Infrarood

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
We hebben allemaal wel eens last van gevoelige spieren.
Dit zat ik net te lezen.
  • Ontwikkeld samen met zorg en welzijn professionals
  • Maatoplossingen en toepassingen op advies;
  • De infrarood stralingswarmte is goed voor de spieren en kan een positieve uitwerking hebben op de gezondheid;
  • Infraroodverwarming vermindert sterk tochtstromen op de werk-of behandelplek;
  • Onze infraroodpanelen zijn gemakkelijk te reinigen en houden geen stof vast;
  • Eenvoudige installaties Plug & Play
Mijn vrouw kwam met het idee om zoiets in de douche of op de vliering te maken maar dat vind ik niks.
Ik zit te denken aan een paneel achter de bank dat kan zelfs in de vorm van een schilderij.
Dan heeft het 3 x een functie een keer voor je spieren en als bijverwarming en je zit niet alleen.
Zou dit wat zijn?
 
Ik heb/had trubbels met me cv en heb een paar van die ir plaatverwarming aangeschaft via bollecom en verwarm me huis er nu al 2 jaar mee. Heb ook een paar straalkacheltjes (met rode ir glazenbuistjes) maar die waren vlug stuk.
Voorkamer/keuken 3 x 4.3 mtr 600W Woonkamer 4.3 x 4.7 mtr 800W en als echt koud ook losse kacheltje 2000W.
Huis 120 jaar jong dus weinig isolatie :-(
Leen.
 
Wel oppassen met IR.. Het is niet alleen warmte wat dat uitstraalt. Intensief gebruik is absoluut ongezond!! Zeker als je er te dicht bij zit/staat….
 
Vroeger wel maar ik dacht tegenwoordig niet meer.
Toen had je last van emf.

Om van het gas af te komen heb ik ook zitten denken aan infrarood verwarming.
Maar het stroom verbruik was wel een dingetje.
 
Laatst bewerkt:
In de relaxruimte van een sport instantie staan 6 Philips infracare 650 Lamp bij de relaxbanken.
Ik moet zeggen na het sporten de lamp 15 min op de getrainde spiergroep en ik heb geen spierpijn. Doe ik het niet dan heb 2 dagen spierpijn. Ben dus ook aan het zoeken maar dan naar een lamp en geen paneel. Panelen zijn ook te koop bij. De Hornbach als (bij) verwarming of deze helpen bij spierspanning weet ik niet.
Er wordt bij de Philipslampen een afstand van 40 cm geadviseerd.
 
Zo'n paneel heb ik al jaren in de wc hangen , en deze via een smartpowerplug met een temperatuur sensor tussen 8u en 22u laten schakelen <19° aan >22° uit en dat werkt tadeloos, heerlijk warm . 450 watt paneel


Maar of zo'n plaat iets tegen spierpijn doet geloof ik geen bal van of je moet er met je rug er tegenaan gaan zitten. Zo'n IR, lamp heb ik ook maar deze werkt alleen oppervlakkig en niet voor de diepere liggende spieren.
Een verwarmingsmatje of kussen werkt net zo goed .

IR panelen zijn wel stroomvreters maar wel een uitkomst in kleine onverwarmde ruimtes waar geen verwarmingselement zit (toilet)
 
Ik heb niet eens stroom in de plee… Licht door het raampje van de deur… In de zomer koel, in de winter een Marijnen vrieskist :)
 
@ mimisiku,

Hahahaha zou voor mij niets zijn met die vrieskist temperaturen, hij is al niet zo groot maar dan krijg ik hem helemaal niet meer gevonden.

B.
 
Laatst bewerkt:
Hehehe, dat heb ik met zwemmen in koud water…
 
@ mimisiku

Je hebt toch wel een boormachine gaatje in muur 5-50meter verlengsnoer et voila
 
Tuurlijk… Ben electrisch geschoold, dus een 3/4 pijp, buigveer, etc. allemaal geen punt! Maar ach, het is geen plek waar je lang moet vertoefen, de duivelse dampen moet je zo snel mogelijk achter je laten…..
 

Tuurlijk… Ben electrisch geschoold, dus een 3/4 pijp, buigveer, etc. allemaal geen punt! Maar ach, het is geen plek waar je lang moet vertoefen, de duivelse dampen moet je zo snel mogelijk achter je laten…..
3/4 pijp voor 3 fasen ventielator en dan een5/8 voor een liggie.Kun je ook nog de krant lezen.:giggle:en na de daad gebruiken voor het vegen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wat verder gaan lezen en ik denk dat je gelijk hebt met die panelen the matrix.
Dus voor de vrouw toch maar geschikte infrarood lamp halen.
 
3 fasen! Toe maar, dan kan ik een propellor monteren.. Wel een extra krachtgroep maken in de meterkast…
 
Een propeller???? Ik zou voor een MEGA Afzuigkanaal kiezen met WTW (WARMTE TERUG WIN)
 
Die kun je rechtstreeks bij Philips shop kopen.
 
Daar had ik ook gekeken maar als op het knopje kom je uit bij de blokker.
 
Idd je wordt doorverwezen naar Blokker en die heeft hem niet.
Ik vermoed dat die lamp verouderd is en niet meer gemaakt wordt ,
Bol --nee
Wehkamp -nee
Amazon-nee
Expert --nee
Mediamarkt --nee
Bcc -- nee.
 
Bij mij is het nog erger, als ik daar naar retailers zoek krijg ik geneuzel dat ik me op de nieuwsbrief van Philips moet inschrijven.
Erboven staat een rode balk, misschien dat daar de zoekresultaten zouden moeten komen, maar die krijg ik niet te zien, dan moet ik van Philips de advertentiecookies toestaan. Yeah right... halve zolen.

Ben even via beslist gaan kijken en die geven aan dat er geen prijzen beschikbaar zijn, dus dan weet je het al, want die vinden nog vaak dingen als er niets beschikbaar is. Die lamp is hier dus echt niet meer te krijgen.
Er waren daar wel wat alternatieven zoals de Beurer IL50 die een zeer goede score krijgt. Maar dat is niet waar je naar op zoek bent.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan