Inbeslagneming van goederen

T

twilight

Agentschap Telecom heeft twee partijen goederen in beslag genomen. Het gaat hier om een partij radiografisch bestuurbare auto?s met afstandsbedieningen. Daarnaast is er een partij spaarlampen in beslag genomen. De bovenstaande goederen zijn in beslag genomen omdat ze niet voldoen aan de normen die voortvloeien uit deze wet. Het agentschap houdt toezicht op de naleving van de Telecommunicatiewet. Door het gebruik van deze goederen zouden andere gebruikers van het radiofrequentiespectrum storingen kunnen ondervinden.

De radiografisch bestuurbare auto?s en afstandsbedieningen zijn op donderdag 22 april in beslag genomen bij een importeur in Leek. Het gaat hier om een partij van ruim 1200 stuks. Tegen de importeur is proces verbaal opgemaakt.

Op dinsdag 27 april zijn 29.000 spaarlampen in beslag genomen bij een importeur in ?s-Heerenberg. Ook tegen deze importeur is proces verbaal opgemaakt.

Geintje: hebben alle zoontjes en neefjes van de heren ambtenaren een leuk kadootje en ze gaan energiezuinig 2004 door..............

Ne gelijk hebben ze als ik zo eens naar de plaats kijk waar deze zender stond opgesteld in combinatie met het vermogen welke men gebruikte... Je moet natuurlijk wel een beetje je kop erbij houden en alles waar te voor staat proberen te vermijden.

hoi
ja het ging er nog erg gemoedelijk aan toe moet ik toegeven.de a.t man is n.l een ex piraat hij kent ons allemaal dus weet hi precies waar hij komt.gaat hij naar complete teams dan word het even anders.dan met meer man meer mans.maar toch als ik kijk wat er voor dwangsommen aan verbonden zijn sorry.en je kan elke dag de krant open slaan voor ergere misdrijven die er met dienstverlening afkomen waarvan de gelenden schade nooit hersteld van word. zeg ik mijn beurt er zit hier iets goed mis met de wetgeving.maar goed ik praat naar mij zelf ben met hart en nieren een piraat en het gaat er nooit weer uit.daar word je mee geboren.alleen de hobby word nu wel erg moelijk gemaakt.maar als alternatief hebben we nu een lokale omroep overgenomen waar we nog een of ander kunnen uitoefenen.zonder gevaar te lopen.alleen de kick is er vanaf.maar toch onze soort muziek aan de man te brengen gaat gewoon door.en met succes vele luisteraars .zelfs de commerciele radio noord heeft zijn muziek aangepast wat ze in jaren niet draaien wouden dus nu haken ze in wand ze kregen telf. over dat onze lokale radio zulke goeie muziek draaide. dus concurent aan het worden was. we zitten n.l op een groot gebied op kabel en in de lucht besteiken we zo.n 30 kilometer met 100w erp in sterio/rds/limieters/soundproces/ en alles binnen stockemaster.kan er wel een boek over open doen maar goed we gaan gewoon door met iets minder adraline en zakgeld blijft ook op nivo.

m.v.g sath.

Waarom hebben ze die spaarlampen in beslag genomen en kan dat wel?

Bij mijn weten moeten de RC auto's goedgekeurd zijn, die maken immers ook gebruik van frequenties en daar gaat de telecomwet over.

Maar spaarlampen???? Da's toch gewoon elektriciteit, een lamp die je in het plafond draait?
Wat heeft dat met Telecomwet te maken???
Misschien dat er iemand dit nader kan toelichten want hier snap ik dus echt geen bal van.

Ik denk dat ze over datgene ze gespaard hebben met die spaarlampen geen belasting hebben betaald;-)

Hallo

Lampen komt me een beetje vreemd voor.
De autos zijn bij ons terug gegaan naar de leveracier.
Daar we controle gehad hebben ,en deze wagens storen
op de gsm lijn.
En hellaas moet dat niet wel jammer waren leuke auto,s
goed bereik
maar wie weet komt er eerdaags een gekeurde versie uit.

groetjes
Hummaxboy ( uut grunn )

Wat de lampen betreft: er zijn bepaalde lampen die een frequentie uitzenden.
Neem bijv. de lampen voor in de bumper van auto's die storen op de radardetectieapparatuur omdat ze op dezelfde 'band' zitten.

Het zou kunnen dat deze spaarlampen een hoge frequentie uitzenden met tegelijkertijd een niet toegestaan zendbereik wat buiten de woning komt.

Rolo

ik steun jullie wel jongens van vlokje radio.
succes met doorgaan.
(na regen komt zonneschijn)

@BT

Het schijnt dat sommige spaarlampen storing veroorzaken in de kortegolf band.

Ook heb ik ooit eens gelezen dat bepaalde type spaarlampen lekken in het infrarood spectrum, zodat waneer deze spaarlamp aan is, De ab van de TV niet meer werkt, of dat de TV allerlei spookverschijnselen vertoond, waar de buurtpiraat dan weer de schuld van krijgt..lol

Het AT is de Nederlandse ether waakhond, en moet de ether tot aan het lichtspectrum storingsvrij houden, storing door spaarlampen valt hier dus ook onder.

GR Fred.

Originally posted by twilight
De radiografisch bestuurbare auto?s en afstandsbedieningen zijn op donderdag 22 april in beslag genomen bij een importeur in Leek.

Mmmm de criminaliteit is dichterbij dan men denkt. LOL :biggrin:

ik heb net een inval gehad hier, alle spaarlampen in beslag genomen door a.t heb nu alleen nog licht van de monitor en een dwangsom van 1100 euries nou heb ik nog niks bespaard

Originally posted by Black Tiger
Waarom hebben ze die spaarlampen in beslag genomen en kan dat wel?

Bij mijn weten moeten de RC auto's goedgekeurd zijn, die maken immers ook gebruik van frequenties en daar gaat de telecomwet over.

Maar spaarlampen???? Da's toch gewoon elektriciteit, een lamp die je in het plafond draait?
Wat heeft dat met Telecomwet te maken???
Misschien dat er iemand dit nader kan toelichten want hier snap ik dus echt geen bal van.

BT een goed bewaard geheim Spaarlampen zenden idd een inrarood signaal uit. Heb het hier meegemaakt dat ik een spaarlamp in de hoofdverlichting draaide en spontaan mijn schotel alle kanten op ging. Ook wel dat mijn hummie spontaan van zender wisselde.
Avensis

Mooi.... had ik nooit gedacht van lampen... hahaha... wel grappig zoiets. Bedankt voor de informatie allemaal!

In dit geval ging het om spaarlampen welke via een draadloos systeem op afstand konden worden uitgezet. Op zich was aan die lamp niets verkeerd maar het draadloossysteem was niet goedgekeurd en zond uit op in Nederand illigale frequenties.

Ahzo, ziedaar, alweer wat meer info.
Draadloos bestuurbare lampen, de techniek staat echt niet stil.
Vreemd genoeg hebben ze helaas nog geen afstandsbediening uitgevonden waar je een vrouw mee op standby of "mute" kunt zetten.:biggrin:

Originally posted by Black Tiger
Ahzo, ziedaar, alweer wat meer info.
Draadloos bestuurbare lampen, de techniek staat echt niet stil.
Vreemd genoeg hebben ze helaas nog geen afstandsbediening uitgevonden waar je een vrouw mee op standby of "mute" kunt zetten.:biggrin:

Hahaha... Stel dat je vrouw dan niet is goedgekeurd, zou ze dan ook in beslag worden genomen, omdat ze op de verkeerde frequentie zit? :biggrin: :biggrin:

goed dat je het zegt,ik zal haar gelijk es effe testen.
es kijken of mijn spaarlamp ook gaat branden.
grtz freak.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan