wel dat Protonmail van Proton VPN afkomstig is.
Dat zal ook de reden zijn dat er staat dat Protonmail encrypted is.

Ik maak zelf nog gebruik van gmx.com die zijn al van 1997 bezig en die hebben ook gratis e-mail met bijlages tot 50MB die je kunt versturen en 65 GB opslagruimte voor mail.
Die werkt op zich ook prima.

Hier hotmail, outlook en net als Tijger ook gmx.com.

B.

Hotmail en outlook (online) ben ik niet happy meer mee sinds die automatisch de spambak na 10 dagen legen. Als je even niet oplet ben je legitieme mail kwijt. Maar ieder zijn ding uiteraard.
Is echter wel iets om rekening mee te houden.

Volgens mij heb ik dat ook vroeger gebruikt GMX. Binnenkort eens kijken of ik daar nog kan inloggen.

Maar wil iets gaan gebruiken dat een beetje privacy gericht is.
Dat is bij Gmail niet echt het geval natuurlijk.

Ik had vroeger een gmx.net account, dat is niet meer, nu is het de .com geworden. Maar wie weet kun je nog wel inloggen. Ben eens benieuwd.
Qua veiligheid durf ik niet te zeggen wie beter is GMX houdt zich aan de EU wetgeving en daarin zijn ze in Duitsland nogal streng. Maar ik neem aan dat Proton dat ook wel zal doen.

Ik heb nog steeds een gmx.net adres en die werkt nog steeds maar los van dat gebruik ik ook Proton mail.
Voordeel is dat die goed gecrypt is, ik heb voor mijn macbook een losse plugin nodig om deze mailbox in de standaard mail applicatie op te nemen maar dat werkt uiteindelijk uitstekend.

Ik heb nog steeds een gmx.net adres
Ah inderdaad dat werkt nog. Dacht dat ie alleen nog maar betaald was.
Zit inderdaad nog (of weer) een vrije versie bij. Die hjeeft wel maar weinig ruimte. Maar leuk dat ie het nog doet.

Ik had vroeger een gmx.net account, dat is niet meer, nu is het de .com geworden.
Wij gebruiken ook o.a. gmx.net (al jaren). gmx.com is dus een totaal andere….???

Ik heb nog steeds een gmx.net adres en die werkt nog steeds maar los van dat gebruik ik ook Proton mail.
Voordeel is dat die goed gecrypt is, ik heb voor mijn macbook een losse plugin nodig om deze mailbox in de standaard mail applicatie op te nemen maar dat werkt uiteindelijk uitstekend.

Welk pakket heb je? Mail plus of iets anders?
Ik ben het van plan om het voor mij en de vrouw te gaan gebruiken.

Maar wil iets gaan gebruiken dat een beetje privacy gericht is.
Voor de perfecte privacy kan je het beste een domeinnaam registreren met een webhosting pakket om zo een eigen domein gebonden emailadres aan te maken. Dit is niet gratis, maar hoeft ook niet duur te zijn.

• Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Een domeinnaam registreren kost enkele tientjes per jaar. Een mailserver kun je thuis opzetten met, bijvoorbeeld, een Synology nas.
Of een bekende forumbeheerder vragen of hij mail wil hosten tegen een x vergoeding per jaar. ;)

..misschien is het domeinn 'blackmail' of 'tigermail' nog beschikbaar. :biggrin:

Ik gebruik apple mail op ipad en iphone en thunderbird op laptop. , weet niet de voor- en nadelen. Maar het werkt

gmx.com is dus een totaal andere….???
Raar genoeg niet. Ze zijn beiden van 1&1 Mail & Media GmbH, alleen is gmx.com in 1994 geregistreerd en de .net pas in 1998.
En als je de gratis accounts gaat vergelijken, krijg je dus bij gmx.com een boel meer ruimte dus wel apart te noemen inderdaad.

gmx.net pas in 1998? Ik heb sinds jaar en heugenis hobbyb@gmx.net als mailadres en voor mijn gevoel had ik die al tijdens de begintijd van het satnerds.com forum.. dus nog voor 1992 maar ik kan er naast zitten, de tijd gaat tegenwoordig zo snel ;)

Ik gebruik mailplus van Protonmail

Laatst bewerkt:
gmx.net pas in 1998?
Yep. Ik dacht ook dat die veel ouder waren. Daarom heb ik het speciaal opgezocht. Want in een ander stukje website stond 1997 maar dat kan niet.
Eerste registratiedatum van gmx.net is 09-12-1998 en in de waybackmachine is ie het eerst op 3-12-98 te vinden. Wel een beetje raar maar zou kunnen. GMX.com is op 07-05-1994 eerst geregistreerd.

Ja de tijd vliegt sneller dan je denkt. En soms is het ook net weer andersom.

Ik vraag me soms wel af of die datums wel goed bijgehouden zijn vroeger. Want als je gaat zoeken op satellitefun.org dan is die het eerst geregistreerd op 2001 terwijl we al in 2000 begonnen zijn.

Ohja is waar ook, we bestaan dit jaar 25 jaar. Glad vergeten! :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan