Ik leef nog

neo

Sr. Member
Lid sinds
28 jan 2003
Berichten
324
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
Hi Satelliet verslaafden.
Sorry dat ik zo weinig meer van me laat horen maar ben een beetje verwend geraakt met mijn abo en heb nu ook een nieuwe hobby namelijk online games zoals Call Of Duty 2 enz enz
Maar ter zake ik wil dus een film opnemen met mijn dreambox, netjes alles in de timer gezet en als ik dan ga kijken wat er op de HDD staat zijn het maar een paar bits die er opgenomen zijn.
Dus ikke die HDD formateren in de hoop dat het goed zou komen, maar helaas mocht niet baten.
Iemand enig iedee wat er mis zou kunnen zijn?
ps dit probleem deed zich ineens voor wand ik heb al menig film opgenomen en het lukte altijd tot nu toe. Zou de HDD defect zijn?
 
Wel.... het kan vanalles zijn. Laatst heb ik ook de timer gebruikt en bleek er totaal niets opgenomen te zijn terwijl het voorheen prima werkte.
Het zou dus ook aan de firmware kunnen liggen etc. Dat wordt moeilijk zoeken. Misschien kun je alvast vermelden om welk type Dreambox het gaat en welke firmware er momenteel op draait.
 
Dreambox 7000S met Gemini Project en alles draait op Gbox via CS
 
Ik heb wel eens hakkelingen meegemaakt in de opnames bij Gbox, maar geen problemen ervaren met de timer funktie, tot nu dan 1x en dat was met Gemini 4.0. Heb jij die er ook op draaien of gebruik je een andere Gemini versie?
 
Is al weer een tijdje terug dat ik het er in heb gezet maar zover ik kan zien is het versie 360,
Ik ga morgen wel eens kijken of ik er een andere image in kan zetten en of het dan nog voorkomt.
 
Vandaag hier nog eens geprobeerd, bleek dat de Dreambox zich schijnbaar vorige keer verslikt had, misschien omdat hij toen ook op standby stond.
De opname vandaag is in elk geval gelukt. Wellicht kun je het ook nog eens proberen. Maar het kan zeker ook helpen om te upgraden.
 
Dus volgens jou gaat een opname mis als de dreambox vanuit de stanby stand een opname moet gaan doen?
Zou kunnen heb het nog niet uitgeprobeerd.
Morgen ga ik die 4.0 er eens inzetten en ben benieuwd of het gaat lukken
 
Hier eens de dreambox aan laten staan voordat de opname begon en het stond er allemaal op.
Wel jammer dat de dreambox aan moet blijven staan, maar goed als je echt wat wil opnemen weet ik nu in iedergeval hoe dat moet.
Blijf het echter wel raar vinden dat de opname dan mis gaat.
 
Ja hoe dat kan weet ik ook niet, eerst nam hij bij mij ook gewoon op vanuit standby stand. Kan zijn dat hij dat normaliter ook doet maar dat hij zich gewoon een keer verslikt heeft dat kan gebeuren.
Misschien dat ik het straks nog eens test.
Overigens is de Gemini 4.1 bijna uit.
 
Na veel vijven en zessen ben ik er uiteindelijk achter gekomen wanneer de dreambox geen info kan lezen van de HDD hij ook niet kan zien hoeveel resterende tijd er is om een film te kunnen opnemen.
Vaak na een reboot of helaas wat dan nodig is een harde reset door de stekker er een keer uit te trekken of met de bekende drie knoppen aan de voorkant ziet de dreambox op de HDD wel en gaat de opname wel goed of de box nu op standby staat of niet.
 
Het klopt inderdaad dat als de Dream de HDD niet zien of lezen kan, hij ook geen info betreffende zaken die de HD aangaan (zoals opname's en resterende tijd daarvan) kan aangeven. Dat kan tot problemen leiden.

De door jou genoemde oplossingen zijn dan ook methodes om de zaak weer werkend te krijgen, alleen hoort dat feitelijk slechts af en toe te gebeuren.
In elk geval wel fijn om te lezen dat je er na een tijdje toch achter bent wat nu de daadwerkelijke oorzaak van je problemen was c.q. is.

En nu weet ik gelijk ook waarom vermoedelijk bij mij een opname laatst niet gestart is vanuit standby stand, terwijl dat normaliter altijd goed gaat en ondank het feit dat toen ik die opname wilde gaan controleren, een testopname meteen lukte. Want ondanks dat ik wist dat het lezen wel van invloed was, had ik niet gedacht dat het tot dit probleem zou leiden, tenminste niet als je niet perse hoeft te resetten als hij eens niet opgenomen heeft zoals in mijn geval.
Maar het kan dus wel, weer wat bijgeleerd.;)
 
Met Nabilo Darkstar nimmer een probleem gehad met het opnemen. Gewoon vanuit standby kan ik via de timer perfect opnemen. Wel als ik via DCC opgenomen bestanden verwijder uit de recordings.epl file even rebooten. Wat er wel gebeurd is als ik de file compleet verwijder, maar de opgenomen bestanden er nog opstaan, dat de Dreambox niks wil opnemen.
 
Ik gebruik de timerfunktie erg veel,en behoudens een enkele keer geen probleem.

Als ik echter de timer geprogged heb,en daarna op de pc sat-tv bekijk,wordt de timer ontregeld.Gr.George
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan