inlezen Hotbird

Z

zoekende

Vandaag op m'n Strong 8000 de Hotbird uitgeprobeerd a.d.h.v. het menu op schotel 2 en freq 11766. Na wat gedraai aan de schotel ontvangst van de Hotbird. Heb toen de kanalen ingelezen. Tot mijn verbazing laad ik maar 500 kanalen. De eerste 300 zijn voor de Astra. In principe heb ik dus 200 (1000-800) kanalen over. Wat is er fout gegaan indien de Hotbird meer dan 1000 zenders heeft. Verder valt het me op dat op wat Rai en Telepiu, Cinestar en een boel radiozenders er weinig bruikbaars tussen zit. Klopt dit?? en is het een extra uitgave van een grotere schotel, LNB kop en switch wel waard.

Zoekende

 
Is de hotbird lnb wel in orde?

Misschien dat deze alleen de horizontale of vertikaal gepolariseerde zenders inleest.

Leest jouw ontvanger alleen de lage band uit ipv de lage en hoge band?

Heb je in je ontvanger menu de 2é lnb goed geconfigureerd?

(L.O. en 22khz en dergelijke)

Misschien alles nog even dubbelchecken is het advies!

succes!

 
Als je de Astra op de Canal Digianaal modes hebt ingelezen worden de eerste 500 kanalen gereserveerd voor zo'n 140 zenders die volgens CD manier zijn geordend.

Lees op Astra dus de kanalen op willekeurige volgorde in, verwijder alles wat je toch niet gebruikt en je houd zo'n 230 zenders over (alleen TV) De hotbird kun je met kanalen toevoegen vervolgens gaan inlezen, hierop vind je nog eens zo'n 250 zenders die bruikbaar zijn.

 
Heb de Strong willekeurig ingelezen en alle overbodige troep verwijderd. Met de zelfde LNB de schotel gedraaid en volgens de handleiding van dit bord weer ingelezen. Met het huidige resultaat. Dit heb ik gedaan om eerst eens te kijken wat er zo al te ontvangen is alvorens een grotere schotel en LNB-kop + attributen aan te schaffen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan