instellen

aderie

New Member
Lid sinds
1 nov 2010
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
hallo ik heb op de caravan schotel vol automatich als ik mijn db 800se aan zet zoekt hij mooi 19 g oost maar als ik nl hd zender op zet en die zit op 23 g
doet hij het niet hoe moet ik dat in mijn ontvanger instellen :biggrin: :cool:
 
Wat voor schotel heb je op je carvan? Zit er een apparte unit bij die schotel automatisch op 19 oost afstemt?

Je kunt eens kijken naar een lnb met een dubbele kop voor 19 en 23 oost. Vraag is natuurlijk als je een apparte unit hebt of deze overweg kan met een dubbele kop lnb.
 
hoe kan ik zien of ik een apparte unet bebt
 
Meestal hebben zelf uitrichtende schotels een apparte unit die de schotel sturen. Deze unit moet zowel de schotel omhoog als omlaag sturen om in de goede satelietenbaan te komen en naar links en rechts. De dreambox kan alleen maar een vaste opgestelde schotel laten draaien van oost naar west.

Je moet maar eens het merk en type van je schotel opzoeken.
 
pet123;227975 zei:
Meestal hebben zelf uitrichtende schotels een apparte unit die de schotel sturen. Deze unit moet zowel de schotel omhoog als omlaag sturen om in de goede satelietenbaan te komen en naar links en rechts. De dreambox kan alleen maar een vaste opgestelde schotel laten draaien van oost naar west.

Je moet maar eens het merk en type van je schotel opzoeken.

ja ok duidelijk bedankt het is een oyster 65 cm 2002 ja als ik hem aanzet gaat hij naar 19 g oost :cool:
 
Als hij naar 23.5 oost moet dan moet er een transponder in je unit staan die dat aanstuurt als er een verkeerde freqentie instaat dan lukt het dus nooit.
Nu hoop ik dat je geen analoge uitvoering hebt dan moet hij omgebouwd worden naar digitaal en dat is nogal prijzig.

Omdat je er zelf weinig van weet lijkt het me het beste dat je een dealer opzoekt er zijn er wel een paar in Nederland anders even Googlen op "Ten Haaf Oyster" dat is de fabrikant.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan