Ik krijg steeds om mijn laptop te zien windows 11

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Weet iemand hier al iets te vertellen over win 11 ?
 
Jazeker.. er veranderd vrijwel niets.. :ROFLMAO: Het heeft volgens mij hoofdzakelijk te maken met marketing en iets met aandeelhouders of zo.. Misschien dat sommige dingetjes qua uiterlijk iets anders zijn en dat sommige onderdelen op een andere plaats staan.
 
Maar dan moet je wel eerst W11 op je PC of laptop kunnen installeren voordat je de veranderingen kan zien.
En W11 laat zich niet op elke PC of laptop installeren.

Er was een Tool om te controleren of je W11 op een PC of Laptop kan installeren maar die is inmiddels door MS offline gehaald <Klik>.
 
je hebt geen tool nodig om w11 te installeren?
zorg dat windows insider program is ingeschakeld?
als je w11 wilt installeren zorg dan eerst dat windows insider program is ingeschakeld doe dan het volgende?
installeren via windows insider program en dan account toevoegen, en kiezen voor dev en 2x maal bevestigen en opnieuw opstarten, zoeken naar update en hij installeert w11 automatisch
 
Die tool was niet bedoeld om W11 te installeren maar om te checken of jouw systeem voldoet.
En zoals het er nu naar uitziet zal W11 alleen nog op een systeem werken als het aan deze systeem vereisten voldoet.

Nadat het bekend werd dat W11 uitkomt was er nogal wat onduidelijkheid of TPM 2.0 vereist was.
Bij de meeste staat dit uitgeschakeld in de bios maar dit kan je simpel activeren.
 
Mijn laptop is net nieuw dus dat komt wel goed.
Je kan het eind dit jaar gratis downloaden heb ik ergens gelezen.
 
die pc-status controle heb ik op mijn pc staan en die werkt nog steeds.Ja die kan je gratis downloaden via een update tegen eind 2021?
 
helaas is deze een tijdje onbeschikbaar
 
Zo gebruik ik zelf een AMD Ryzen 7 1700X Eight-Core Processor 3.90 GHz maar volgens MS is deze niet geschikt voor W11.
 
Er verandert toch nog wel het een en ander aan Windows 11, met name de systeemvereisten.
Er is een minimale processor die je moet hebben, en ook moet je systeem TPM 2.0 ondersteunen. Dat laatste is ook belangrijk en zit over het algemeen wel in nieuwere systemen, niet in oudere. Die hebben nog TPM 1.2.

Tevens is Microsoft er over bezig dat je nu verplicht een Microsoft account zou moeten hebben om W11 te kunnen installeren. Ronduit belachelijk en er zullen ook wel omwegen voor gevonden worden.
Want er zullen ook mensen zijn die gewoon thuis zonder internet pc's met W11 willen hebben draaien en zonder internet kun je dus niet op een Microsoft account inloggen dus daar zal MS nog wel van terug komen hopelijk.
 
Voor zover als ik het goed gelezen en onthouden heb zal MS W10 ondersteunen tot en met 2025 met (veiligheid) updates. Persoonlijk denk ik dat er achter de schermen de nodige kritiek wordt geuit op MS gezien de systeemeisen om W11 te kunnen installeren.

Maar aan de andere kant moeten de systemen die MS Windows gebruiken wel veel veiliger worden voor zowel de thuisgebruikers als de bedrijven omdat met de dag de kwetsbaarheden duidelijker worden en er dus iets moet gebeuren dat systemen minder kwetsbaar worden.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan