Opgelost Ik kan niet meer inloggen op mijn Nas.

@the matrix . het is een wd mycloud.

@Black Tiger, ik zie niks in mijn router, en volgens mij start dat ding niet eens meer op?
Er knippert continue een rood lampje.
 
Er knippert continue een rood lampje.
Heb je het nu over die NAS?
Als hij niet op start dan zal hij zeker ook niet bereikbaar zijn.

Als je het over de router hebt, hoe hangt dan je pc in het netwerk, toch ook via de router of niet? Dus ik ga er even van uit dat je niet de router bedoeld.

Als de NAS niet start kan het ook zijn dat die disk niet lekker is.
Een optie wat je dan nog zou kunnen doen is VirtualBox in Windows (misschien zelfs de oud pc) installeren en dan dan in een virtuale machine Linux installeren.
Daarvoor moet dan wel die NAS disk in de PC zitten, als ie vraagt om te formatteren moet je gewoon annuleren.
Linux zou die gewoon moeten kunnen zien.

Of je kunt in Windows de Diskinternals Linux-reader (klik) installeren of een driver installeren zoals de Ext2fsd driver bijvoorbeeld.
 
Ik heb het over de "Nas" .

Ik heb al vanalles geprobeerd aan recovery software, maar daar zit een maximum aan vast wat je kunt herstellen.

Ik ga die van jou ook even testen.
Bedankt!

Even een edit:

Het gaat er op lijken dat ik iets gevonden heb waar het mee gaat lukken!

Get data back pro, incl. een sleuteltje.

Ben nu een map die op die schijf staat aan kopieren naar een externe HD.
 
Laatst bewerkt:
Topic op opgelost gezet.

Reden: het is gelukt om de data van de harde schijf te halen.
 
Da's top dat het je gelukt is, meestal is het filesysteem op een NAS dusdanig afwijkend dat je zonder de hardware niets meer met de data kunt beginnen, uitzondering is (waar ik ervaring mee heb) synology, daar kon ik een volume mounten in mijn linux bak, eigenaarschap overnemen en de data lekker van de disks afhalen.
Een NAS heb je niet voor niets, daar zet je meestal dingen heen die je niet kwijt wilt raken, als die dan ook nog een faalt.... :(
 
uitzondering is (waar ik ervaring mee heb) synology,
Het zijn alleen nog aparte NAS dingetjes waar dat mee gebeurt. Zowat alle gerenommeerde merken c.q. echte NAS systemen zoals Synology, Qnap en Asustor gebruiken allemaal gewoon een Linux EXT4 partitionering.
Bij aparte dingen en vaak ook bij externe netwerkdisks die zich NAS plachten te noemen (maar het eigenlijk niet zijn) kan dat heel anders zijn inderdaad.
 
Ik heb die WD een jaar of 6 geleden gekocht om daar dingen op te zetten die ik wou bewaren.

Vooral muziek waar een remix van gemaakt werd, en als ik dat zocht dan kwam ik meerdere verschillende versies tegen, [ hadden we het daar laatst niet over, of waren het die 2 motten in in mijn jas wonen? ]

Ik probeer bijna altijd om dit en foto's enz om deze op een back-up te zetten, maar dit had ik dus niet met de nas gedaan.

Met mijn stomme kop alle computers hier voorzien van W-11........... En toen werd het niet meer ondersteund.

Maar dankzij de hulp hier, en op Google ben ik blij dat ik de data met het programma get data back incl. crack via de nieuwsgroepen heb kunnen downloaden en dus de schijf uit kan lezen, en de bestanden naar een andere schijf kan kopieren. :biggrin:
 
Maar is jouw nas nog in tact en kun je alsnog proberen om hem te benaderen? Ik bedacht mij net dat er kant en klare tooltjes bestaan om apparaten in het netwerk te detecteren..
 
Met mijn stomme kop alle computers hier voorzien van W-11........... En toen werd het niet meer ondersteund.
Nogmaals, het ligt niet aan die W11 computers!!!
Als dat het geval was had je hem via die W7 nog kunnen benaderen. Netwerken werken niet op die manier.

Sterker nog, ik heb je op de vorige pagina een handleiding gegeven voor het werken met Windows 11. Dus die dingen werken gewoon met Windows 11.
Er zit gewoon iets fout met het netwerk als je dat ding niet kunt pingen.

De vraag is gewoon op welk netwerk dat ie zit en als hij op een of andere manier zijn netwerk instellingen gereset heeft, zul je op het zelfde netwerk moeten gaan zitten met een statisch adres om hem te kunnen vinden.
Maar dat werkt allemaal gewoon op Windows 11 vermits het apparaat zelf nog in orde is.
 
Het kan een samba dingetje geweest zijn, dan snap ik wel dat het met windoof7 wel werkt en met 11 niet.
 
dan snap ik wel dat het met windoof7 wel werkt en met 11 niet.
Ik niet. Want zelfs al zou samba niet draaien, dan zou hij toch nog te pingen moeten zijn in het netwerk en bereikbaar via de browser zoals in de handleiding gesteld. Dat heeft namelijk niets met het OS te maken.
 
Vaak krijg je niet alles in je netwerk te zien als je zelf geen partitie deelt en daarvan de boel protected hebt.
Delen met bv iedereen.
 
Mijn NAS is niet te pingen in mijn netwerk, ICMP staat uit.
 
ICMP staat uit.
Ja als je die uit zet, standaard staat dat niet uit, maar blijf over de browser die dan toch moet werken. Sommigen kunnen standaard via telnet of SSH bereikt worden.

Als het rode lampje knippert kan het een paar dingen zijn (bijv. als ie bijna vol is schijnt het), als het blijft branden zou het een disk/smart issue zijn als ik het zo lees.
Er zit wel een netwerk ledje op dus eigenlijk zou dat ook moeten knipperen.
 
Ik ben nu bezig om alles wat op de harde schijf staat te kopieeren naar een andere.

Als dat klaar is kijk nog wel of hij het gaat doen als hij weer ingebouwd is.
Ben niet de strekste met netwerken.
 
Gelukkig wel @Black Tiger , maar dat gaat nog even duren.

Ik ben alles eerst aan het overzetten, ik dacht dat mijn grootste externe hd 750gig was,
maar zag vannacht dat er ook nog een 2tb ligt, dus daar ga ik eerst alles opzetten. :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan