Ik mag me niet meer druk maken zegt mijn vrouw.

Ja want die van buiten brengen niets meer op en die van op zolder moeten dan al heel goed zijn. Die markt is niet meer zoals het was. :)
 
Plantjes? Werkt led licht al goed in dit geval?

Die zware 600 watt lampen en vsa's vragen veel te veel stroom.
 
Schijnt ook met LED te kunnen. Ik weet alleen niet of de tomaten dan net zo dik zijn.
Maar dat kan men beter vergeten want voordat men het weet staat men op straat.
 
Een paar honderd watt aan leds . Dat wordt dan een hele straatverlichting. .
'Tomaten' hebben niet genoeg aan licht maar ook veel warmte nodig.
 
Een paar honderd watt aan leds . Dat wordt dan een hele straatverlichting. .
'Tomaten' hebben niet genoeg aan licht maar ook veel warmte nodig.
Dan leg je alle voorschakel apparaten toch lekker onder in het zandbed, dan heb je warmte van onderen ;)
 
Pfff, vandaag weer naar de viskraam geweest, niet alleen de viskramen ontploffen hier in de buurt maar ook de prijzen. Vandaag hier in het dorp 400 gram kibbeling € 10. :(
 
Het wordt alsmaar erger. Ik hoorde zojuist op het journaal dat autoverzekeringen rond de 10% gaan stijgen en opstalverzekeringen 15%.
Ook worden zorgverzekeringen duurder, de basis verzekering was al naar 138 euro maar men verwacht dat in 2027 deze 175 euro zal kosten. :(
 
  • Cry
Waarderingen: Dr.Z
als de auto verzekering van de auto die die viskraam moet slepen omhoog gaat is het enigste wat omlaag gaat je vis die je doorslikt
 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
...als deze halverwege niet blijft hangen door een graatje...
 
Dan kan het zijn dat die vis wat lastiger naar beneden te krijgen is idd...
Over verhogen auto verzekering gesproken.
Zag net een item op nieuws hier over.
Koplamp van 1400 piek...
Heb ik die auto gekozen? Laat de eigenaar meer premie laten betalen niet op aanschaf waarde maar op reparatie waarde..
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Verse zalm op huid , van 15€ naar 22€50 (aanbiedings prijzen super 2022 en nu)
Ja de vis wordt duur betaald.

Onze wekelijkse boodschappen van ca 80-90€ nu enkele weken ruim 110-120€
 
Laatst bewerkt:
Ik kweek witloof binnenshuis en veel goedkoper dan in de winkel voor 50 stuks 7 euro
in de winkel 5 euro voor 4 stuks
na 4 weken op een temperatuur van minimum 16 graden kunnen we de eerste al oogsten
we zullen alle dagen witloof moeten eten want hoe dat deze groeien is niet vol te houden
en moet er nog 15 stekken.
 
En in Duitsland is het niet veel beter. Wij hadden daar normalerwijze een zwaar overvolle kar voor 130 euro.
We zijn maandag naar de Kaufland geweest, 130 euro kwijt en er zat zelfs nog een kuil in onze kar. :(
Ja het vlees was goedkoper, maar voor de rest... de prijzen stijgen echt overal.
 
Alles wordt duurder. Als 60% van de Nederlanders de eindjes aan elkaar moet knopen is het wel erg.
Maar ja die aandeelhouders moeten ook kunnen zeggen ik heb alles zien verdubbelen. Anders heeft hij geen aanzien meer bij de andere collega aandeelhouders.
Maar alles wordt wekelijks duurder.
Onderdelen van de wat duurdere auto's zijn altijd al duur geweest.
 
Onderdelen van de wat duurdere auto's zijn altijd al duur geweest.
Gaat om led koplampen die in bijna elke nieuwe auto zitten.
ADAC ( duitse anwb) had hier een bericht over.
@toska hoe kweek jik dat thuis? In de kelder afgesloten bak oid?
 
Ja sat-ed daar was ik ook al nieuwsgierig na. Mij vrouw wil ook Australische sla. Die doe je in een pot en dan kun je er wat afknippen en dat groeit vanzelf weer aan.
 
Pfff, vandaag weer naar de viskraam geweest, niet alleen de viskramen ontploffen hier in de buurt maar ook de prijzen. Vandaag hier in het dorp 400 gram kibbeling € 10

tijdje geleden hier op de markt betaalde je nog voor 500 gram 6 euro, dik jaar geleden nog voor 1 kilo maar 7 euro, durf er niet meer heen te gaan.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan