Iemand ervaring met wasmachine?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.452
Punten
113
Leeftijd
61
Heb hier een Miele wasmachine staan, ouder modelletje al.

Nu is me daarvan bekend dat ofwel de schokbrekers ofwel die dingens wat op de schokbrekers horen versleten zijn.

Het probleem wat we op dit moment ook ervaren, is dat vrijwel van alle kledingstukken met touwtjes, bijv. broeken met touwtjes of vesten met touwtjes etc., na het wassen deze touwtjes er uit zijn.
Dat doet de wasmachine dus.

Heeft dit met die schokbrekers te maken, of kan er een andere oorzaak zijn (ander defect?) dat hij touwtjes stuk maakt en uit de kleding haalt?

blijven de touwtjes niet haken in de gaatjes in de trommel en er dus op die manier uit worden getrokken?

Dan zou dat bij alle wasmachines moeten gebeuren lijkt me.
En in het begin was dit probleem er niet, dus ik denk 't niet.

Als er iets mis is met de schokbrekers dan merk je dat wel als hij begint te centrifugeren. Dan vliegt de machine alle kanten uit en maakt een hels kabaal.

die touwtjes blijven ergens hangen in de trommel dus daar gebeurd het.
meeste trommels hebben binnen in een paar balkjes sluit er daar eentje niet volledig aan dat er een kiertje ontstaat waar de touwtjes in kunnen blijven hangen?
Of de rubbermanchet aan voorzijde trommel is af zodat de touwtjes tussen trommel en manchet blijven hangen.
Net als matrix al zei als je machine niet extreem staat te schudden tijdens centrifugeren, heeft het niks met de ophanging van de trommel te maken.

Dat klopt The Matrix, daarom weet ik ook dat er iets mis is met de schokbrekers. Je ziet hem wat schudden en als hij ook maar iets ongelijk geladen is slaat hij bij het centrifugen ook tegen de buitenkant op.

Maar de vraag is echter of dat ook de oorzaak kan zijn van die touwtjes, want het gebeurt niet een enkele keer maar met alle kleren met touwtjes.
Zoja, dan ben ik gerustgesteld.

Zonee, dan moet ik verder gaan zoeken wat nog een oorzaak kan zijn. Ik zal zoals Jacob schrijft eens goed kijken of er ergens een opening is.
De rubber manchet aan de voorkant ziet er verder prima uit.

De reden waarom ik dit vraag is dat ik aan het twijfelen ben om de schokbrekers te vervangen of een nieuwe wasmachine te kopen.
Als het probleem met die touwtjes ook over is als de schokbrekers gemaakt zijn, hoef ik geen nieuwe wasmachine te kopen begrijp je?

als ik er nog eens over na denk, zou het toch kunnen gebeuren dat de touwtjes doordat de machine onrustig is af en toe toch even vast zitten in de gleuf van het manchet die door slingeren dicht gedrukt wordt.
Trouwens kun je ook speling voelen op de binnentrommel?

Ik heb eens met een wasmachine meegemaakt dat de trommel niet goed was gepuntlast, waardoor de binnentrommel bij het centrifugeren iets open ging staan.
Het gevolg bij ons toen was dat er een slang die in de buitentrommel zat werd doorgesneden.
Dit was wel bij een nieuwe wasmachine, en zeker geen Miele!
Maar wellicht dat na eenaantal jaren zoiets bij jouw aan de hand is.
Zelf hebben we ook al jaren Miele wasmachines. Nooit problemen, alleen na een paar jaar moet je de schokbrekers idd vervangen.
Zoals al beschreven slaat de binnetrommel dan tegen de buitentrommel aan.
Het fenomeen met de touwtjes heb ik nog niet meegemaakt.

Ik zou er gewoon nieuwe schokbrekers inzetten, en desnoods de touwtjes aan elkaar knopen :biggrin:

Dat zou ook kunnen dat de binnen trommel los aan het gaan is of dat er speling in zit. Dit kun je nagaan door de binnen trommel bij de deur opening bovenin op te tillen lukt je dat en dan bedoel ik zonder verend effect maar een klik achtig geluid dan is het op naar media markt

Oke bedankt voor de tips allemaal, ik ga morgen eens proberen en voelen wat we nog kunnen ontdekken.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan