instellingen algemeen bij emuleren/loggen

Ja, ik vermoed dat het wel met de versie 3.80 anders moet gaan dan met de vorige versies van Wallbanger. Met versie 3.6 en 3.4 deed die niet zo moeilijk, pak het gelijk aan die logs zowel Ir**to als S**a.

Sinds de komst met WB 3.8 heb ik hier moeite mee. WB 3.81 nog niet in bezit. Herhaaldelijk de cams resetten of de logger in en uit, wil nog wel eens werken. Tuurlijk is het een kwestie van uitproberen welk baudrates, maar is ook verschillend met welk ontvanger men werkt.

Voor mijn part ga ik nog even verder met de oude versies tot er een betere komt, of totdat ik de juiste instelling te pakken krijg.

Grtz. Zakloamp

 
Kan het zijn dat er ook verschil zit bij verschillende season interfaces ?

vb Philips met Season1 op 9600 werkt perfect, maar met Season2 wel knipperende lampjes, maar verder niets ... en toch dezelfde instellingen.

CU

Red

 
Euh... ik vraag me af of mensen wel eens lezen wat ik schrijf. Heb pas een drietal keer aangegeven dat de verschillende types interfaces verschil uit maken.:biggrin:

 
Het is mij inmiddels wel bekend dat er season interfaces zijn en season compatibel interfaces en ik denk dat daar het verschil in zit wat @BT al aangaf.

Ik zou tegen ieder met problemen willen zeggen, ga eens na wat voor interface je precies hebt en kom daarna met je vraag op het board.

Ik heb zelf een 'echte' season2 en heb met geen enkele versie van WB problemen.

Alle versies draaien als de voorgaande en ik merk met de nieuwe versies geen verschil met loggen als voorheen.

Mijn season is uitgevoerd met 3 ledjes (rood groen en geel) waarbij de groene oplicht als er externe spanning is aangesloten, de rode licht op als deze spanning uit de CI krijgt en/of werkzaam is en de gele licht af en toe op als deze data naar de pc stuurt.

Ook is er een kaartlezer aanwezig op de interface en een seriele 9pins connector. (geen vaste kabel)

Als we de seasons gaan vergelijken dan kunnen we tot een conclusie komen waar de problemen schuilen.

 
@BT, Goed idee mnt de types .Weet jij dan welke types er in omloop zijn.Ik heb gee flauw idee.Ik dacht dat alleen season2 met of zonder voeding bestond.

Je hebt volkomen gelijk dat je uit moet gaan van het type.

Welke type nr. heb jij ???.k zal dan deze ook maar is gaan aanschaffen.

ILYA

 
Volgens mij staat er uberhaupt geen typenummer op, je zou eens aan Noord moeten vragen, want ik heb het apparaatje van hem.

Maar er zijn meerdere types season2, je hebt ze met en zonder voeding, daarnaast zit er nog verschil in de gebruikte onderdelen en dan heb je dus ook nog met en zonder kaartslot.

Overigens ben ik gisteren dus met de nieuwe wallbanger aan de gang geweest op de Aston 1.05 en raad eens? WEER anders.

Deze keer moet ik hem instellen op 115200 baud om beeld te krijgen (8E2).

Tot nu toe heb ik nog nooit met die snelheid Seca kunnen loggen, dus ik ben er niet rouwig om.:)

 
Jammer dat je geen plaatjes kan plaatsen op het board, anders had ik er even 1 geschoten en als voorbeeld neergezet.

 
Ik zal eens zien of ik een opname van mijn season kan maken met de webcam, die kan ik dan wel hier plaatsen met een beetje geluk.

 
Dat is wel een goed idee BT, dan kunnen we aangeven wat er eventueel anders aan onze season is.

 
@BT, inderdaad het loggen is een van de belangrijkste leuke bezigheden.Een goede juiste logger hebben is daarom top.

Ik ben nu hoopvol gestemt dat het toch nog goed komt.

ILYA

 
Ja waar jullie het over hebben, bedoel ik dan ook.

Met Wb3.81 is er wel iets veranderd, het gaat mij niet om de type seasson die jullie gebruiken aangezien iedereen toch al zo lang met zijn eigen seasson werkt.

Zoals Black al aangaf, kon hij voor het eerst sinds WB 3.8x seca gaan loggen.

Had altijd ook geen probs met de versies 3.4x en 3.6x met de seasson die ik gebruikt. Sinds de komst van 3.8x wel.

Zou wel eens willen weten wat en waardoor dat komt.

Grtz.

Zakloamp

 
Euh... ik gaf niet aan dat ik sinds 3.8x pas Seca kon gaan loggen, maar ik gaf aan dat ik sinds 3.81 weer een andere baudrate moest gebruiken om seca te loggen.

Met versie 3.56 was dit 9600 (op de 1.05) en met versie 3.81 is dit 115200.

 
@BlackTiger

Als ik jouw repleys terug moet lezen, vertel je anders wel dat je zei: "Tot nu toe......ben anders niet rouwig om".

Houd dit in dat je nooit met seca heb kunnen loggen.

Maar ontdanks dat, moet je bij de nieuwe versie de baud toch aanpassen van 9600 naar 11520. Juist dit heb ik ook al ondervonden, dus vertel ik in de vorig repley's al dat er met WB 3.8x wat anders aan de hand is, dan met de vorige versies.

Het gaat mij niet om de type seassons, aangezien ieder zo wel zijn eigen instelling heeft, maar sinds de komst van die nieuwe soft, is de instelling weer anders.

Grtz. Zakloamp

 
@Zakloamp, dat is een kwestie van goed lezen he, als je de volledige zin quote zie je het:

"Tot nu toe heb ik nog nooit met die snelheid Seca kunnen loggen, dus ik ben er niet rouwig om."

Ik heb het stukje wat belangrijk is even vet gemaakt. Ik heb dus wel kunnen loggen, maar nog nooit met de snelheid van 115200.

 
@Black

Inderdaad had ik het in de eerste instantie niet goed gelezen.

Toen ik de vorige posting al gerepleyd had kon ik het niet meer verbeteren.

Kreeg met de edit een foutmelding dat ik de rechten niet heb.

Mijn excuus voor het niet goed lezen.

Grtz. zakloamp

 
Enige dagen geleden ging het loggen met irdeto perfect.De instellingen 9600,,n1.

Wat scherst mijn verbazing., geen beeld.

Alleen de melding " send atr to cam .

Dus vele malen gereset met verschillende instellingen etc.

Ik denk dat mijn freecam toe is aan een grote irdeto beurt.

Alhoewel met een silver card werkt ie perfect.

Ik hoop dat BT mij het juiste type z.s.m. kan mededelen.

al hoewel ik het raar blijf vinden dat vorige week het super ging met walb. 381.

Wat een leuke sport het loggen :laugh:)

ILYA

 
hoe weet je dan dat je de k**'s te pakken hebt

en hoe zie ik ze dan.

Als ik aan het loggen ben

dan krijg ik na een tijdje een fout melding.

Ik gebruik wb3.80

 
Als ik je goed begrijp ontvang je geen updates.Heb je wel in je settings de goede/actule K...s en adres ingevuld.!!

Verder ter bemoeding mijn ervaring over het loggen :

Na e.e.a. veel uitgetest te hebben zowel hardware en softeware matig vind ik met name dat met de versie wb381 alles als een "speer" loopt.Irdeto lekker snel, viaccess super en last but not least seca.Ik ben nu een tevreden logger met mijn seasontje 2 zonder voeding.

Kortom eerst veel lezen op het board vervolgens de juiste logger kopen en zorgen dat je de juiste "stuff" hebt om de k. te pakken te krijgen.

Ik moet zeggen dat je dan met nog meer plezier heerlijk je k. voorbij ziet vliegen.

ILYA

 
ik heb al een season2 maar het lukt me nog steeds niet om de key's te loggen ik weet niet wat de key's zijn.

 
Wellicht een overbodige vraag ,maar ik stel hem toch "Gebruik je wel de geldige keys etc."

ILYA

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan