Opgelost Ik kan niet meer inloggen op mijn Nas.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.165
Waarderingsscore
574
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik hoop dat ik mijn vraag in het juiste gedeelte vraag.
Niet dan schrijf ik 1.000.0000.0000,23 keer ik ben een ezel.

Vraag: ik heb hier een Nas, WD my cloud, maar sinds dat ik W-11 gebruik, kan ik de nas niet meer benaderen.

De firmware wordt niet meer ondersteund sinds 2022.

Ik heb dus al geprobeerd de nas te resetten, inloggen via ip.

Maar ik zie nergens iets waar ik mijn bestanden die op de nas staan kan downloaden.
Ik snap er even niks van, en ik zou dus graag die 2tb die in de Nas zit benaderen, en opslaan op een ander.

Wie weet raad?
 
Schijf er uit halen en aan een andere nas koppelen?
 
En maar hopen dat je het bestandssysteem dan kan lezen....
 
Had jij niet meerdere computers , toevallig 1 met w10
 
Er ligt hier nog een laptop met W-7.
 
Dan zou ik daarmee proberen in te loggen en de bestanden er af te halen.
Het lijkt me echter vreemd dat Windows 11 er niet aan zou kunnen komen, want ik heb ook oude firmware op de NAS systemen en dat maakt verder niet uit.

Maarreh... werkt zo'n WD MyCloud dan niet zoals een gewone NAS dat je er ook via de browser op kunt inloggen?

Misschien in Windows 11 op andere wijze toevoegen?
Ik heb hier een handleiding (klik) gevonden, misschien kun je daar iets mee?
 
Ik heb geprobeerd om via de browser in te luggen, maar dat lukte ook niet.

Op mijn huidige computers staat de firmware van de wd niet op, en deze is sinds 2022 niet meer beschikbaar.

Ik zal wel buitenpc wel eens uit de kast halen tzt.
 
Op mijn huidige computers staat de firmware van de wd niet op
Als je firmware op je computers moet hebben voor dat ding, dan is dat ook geen NAS, eerder een slimme netwerkschijf. Echter in de handleiding zie ik ook geen noodzakelijkheid tot firmware op de PC.

Waarom kom je er niet via de browser in? Want dat staat los van enige noodzaak van firmware, als die er al is.
Welke foutmelding zie je? En weet je zeker dat die WD wel een ip adres gekregen heeft in het juiste netwerk, heb je in de router ingelogd om dat te controleren?
 
Is de WD al eens van de stroom geweest voor een aantal minuten?
 
inloggen via de router heb ik nog niet geprobeerd, en ja hij is al een aantal minuten van de stroom geweest.

Komend weekend even nog wat andere dingen proberen.
 
inloggen via de router heb ik nog niet geprobeerd
Via de router kun je niet inloggen, via de browser wel. Maar in de router kun je wel kijken of hij een ip adres gekregen heeft, of hij daar dus zichtbaar is.
En hopelijk heb je niet het poortnummer veranderd naar iets anders, want dat zou dan ook een probleem kunnen opleveren.
 
Vandaag een andere pc aangesloten maar daar werkt het ook niet meer.

Ook de harde schijf even losgeko;peld en in mdie pc gedaan, hij wordt dan wel gezien maar ik moet hem formateren omdat er een besturingsprogramma opstaat wat niet herkend wordt.

Ga ik nu nog niet doen want dan ben ik veel bestanden kwijt die ik toch wil behouden.

Iemand misschien een tip?
 
Allereerst moet bekend zijn wat het ipadres is. Zonder dit gegeven kun je vrijwel niets, behalve met een tooltje van WD of zo. Op de website is misschien iets te vinden?
Eventueel inloggen op de router en in de IP-table kijken welke adressen zijn toegewezen aan welk apparaat.
Het probleem kan dan weer zijn dat je alleen mac-adressen tegenkomt en je dus moet weten welk mac-adres de nas heeft.

Met een 'ping' commando kun je ook achter het ipadres komen..
 
@Dr.Z op de site van wd my cloud staat dat het standaard ip-adres 192.168.19.1 is, dat heb ik geprobeerd, maar ook na een reset werkt dat niet?

Helaas is het nu dat het ding niet meer goed op start, voorheen brandde er een blauw lampje continue, maar nu een rood knipperend.

Zal de boel wel naar de klote hebben.
 
Het jammere is dat er op die schijf een aantal zeldzame juweeltjes stonden uit de jaren 70/80 en 90 [12"]

Die vindt ik waarschijnlijk nooit meer terug. :unsure:

Maar ach ik heb weer iets te doen, en dat is weer een aantal avondjes slurpen in de nieuwsgroepen, en ik ben alweer een hoop leuke tegengekomen die ik nog niet had....
 
Wanneer die 192.168.19.1 niet in jouw IP-range valt, dan zul je die nooit kunnen benaderen.
Stel dat jouw pc en andere apparaten op 192.168.1.xxx met elkaar praten, dan gaat de NAS nooit zichtbaar zijn in het netwerk.
Je zou tijdelijk jouw pc handmatig een adres kunnen geven wat lijkt op :192.168.19.123
Netmask wordt dan 255.255.255.0 en de gateway is niet van belang omdat je het internet toch niet op hoeft.

En data krijg je er altijd wel af, ook al kun je de schijf niet meer benaderen. Zolang de schijf fysiek in orde is dan kan alle data er afgehaald worden.
 
Laatst bewerkt:
@Dr.Z , welk programma kun je daarvoor het beste gebruiken?
 
welk programma kun je daarvoor het beste gebruiken?
Dat kun je simpelweg bij de netwerkinstellingen van windows doen. :)
In plaats van DHCP kies je 'handmatig' en vul je jouw gewenste IP in.

...of bedoel je een programma om gegevens er vanaf te krijgen? Daar zijn wel programma's voor, maar de goede kosten een boel geld.
 
Iemand misschien een tip?
Ja want ik had al verwacht dat het met die oude pc ook niet zou gaan lukken. Wat dacht je van de tip die ik al gegeven had? Want dat heb je nog steeds niet gedaan.

Log nu eens in je router in en zie of dat ding wel een ip adres krijgt?
Want daar kun je het echt zien wie er een ip van DHCP gekregen heeft of wie er niet aanwezig is.

Tenzij je nooit dat ding op DHCP gezet hebt, maar dan wordt het even een stukje lastiger. Alhoewel sommige routers ook apparatuur met statisch ip laten zien, behalve als die buiten de bestaande netwerk range vallen.

Maar begin nu eens hiermee, in die router kijken, dat geeft je de meeste kans.

Zie je hem niet, dan zit ie in een ander netwerk met statisch ip of er zit iets niet goed met de netwerk verbinding, kabel of zoiets.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan