Iets anders dan UPC

bert50

Addicted Member
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
1.440
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zo vrienden,
gisteren heb ik alle spullen die ik van UPC had naar het postkantoor gebracht (C2000).
Heb nu alles van "Ons Net", helaas liep ik tegen een tekort koming van Ons Net aan. Als men de HDTV ontvanger aan sluit dan mag dat niet op een Router, maar rechtstreeks of op een Hub dat ding heeft een IP nummer nodig van Ons Net.
Het enigste wat niet werkt is de Analoge TV&Radio, bij het testen bleek dat er een breuk in mijn glasvesel aansluiting zit. Wordt zeer binnenkort opgelost.

Bij het testen van het Internet heb ik een Download van 91 Mb das leker snel, de upload zou even snel moeten zijn, maar is maar 30 Mb, ligt ook aan de breuk in de glasvesel.

Bertje is dus nog niet helemaal happy, maar dat komt nog wel.
 
bert50;216650 zei:
Zo vrienden,
gisteren heb ik alle spullen die ik van UPC had naar het postkantoor gebracht (C2000).

Gefeliciteerd met de aanwinst, en nou maar hopen dat de breuk in de kabel snel gerepareerd wordt.

Maaruh, C2000? , dat is toch het communicatiesysteem voor ambulancediensten, brandweer, marechaussee en politie?
 
Nee Freggel, het postkantoor zit hier bij de winkel C2000.
 
bert50 Is dat niet de C1000? :biggrin:

Als ze maar opschieten met dat repareren.
Geniet ervan.

Multispeed
 
Grappig Bert50, ik heb een abonnement bij Heineken. Mijn upload is 6 pils p/d en mijn download is minder dan 3 pils per dag. Waar zou nu de rest blijven? Ik kom ook bij C1000 :) Zou er bij mij ook ergens een breuk zitten?

Maar 91 MB waauw, als je er te hard aantrekt komt straks behalve de data ook de hele server bij je binnen via de glasvezel.
 
Nou niet om te zeuren hoor, maar zet eens een foto weg van die C2000.

Volgens mij is dat echt een communicatiesysteem hoor.

klik
 
Toch snap ik effe iets niet met die hoge snelheden tot 90 Mbit.

Als ik hier bestanden overzet van een pc naar een andere via UTP dan haal ik nooit 100 Mbit.
Dit terwijl beide interfaces toch 100 Mbit zijn.
Ik ben effe de exacte cijfers kwijt maar het was minder dan de helft.
Ik weet zo ook niet wat de maximale overdrachtssnelheid van bv cat5 kabel is.
Daarnaast is duurt ook het overzetten van grote bestanden van een hd naar de andere op een pc zijn tijd.

Grtz.
 
De snelheid over Cat5 kan best 100 Mbit halen, mits alle 8 de aders bezet zijn.
Veelal kan de (oude) HDD de snelheid niet aan
 
Het lijkt me ook dat cat5 dat moet kunnen.
Desondanks heb ik nog genoeg cat6 liggen voor het geval dat.

De hd's zijn niet echt oud, hooguit een jaar of 4 en enkele een paar jaar.
Wel zijn beide boot hd's ide pata met daarnaast sata's.

Ik herinner me dat ik op de recentste pc van 2 jaar toen met de dream geprobeerd heb.
En daar kwam ik toen op de waarden die ik vermeldde, en die je kunt zien als je via ftp bestanden verplaatst (en natuurlijk hoe lang het duurt).
Ik heb het nog eens geprobeerd tussen de twee pc's en nu kom ik op zo'n 70 Mbit uit.
Dat is al wat beter maar zeker nog geen 100 Mbit.
Ik heb dan ook nog geen idee wat de snelheid eigenlijk bepaalt.

Grtz.
 
Kilroy;216664 zei:
Ik heb het nog eens geprobeerd tussen de twee pc's en nu kom ik op zo'n 70 Mbit uit.
Dat is al wat beter maar zeker nog geen 100 Mbit.
Ik heb dan ook nog geen idee wat de snelheid eigenlijk bepaalt.
Grtz.

Ik denk dat ik jou begrijp Kilroy,
Bv als je een kruis kabel tussen twee 100Mb kaarten hangt heb je zeker colisions, dit brengt de snelheid omlaag. Verder het aanmaken van de filename kost ook tijd, met kleinere files ben langzamer dan met grote files.
Als je een Router van 100 Mb gebruikt zal je ook die snelheid niet halen, ook daar zit verlies in, dus alles opgeteld ja dan haal je geen 100 Mb.

Ik heb een router die 350Mb aan kan, dus geen snelheids verlies. Dus als ik een download test doe dat wordt er een grote file gedownload en dan haal ik de 91Mb. Ik beschik over een router met de naam DIR-650, hij was aan de prijs maar dan heb je ook wat.

Als mijn glasvesel gerepareeerd is zal mijn upload ook 91Mb zijn.
Anders kijk eens op speedtest.net.
 
Tja, wie gebruikt nog een kruiskabel tegenwoordig?
Dat wordt toch steeds met een switch gedaan zoals ik ook doe.
En die zijn best goed tegenwoordig.

Ik heb ook eens geprobeerd met en zonder switch naar modem/router en merkte geen verschil in snelheid.
Idem met een cat5 en cat6 kabel.
Ik heb wel eens een defekte switch gehad, de snelheid liep ineens sterk terug.
Het bleek een gesmoord (smoor) spoeltje te zijn.
Met een nieuwe switch was het weer goed.

Grtz.
 
@Freggel1: Ja C2000 is echt een communicatiesysteem wat gebruikt wordt door hulpdiensten. Men zal inderdaad de C1000 bedoelen. Of eerder het postagenschap in die winkel aanwezig.

Ik weet zo ook niet wat de maximale overdrachtssnelheid van bv cat5 kabel is.
Da's 100mbit maximaal en voor Cat5e 1 GB maximaal.
Misschien een interessant rijtje:

CAT 1--up to 1 mbps
CAT 2--1 to 4 mbps
CAT 3--4 to 12 mbps
CAT 4--12 to 16 mbps
CAT 5--10 to 100 mbps
CAT 5E--100 to 1000 mbps
CAT 6--100 to 10,000 mbps

Haalbare snelheden ligt ook aan de lengte van de kabels. Men zegt at echt 100mbit op een 100mbit netwerk niet haalbaar is.
Daarnaast moet je die snelheid delen door 8 eigenlijk wil je megabytes overhouden. Dan blijft 12,5 megabyte/sec. aan snelheid over.
Wil je het helemaal officieel gaan doen moet je zelfs mbit door 10 gaan delen en dan hou je 10 megabyte over. Dat haal ik hier thuis regelmatig over de cat5.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan