Instellen dvr voor ip camera systeem?

Hi Freggeltje,

En hoe is de beeldkwaliteit? En het nachtzicht?

B.

 
Boets de kwaliteit is goed, en het nachtzicht ik goed, ga er dadelijk een paar bijbestellen. 

Het netwerk doet het ook nu, kan overal inloggen en kijken. :biggrin:

 
Wat ik trouwens gedaan heb om het aan het werken te krijgen: 

Als eerste een stille 1TB harde schijf ingebouwd een WD Blue.

Daarana de 4 camera's op verschillende plaatsen buiten gehangen  met de kabels die erbij zaten, de dvr op zijn plaats gezet en alles aangesloten aan dat apparaat.

Ingesteld op NL, en een ip-adres ingesteld die in de buurt zit van de andere interne ip-adressen hier, en op alle pc een bestand gezet, en meteen na inloggen overal beeld. :biggrin:

Nou begin ik dus ook de andere die ik gekocht heb te begrijpen, en dat wordt de volgende stap, die moet binnen zijn werk gaan doen.

 
Ingesteld op NL, en een ip-adres ingesteld die in de buurt zit van de andere interne ip-adressen hier, en op alle pc een bestand gezet, en meteen na inloggen overal beeld. :biggrin:
Ja binnenshuis, je hebt dus nog geen forwards gemaakt in je modem om van buitenaf te kunnen kijken? Want dat is juist het interessante. :)

En je ziet het wel, niet te druk over maken, al doende leert men. :cool:

 
Daar ben ik al mee bezig geweest BT, er staat een barcode die je junt scannen met een smartphone, dit werkt, maar het downloaden van de app ging nog niet goed.

Maar ook dit komt goed.

Heb igg al een paar van die setjes bijbesteld bij onze spleetogen, er zijn er vast zeker hier in de buurt die dit ook wel willen. ;)

 
Een barcode die je kunt scannen? Dat geeft me nogal een huiverig gevoel. Hopelijk zetten die dingen niet zelf poorten naar buiten open. Er zijn camera's die dit doen en/of werken via buitenlandse servers. Heb er hier eentje van die dat doet en daar wil ik dus absoluut geen tweede van. Wil niet mijn wachtwoord via andermans sites gaan instellen.

Daarnaast werkt deze specifieke ook niet via de browser, de andere camera's wel. Als dat systeem van jou dus ook niet via browser kan werken en je via de app dingen moet instellen en hij zelf poorten open zet.... dan zoek ik wel naar 'n ander systeem. :)

 
Dat wist ik dus niet, maar er zullen toch wel andere "gratis" apps zijn voor een smartphone? 

 
Er zijn zeker gratis apps, maar daar had ik het niet over. Met andere apps zul je hem niet kunnen configureren. Ik heb het liefst ip camera's die ik gewoon zelf via de browser middels een webinterface kan configureren. Dan heb je zelf alles in de hand.

 
Op de pc's gaat het ook via de browser, althans dat hoop ik, het gaat namelijk via NetSurveillance.web. 

Ik zie daar hetzelfde als dat ik op de monitor zie die ik aangesloten heb op de dvr, maar als ik op die manier wil kijken op mijn smartphone dat lukt me niet, ik krijg daar de melding dat deze plugin niet ondersteund wordt. . 

Kun jij dat zien via teamviewer? Zoja dan duiken we ff "ondergronds";)

 
wil je het via jouw telefoon doen zul je een poort open moeten zetten in router.

En de app die bij de camara's hoort installeren.

Dan werkt het zoals het hoort.

 
Dat zal nu in het modem van Ziggo worden volgens mij @Scubadiver.

Want het systeem hangt nu achter een switch, en deze switch hangt achter het modem. 

Tot nu toe zie ik dat modem de optie om een poort open te zetten niet, ik ben dan ook nog maar net uit bed. :biggrin:

 
Als je naar ziggo overstapt zorg dat het een IPv4  aansluiting is .

De IPv6 is GEEN portforwarding mogelijk,althands nu nog niet.

Zat zelf met probleem dat ik bezig was cams te forwarden in een ziggo modem met IPv6 maar wilde niet lukken ,

Google maar eens open geslagen en........het lukt nog niet,dus terug laten zetten naar IPv4.

En nu lukte het perfect.

Dus mocht je overstappen denk daar ff aan.

Bij het modem wat je nu hebt(weet niet welke) kan het zijn dat het onder games &application staat.

 
De IPv6 is GEEN portforwarding mogelijk,althands nu nog niet.
Dat ligt er aan waar je zit. Niet in oud-UPC gebied, echter wel in oud-Ziggo gebied.

In oud-UPC gebied wordt er namelijk gebruik gemaakt van een ipv6 tunnel en dan kun je niet forwarden. In oud-Ziggo gebied zou dat wel moeten lukken volgens diverse berichten op het Ziggo forum, want daar krijg je een echt (niet getunneld) ipv6.

Volgens mij is dat waar jij zit toch ook oud-Ziggo gebied, toch? Vreemd dat het niet lukte dan.

Je kunt overigens ook eenmalig vragen je ip naar een ipv4 om te zetten, heb je al gedaan zie ik, maar da's ter algemene info.

Op de pc's gaat het ook via de browser, althans dat hoop ik, het gaat namelijk via NetSurveillance.web.
Nou ik krijg daar niets op. Maar ik bedoelde ook via de browser aan de hand van intern ip van de camera.

Denk er ook aan dat als je een nieuw modem hebt van Ziggo, zo'n Connectbox, dat je alleen intern kunt testen of op je telefoon maar dan niet via Wifi. Want de Connectbox ondersteund geen NAT-Loopback.

Als je een Connectbox hebt zit het onder het menu beveiliging en dan port-forwards. Waar het zit is makkelijk te vinden als je dat even op zoekt bij Ziggo. Handleidingen zat.

 
deze moet ik dus hebben. 

 
Ja jij zegt het,  nou de smartphone nog, want daar snap ik geen hout van. :biggrin:

Even een edit, ik heb het intussen aan de praat op de smartphone, na goed lezen de poorten juist ingesteld in het modem, was eerst verkeerd, en daarna gedaan wat er in de beschrijving, en

uitgelegd werd. 
Vraag is nu, BT, het is niet de manier die jij wil, maar de poort die aangegeven wordt in het systeem zelf aanpassen, en ook deze in het modem?

Wachtwoorden en dergelijke heb ik al gedaan.

Voor nu ben ik tevreden, het werkt.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh XMeye, die app heb ik ook eens gehad, gebruik nu Net Eye Camera, de gratis versie, zit wel iets reclame in maar boeit me niet. Veel makkelijker in te stellen. Bekijk die maar eens.

Vraag is nu, BT, het is niet de manier die jij wil, maar de poort die aangegeven wordt in het systeem zelf aanpassen, en ook deze in het modem?
Ik weet niet helemaal wat je bedoeld met je vraag. Je kunt zelf een poort kiezen. Standaard zal deze wel op 80 staan, maar dat kan elke willekeurige poort zijn, liefst boven de 1024. Zo kun je bijv. je geboortedatum pakken als poortnummer. Dat zul jij wel onthouden, een ander zal er op moeten bruteforcen of toevallig die poort tegen komen.

En ja de gekozen poort in het systeem moet uiteraard ook in de modem gezet worden.

 
Wat ik bedoel met de vraag, is dat jij eerder schreef dat je een beetje huiverig bent om dit in te stellen middels een code die je kunt scannen met de smartphone, en dit liever via een browser doet.

Lijkt mij stug dat het nu te hacken is, want alles is beveiligd met een wachtwoord, zelfs het modem van ziggo heeft niet meer het standaard wachtwoord van Ziggo, en de dvr heeft ook zijn eigen wachtwoord, het kan natuurlijk altijd.

Maar ik kan weer verder met de hobby, dhl heeft vandaag weer 2 van die systemen bezorgd, eens kijken of Freggeltje er iets op kan verdienen, want fietsen zijn er al genoeg. :biggrin:

 
Nee ik ben huiverig als de camera's via de app te configureren zijn, dus bijv. wachtwoord wijzigen en dat soort dingen.

Want dan gaat het dus via de app en kan het altijd door de eigenaar van de app "afgeluisterd" worden.

Dat noem ik eigenlijk schijnveiligheid. Ik wil niet dat een of andere Chinees mijn wachtwoorden kan uitlezen of zien of wat dan ook.

Oke dat risico loop je met de camera's sowieso maar als je via een app waar je moet inloggen de configuratie van de camera doet gaat het dus echt via hun servers. Dat is waar ik huiverig voor ben.

Anyway, voor de rest is de zaak bij jou goed beveiligd, veel plezier alvast!

 
Gisteren ook de kmoon binnen gehad, echt leuk spul en dat voor die paar tientjes. Vandaag alles geconfigureerd en ja hoor werkt allemaal als een zonnetje. Btw de app die ik hier gebruik voor de tablet en de iphone is vMEyeSuper, niks scannen of installen via één of andere site, gewoon zelf handmatig alles configureren. Alleen wil vMEyeSuper op zowel de tablet en de iphone niet meer lopen als je de mediapoort aanpast (ook niet als je de poort in de app zelf aanpast, hij blijft dan continue zoeken en bufferen) voorlopig mediapoort weer even teruggezet op het oorspronkelijke poortnummer. Dus daar ben ik nog niet helemaal aan uit. Http poort wel aangepast.

B.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan