image uitpakken

R

redneck eyeball

Heeft er iemand een gecompileerde versie van de unpack tools ?
Ik wil een dreambox image uitpakken en er een paar files uithalen, maar wel zonder die op m'n dreambox te gaan flashen.

Ik heb unpack dinges gevonden, maar dat is source om zelf te compileren ... ik zoek een .exe bestand...

Wie kan er helpen ?

Ik wil de radegast.cfg file van de laatste Hydra er uit halen om te vergelijken met de mijne.
In de laatste Hydra zou een Radegast client freeze fix zitten, en ik wil zien wat die is, en eventueel bij mij ook toepassen.

CU
Red

Voor onder windows bedoel je dus. Ja, dan hou ik me ook aanbevolen als ge?nteresseerde mocht een in- en uitpakker voor windows te vinden zijn.:)

Hehehe, een linux compressed image uitpakken onder windows en dan ook zeker weer inpakken....

Lees dit nog eens goed door

Kan allemaal wel zijn, maar dat verklaart nog altijd niet waarom er geen windows equivalant zou kunnen gemaakt worden.

En nee, inpakken zou leuk zijn, maar niet echt noodzakelijk.

Maar, veronderstel, ik wil een image even uitpakken op m'n harde schijf van de DREAMbox, want tenslotte hebben we dus een linux machine staan :)
Welk commando moet ik dan geven ? Want dat staat nergens geschreven, en van Linux heb ik al even veel verstand als mijn drie poezen hier samen :)

CU
Red

Hoi,
Is "Knoppix" dan geen goede start?
Linux "booten" vanaf CD, zonder je windhoos te verkrachten!
Gr.

@redneck

Dat is afhankelijk wel prg je gebruikt. Elk prg gebruikt/heeft nl. zijn eigen parameters.

Onder linux kom je daar vaak makkelijk achter:
tik de programma naam in en geef daar achter : --help.
In spreektaal: spatie-min-min-help
Stel het prg is test en je wilt de parameters weten dan tik je in:

test --help

Lees dit nog eens goed door
Waar dus totaal niets in te vinden staat wat we nog niet weten. Er is geen reden waarom een inux compressed image niet onder windows uitgepakt zou kunnen worden.
Immers.... dit kan OOK met een Dbox2 image, en dat is -ook- linux, nietwaar eendenteam? Kan zelfs ook inpakken mee.:)

Dus niet zo vlug denken dat iets niet zou kunnen.

Precies, tar.gz bestanden kan ik op de pc ook lezen en aanmaken.

Trouwens, die tool voor dbox2 images ... zou die niet gewoon werken voor de images van de dream ? Ik heb zo'n licht donkerbruin vermoeden dat die structuur wel eens identiek zou kunnen zijn.
Heb jij die tool ? of wat is de naam ?

CU
Red

We zijn benieuwd.... BT geef jij dan even aan hoe dat in zijn werk gaat. We zijn m.n. benieuwd hoe je de juiste rechten aan de bestanden/mappen geeft (vooral die van rw--r--r-- en rwx-r-xr-x), want als het je lukt moet je het wel goed doen.

Immers uitpakken en inpakken van tar/gz bestanden onder windows is niet zo moeilijk.

Daar was een proggie voor, moet je eens aan denktenk vragen want dat was voor de dbox2 en denktenk heeft daar toen ook een image (of meer) voor gemaakt.
Tenk had geen linux machine dus uitsluitend via windows gemaakt.
Ik neem aan dat de software die rechten wel op een of andere manier weer zet, je kunt namelijk in software ook heel veel dingen regelen.
Dbox2 is voor mij te lang geleden, maar het kan dus wel en daar gaat het om. Ik heb niet gezegd dat zoiets voor de Dream er al is, alleen maar aangegeven dat het wel mogelijk is onder windows.

Hallo,

uitpakken kan toch via UTP op de Dreambox zelf via de Windows-PC.
Even een dir aanmaken , bv. /temp
Dan mkdreamboxfs en undreamboxfs erin zetten en de rechten veranderen in 755.
Dan het commando :
./undreamboxfs ?uit te pakken image? /hdd/temp/ ? de dir waar uitgepakt wordt?

Voor het inpakken:
./mkdreamboxfs ?uitgepakte dir? /hdd/temp/ ?ingepakte image naam?

Voorheen werd een programma genaamd TuxBoxFlashTools gebruikt maar werkt niet meer vanaf 1.07.x

Nada.

@nada

dat is bekend. Volgens BT moet het mogelijk zijn om onder windows het geheel goed uit - en weer goed in te pakken. Wij zijn zo'n programma nog niet tegengekomen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het het er niet is. We blijven benieuwd.

Ik heb ook niet gezegd dat zo'n programma bestaat. Voor de Dbox2 bestaat het wel dus vandaar dat ik zei dat het mogelijk moet zijn.
Alleen zal er voor de Dream dan ook iemand moeten zijn die het ontwikkelt aangezien er toch verschillen zitten tussen de Dream en de Dbox2.

Op de dbox2 ligt het toch ff anders.
Daar kun je de image geheel of in stukken uit de box halen.
Je hebt twee types images:
-cramfs en jffs2 combinatie
-jffs2 only.
Bij de laatste is het bewerken een relatief makkie. Je laadt de image in newtuxboxflashtools en kan er alles mee uitvreten.
Bij de eerste zal je de image in stukken (of cramfs of jffs2) uit de box moeten trekken, alvorens je ze met newtuxboxflashtools kunt bewerken, maar die optie zit in de dbox2 software.

Ja maar dat doe je allemaal gewoon onder windows, toch?

Jazeker, want linux wil ik alleen op mijn ontvangers hebben;-))))))

Kijk, dat bedoelde ik maar.
Dus eendenteam, iets meer vertrouwen in ome BT stellen als deze iets vrijwel zeker weet.:biggrin:

Hehehehe BT het is net zoals met bv seca2: eerst zien dan geloven. Het ging trouwens niet over een dboks (hihi) maar over een dreambox. We hebben duidelijk geschreven: we hebben zon programma niet gezien maar dat wil niet zeggen dat het er niet is. Dat blijft nog steeds overeind staan en is dus nog steeds onbeantwoord.

Gnagna.. eerst zien en dan geloven gaat op bij dingen die ongeloofwaardig zijn, inderdaad zoals bij het gekraakt zijn van seca2 met allerlei grappen.
Dit geldt niet voor uitspraken over mogelijkheden van Linux.
Dat ie er nog niet is voor de Dream da's bekend, maar het ging er om of het mogelijk was, en dat is het.:)

Nu alleen nog even wachten tot er een of andere slimmerik komt die zoiets weet te programmeren, want het is wel erg handig als je daarmee zelf op een windows machine aan de slag zou kunnen. Van de andere kant..... dan is er ook weer meer kans op allerlei vage images van jan en alleman en of dat nu wenselijk is....? I don't know.;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan