Ineens uit het niets springt een stop???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Zit ik afgelopen nacht nog ff achter de pc, en de dames komen naar beneden, het licht/b-pap doet[n] het niet meer???

Ikke kijken stop kapot, vervangen, en toen deed het licht het weer...

Maar ik zag dat de oven en een stopcontact ernaast het ook niet meer deed, uh ja dat komt straks wel, eerst pitten.

Vandaag dus de koelkast uit de keuken gehaald want daarachter zit een verdeelkast waar de oven op aangesloten zit en dat stopcontact, alles zat nog mooi vast, maar na verder zoeken blijkt er nog een stop gesprongen te zijn.

Ik vraag me af hoe dit kan zomaar midden in de nacht, verslijten stoppen, of is er even een piek geweest???

Een stop ik neem aan dat je zo'n porseleinen witte bedoelt, is niks anders dan een draadje in wat fijn zand. En kan alleen kapot gaan als er veel stroom door gaat. Dus als er een spanning piek is geweest en door de stop loopt geen stroom dan mag hij niet kapot gaan.

Maar gaat het over de huidige moderne zekeringen dan kan nu een aardlek deze zekeringen uitschakelen en moet je die hefboom terug drukken. En op zoek gaan welk apparaat staat te lekken

Ik heb het zelf gehad met een spaarlamp die aan het overlijden was, bij de laatste keer was de lamp definitief kapot en het euvel dus gevonden.

Dat kan een spaarlamp op het moment van overlijden kan kortsluiting veroorzaken en daar is geen stop tegen bestand. Heb hier zelfs ooit een brandlucht gehad bij een plafonnierre op een houten plafond.
Kreng werd witheet.
Dat is het nadeel van spaarlampen. Of de huidige led lampen dat effect ook hebben?

Dat zou kunnen. Maar er blijken 2 stoppen gesprongen te zijn. En het lijkt me toch niet dat 1 lamp dat kan veroorzaken omdat je dan op 2 verschillende groepen zit.

volgens mij is er in dat ongeleide projectiel een stop door geslagen.:p

hij heeft het over een stop , vraag me af of hij zo'n porseleinen bedoeld of die automatische zekeringen,

Ik bedoel idd van die porseleinen @Matrix. Maar wat het euvel nu precies is geweest weet ik niet.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan