inbellen

Satrat

Jr. Member
Lid sinds
20 aug 2002
Berichten
149
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
77
Goeden middag...het is alweer een tijdje geleden dat de Satrat aanwezig was....ik had even een vraagje. Mn zoon is bij mij op vakantie en heeft zn pc meegebracht voor een schoonmaakbeurtje, maar steeds als de pc opstart gaat hij gelijk inbellen...en dat houdt niet op, weet iemand hoe ik dat kan uitzetten??? Alvast bedankt ......

groeten v/d Satrat
 
Geloof dat er bij netwerkverbinden de optie staat(bij de inbelverbinding) dat je bij het opstarten en om de x-aantalminuten automatisch de computer kan laten inbellen.
 
Waarschijnlijk is er een programma actief die contact probeert te maken met internet. Kijk even in msconfig welke programma's tijdens het opstarten worden geladen. Als er een staat kan je het vinkje weghalen. Kijk ook in je mail, soms staat die op elke minuut nieuwe post controleren.
 
Het wil met de schoonmaakbeurd niet erg lukken, er staat zoveel elende op dat ik er graag alles af zou smijten. Toen de laptop gekocht werd is er geen Windows cd rom bijgeleverd geworden en in plaats staat er onderop de pc een certificaat van echtheid. Het schijnt nu zo te zijn dat als je wilt formateren dat er in een verborgen partitie Windows staat. Weet iemand dit en belangrijker hoe schrijf ik windows nu weer terug als het er eenmaal af is????? Bedankt alvast en een prettig week-end

Groet v/d Satrat
 
Authentieke Microsoft-producten
Bij ieder authentiek Microsoft-product wordt een Certificaat van Echtheid geleverd. Dit certificaat geeft u en uw klanten de zekerheid dat de geleverde producten de kwaliteit bezitten die u van Microsoft-producten verwacht.

OEM Certificaat van Echtheid
onlangs heeft Microsoft het Certificaat van Echtheid herzien. Dit certificaat wordt bij alle Microsoft OEM-producten geleverd (OEM staat voor Original Equipment Manufacturers). Hierdoor zijn u en uw klanten ervan verzekerd dat de programma's die in de fabriek op uw systeem zijn ge?nstalleerd officieel in licentie zijn genomen van Microsoft. Het nieuwe Certificaat van Echtheid is onlangs geintroduceerd in het verkoopkanaal en is voorzien van beveiligingskenmerken die vervalsing moeilijk maakt.

Er zit geen Windows cd bij zeg je, maar zit er wel een recoverydisk bij? Zoja dan heb je de optie om de laptop te herstellen naar de fabrieksinstellingen, daar is die verborgen partitie voor.

Maar een harde schijf heb je toch zo leeg?

Start de pc gewoon op in Dos-modus, (f8 en dan opstarten in dos), toets dan in c: format c:, en dan krijg je de vraag of dat je de harde schijf wilt wissen, dit doe je gewoon en alles gaat eraf...

Daarna met een opstartdiskette van win98 of win m.e. instaleren met cd-rom ondersteuning en dan windows opnieuw instaleren, dan moet het volgens mij gewoon lukken.

Ik weet dus ook niet waar je woont, maar anders zou ik zeggen kom bij mij eens een avondje langs en dan voorzien we samen eventjes dat ding van een nieuw besturingssysteem. :biggrin:
 
Hoi Freggel 1...bedankt voor het antwoord. Gezellig even langs komen en de boel ff regelen nog leuker maar ik woon in Marbella dus ik zou zeggen als je in de buurt bent bel me ff.
De schijf schoonmaken lukt me wel maar hoe zet ik nou Windows weer terug? De cd rom heb ik niet, omdat zo het schijnt Windows al ergens op de schijf staat. Niet dat ik zo alles eraf gooi en niks meer heb om terug te zetten. Kan je me dat nog even uitleggen? Bedankt voor je tijd....

un saludo..de Satrat
 
Wat betreft het automatisch inbellen...

Stop het automatisch inbellen door Internet Explorer

Spyware, scumware, virussen enz. proberen contact te maken met het internet wanneer u niet on-line bent. Zij gebruiken hiervoor vaak de inbelverbinding van Internet Explorer. Wanneer u tot uw verbazing het inbelscherm ziet verschijnen of uw modem spontaan begint in te bellen is er meer dan waarschijnlijk zo'n programma aktief. Hier een oplossing om daar vanaf te komen:

Open Internet Explorer, klik op Extra en dan op Internet-opties. Klik op het tabblad "verbindingen" ( connections)en selecteer "nooit verbinding maken" ( never dial a connection). Klik vervolgens op toepassen en O.K. Het gevolg is w?l dat de verbinding niet meer automatisch opstart wanneer u Internet Explorer opent maar dat is geen probleem. U kunt dit ook handmatig doen.

Tja en wat betreft het langskomen...Spanje is inderdaad een beetje ver weg:biggrin:
 
Originally posted by Satrat

De schijf schoonmaken lukt me wel maar hoe zet ik nou Windows weer terug? De cd rom heb ik niet, omdat zo het schijnt Windows al ergens op de schijf staat.

un saludo..de Satrat

Heb je al eens met F-disk gekeken of er meerdere partities aanwezig zijn? Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe het precies zit, maar zoals ik al zei, zit er tegenwoordig bij de meeste pc's een recoverydisk, en die kan bij eventuele problemen gebruikt worden om je pc terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, wellicht dat je eventjes moet gaan kijken op de site van de makers van de pc, en dat je daar wellicht de recoverydiskette kunt downloaden?

Succes
 
Ja...de recovery-disk ligt in Engeland. Ik zal proberen hem te downen en dan zie ik wel...Ik meld me morgen weer...de groeten en hartelijk dank...en ik heb er weer wat bijgeleerd!!!

de Satrat...
 
Hartelijk dank mannen....ik heb een recovery disk gedownload en de rest was een fluitje van een cent. De pc is weer spiksplinter nieuw!!!!!!

groeten v/d Satrat
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan