Inbraak preventie.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.640
Waarderingsscore
304
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Er wordt hier regelmatig ingebroken. We hebben ook een buurt app. Maar daar staat vaak wat geklets op. Maar nu zat ik te denken is er ook iets wat je buiten onopvallend kan neer zetten wat op de app kan reageren. Als je een paar dagen weg bent dat dan de hele buurt gewaarschuwd wordt.
Het zou misschien ook wat zijn als er ook beeld vast gelegd wordt.
 
Ik heb hier camera's hangen en een video deurbel, en die zijn in te stellen als bewegingsmelder,
en hierdoor gaat er op mijn smartphone een alarm af.
 
heb hier gedeeltelijk 24/7 opname
af en toe de app in de gaten houden en is er iets dan beelden doorsturen
helemaal tegen houden lukt je nooit naar mijn id
alleen ik heb heel opvallend spul hangen en naar mijn id heeft dat voor de gelegenheids inbreker een afschrikkende werking
 
Hey sat-ed ik had vroeger hier en daar wat opnemers geplaatst zodat de volledige tuinverlichting aan ging. Maar die ging ook aan voor de poes. Of soms door de wind. Maar de vrouw had daar problemen mee als ze alleen thuis was.
 
@janblues
Ik heb voor een paar cams duidelijk in het zicht.
Andere juist minder.
Naar mijn id heeft dat een soort afschrikwekkend efect.
Wat licht betreft dit gaat gedeeltelijk op de garage deuren of met een druk op de knop binnen of met een sensor ik kan zelf kiezen.
En er gaat geen lamp buiten branden tenzij het donker is of ik de "test modus" aanzet.
Gaan dus ook weer uit als de zon opkomt.
Kost wat gepuzzel en geknutsel maar dan heb je ook wat lol
 
De agenten kwamen al bij mij aan de deur om beelden te bekijken. Maar die pakt alleen mijn oprit en niet de openbare weg. Alleen je kan de ring bel wel zien al je aan komt lopen.
 
Hey sat-ed ik had vroeger hier en daar wat opnemers geplaatst zodat de volledige tuinverlichting aan ging. Maar die ging ook aan voor de poes. Of soms door de wind.
Veel moderne camera's hebben bewegingsdetectie en kunnen een snapshot via e-mail versturen.
Mijn ervaringen daarmee zijn dat hoofdzakelijk vogels te zien zijn, of de kat, of de vogel in de kat en de buurman die wat spullen kwam lenen.. ..en ook netjes weer terugbracht.
 
er komt hier iedere dag iemand bij huis of iedere dag via de app op de cams
als er iets verandert is kan ik terug kijken
gedeelte staat 24/7 op te nemen en die met beweging kun je normaal niet anders komen dan door een andere cam te lopen.
of je moet van boven uit de lucht komen vallen dan zou je in een bewegings detectie komen.
daarnaast bellen bekenden vaak op mijn 06 om te vragen waar ik ben omdat ze geen vervoer middel zien en dan ben ik toch thuis.
dus proberen in te sluipen?
make my day!
 
Ik had domoticz maar die valt steeds uit en mijn vrouw vind het helemaal niks.
Nou zit ik te denken aan home assistant. Dat werkt ook goed met google nest.
Maar ik ben die raspberry helemaal zat.
Ik zag een lenovo m73 voor € 69.
Is die geschikt voor home assistant?
Want dan kan ik overal draadloos opnemers neer hangen.
Inbrekers hebben hier een complete achter deur vernield. Zit je ook niet op te wachten.
 
Mijn home asistant draait op een Nas Qnap ts251
Draadloos opnemers , je bedoelt beweging sensoren.

Die kleine pokkedingen vind ik waardeloos , heb ze allemaal verwijderd en vervangen door zigbee bewegingsensoren van de LIDL.

Om deze in home assist te pairen moet je bv een zigbee2mqqt usb stick toevoegen. Dit kan in de qnap.

Daarna kun je zowat alles in Home Assist wat zigbee heet inbrengen..

Ik heb nu 6 camera's foscam 2r en 4r in de tuin hangen. 4 van hen zijn gekoppeld in surveillance app in 2 qnap Nas boxen . En nemen continue beelden op vanaf sunset tot sunrise.

Onder iedere camera hangt een beweging sensor die bewegings meldingen opslaan gedurende de nacht.

Dan is het smorgens de tijdstippen noteren welke sensor beweging heeft gedetecteerd. En dan in qnap de bijbehorende beelden bekijken wat de melding veroorzaakte

Heb 2 Qnap Nas boxen en iedere Nas kan 2 camera's gratis volgen , voor meer betalen.

Dus de overige 2 camera's hebben een SD kaartje en daarmee kun je ook de bewegingsmelder tijden terug kijken.

Vraag me niet waarom ik 6 camera's in de achtertuin strategisch heb hangen.

Maar zijn wel succesvol.
 
Laatst bewerkt:
Al dat gerommel met allerlei apps en bewegingsmelders onder camera's, dat is zo jaren 80 ;)

Ik maak gebruik van Milestone (milestonesys.com) ook al ziet het er duur uit, het gratis pakket kan 8 camera's aan en heeft een retentietijd van een week.
Aangezien ik die pakketten verkoop en installeer heb ikzelf de corporate versie met kentekenherkenning en allerlei andere leuke zaken erin maar de standaard versie biedt ook al om bij beweging bepaalde taken uit te voeren, je kunt dan eventueel ook gebruik maken van de intelligentie van de camera zelf en die als event binnen te halen.
Voordeel is dat je niet hoeft te zoeken, er worden gewoon 'markers' geset als er beweging is geweest.
Verder gebruik ik homeassistant op een rapsberry4, die is nog niet één keer uitgevallen, dus waar de storingen bij jullie vandaan komen, misschien een foute voeding want de rasp wil 5.1 volt in plaats van 5 en is daar heel kritisch in.
Overigens heb ik wat inbraak betreft makkelijk lullen, ik heb een proffesioneel ding hangen (Unii van Alphatronics) want... ja raadt het al, die verkoop en installeren wij aan de grote klanten (lees meer dan 1000 detectiepunten)
Ik heb daar de brandmelders en detectoren op aangesloten waarvan een deel ook draadloos is, die dingen zijn grade2 dus moeten echt wel voldoen aan specifieke eisen, dus wat draadloos betreft moet je zeker niet generaliseren, draadloos kan/is ook uitstekend en er zijn genoeg bedrade detectoren op de markt (verisure rommel) die niet eens in de schaduw mogen staan van de draadloze broeders.
 
Ik heb volgens mij het meest effectieve anti-inbraak systeem ter wereld....
.....er valt niets van waarde te halen. :ROFLMAO:
 
Voordeel is dat je niet hoeft te zoeken, er worden gewoon 'markers' geset als er beweging is geweest.

Wat is het verschil tussen de markers van bewegingsmelders die bij beweging een notification sturen naar bv ipad iphone zodat je in een klap kunt zien welke melder op welk tijdstip getriggerd is .

En by the way in mijn achtertuin komen geen auto's
 
Laatst bewerkt:
het gratis pakket kan 8 camera's aan en heeft een retentietijd van een week.
En welke moet je dan klikken? De "download software" of rechts de "Download xprotect trial"?
Ik zou bijna zeggen links de "download software" maar het free staat aan de rechterkant.
Download the free XProtect Essential+ or a 30-day free trial of Express+, Professional+, Expert or Corporate.
Links is device packs en manuals. Maar heb je die device packs allemaal nodig dan?
Ik wil er wel eens naar kijken, lijkt me interessant.
Voor mij is het met name leuk om op de pc naar meer camera's te kijken daarmee, niet echt om fratsen mee in te stellen.

Edit: Ah al gevonden, rechts klikken dus. Maar heb ik die device packs dus niet nodig of toch wel?

@Dr.Z Hahaha, ik heb een soortgelijk alarm als jij, hier ook niks te halen. :biggrin:
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Gewoon downloaden en installeren, tijdens de installatie krijg je de optie een gratis licentie te gebruiken.
 
Wat is het verschil tussen de markers van bewegingsmelders die bij beweging een notification sturen naar bv ipad iphone zodat je in een klap kunt zien welke melder op welk tijdstip getriggerd is .

En by the way in mijn achtertuin komen geen auto's
Ik klik op de marker en heb direct beeld wat erbij hoort, zoeken is zo jaren 00 ;)
 
tijdens de installatie krijg je de optie een gratis licentie te gebruiken.
Nee gewoon klikken en dan kon je daar al kiezen welke versie je wilde, ik kon gewoon de free versie kiezen.
Je moest wel je gegevens invullen en bedrijfsnaam en zo om het te kunnen downloaden. Dat heb ik gedaan. Anderen kunnen evt. fake naam opgeven of zo.
Misschien vannacht eens installeren en zien wat het is.
 
Hey Tech wat jij verkoopt en installeert gaat ons denk ik ver boven de pet.

De meeste buurt genoten zijn mensen tegen of boven de 80.

Persoonlijk zat ik te denken aan ring. Ik heb al een ring bel was ooit verjaardags kado.

De raspberry pi van mij is 1 van de eersten.
Die werkte in het begin prima.

Maar ik ben een beetje klaar met domoticz.

Ik denk dat ik met 3 camera's al een heel eind kom.

De agenten die bij mij aan deur kwamen zeiden dat er hier veel ingebroken werd.
Maar gelukkig heb ik een luidruchtige ZWARTE labrador.
 
Maar gelukkig heb ik een luidruchtige ZWARTE labrador.
Dat zijn wel de beste inbraak detectie 'installaties' en jagen ook mensen weg, dat kan geen enkele electrische oplossing.

Wat ik wel zie is dat mensen zich laten verleiden die rommel van Verisure aan te laten smeren, het voegt werkelijk niets toe aan een veilig gevoel, het houdt niets tegen en als je hem hoort ben je toch al te laat.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan