instellen Diseqc motor in Enigma 2

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.544
Waarderingsscore
652
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Wie heeft er een overzicht van hoe je de diseqc spulletjes in enigma 2 moet definieren.

Ik ben al zover dat ik advanced ingesteld heb en mijn favoriete satellieten heb gekozen.

Ik krijg bij een satelliet wisseling een error melding dat de zender niet gevonden is (bericht is er eerder dan de schotel) daarna lijkt het erop dat de motor blijft staan en zie geen uitslag in de ontvangst.

Ik denk dat ik ergens nog een vinkje moet zetten.

Heeft iemand een goede tutorial betreffende de instellingen van de motor??
 
Ligt er aan welke Dreambox je hebt.
Het grootste verschil met bijv. de enigma1 7000/7020 en de enigma2 DM800 is dat je niet meer alleen lenge en breedte graad op geeft en de rest kunt laten staan zoals het staat en dat het dan werkt.
Bij de DM800 moet je bij elke satelliet dan ingeven dat hij gebruik moet maken van Usals en diseqc 1.2. En dus ook elke satelliet aangeven die van diseqc gebruik maakt.
Ik heb zo de 3 vaste schotels op disecq 1.1 ingesteld en alle overgebleven satellieten op diseqc 1.2 met usals en die worden dan door de draaibare schotel "bekeken" om het maar even zo te zeggen.

Het is mij echter niet bekend of dat voor alle Enigma2 versies zo werkt, maar je zou er eens naar kunnen kijken.
 
Black Tiger;202363 zei:
Bij de DM800 moet je bij elke satelliet dan ingeven dat hij gebruik moet maken van Usals en diseqc 1.2. En dus ook elke satelliet aangeven die van diseqc gebruik maakt.
Het is mij echter niet bekend of dat voor alle Enigma2 versies zo werkt, maar je zou er eens naar kunnen kijken.

Dit werkt voor de DM7020 precies eender je geeft elke satelliet op die gebruik maakt van de diseqc en zit onder rubriek advanced tuner instellingen.

Alleen er staat daar zoveel in te stellen mogelijkheden dat ik me afvraag of je daar nog meer moet aanvinken of staat alles al in default ingesteld. (Behalve Oost en Noord correctie)
 
Dit werkt voor de DM7020 precies eender je geeft elke satelliet op die gebruik maakt van de diseqc en zit onder rubriek advanced tuner instellingen.
Kijk da's fijn om te weten. Ik heb voor de rest een beetje alles laten staan.

Dus alleen diseqc type 1.2, disecq A/A en dan nog Usals geactiveerd, meer niet.
 
Diseqc A/A kan ik niet zo een twee drie vinden, onder welk rubriekje in de tuner advanced zit die??
 
Oef, dan zou ik mijn 800 weer moeten aansluiten, momenteel hangt de 7020 er weer aan.
Als het goed is zit het in het lijstje van elke satelliet erbij. Op het moment dat je bij een satelliet de diseqc aan zet op diseqc 1.2 komt dit dacht ik tevoorschijn.
Het kan ook zijn dat ik me vergis en dit alleen voor komt bij diseqc 1.1 op de vaste opstelling. Ik ga wel ff voor je kijken.
 
Speciaal voor jou de DM800 effe aangesloten.:)
In het tunermenu, configuratiemodus geavanceerd (advanced). Kies een satelliet, bijv. Astra 19.2, dan heb je dat lijstje met mogelijheden.
Een van deze instellingen heet "committed diseqc commando" en daar staat bij mij AA en bij de andere (vaste) satelliet AB bijv. Bij mij staat dit 2 regels lager dan diseqc modus, waar je dus 1.2 moet instellen voor de motor.
 
Ik ben bevoorrecht.

Bedankt ga vanmiddag weer stoeien met de 7020 , eerst wat voorraad inslaan , want morgen komen de uitbuiters weer op visite (vaderDAGzondag)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan