Instellingen controleren

A

astron

Hallo,

Ik heb een Dm600PVR die ik wil gebruiken als interne cardserver.

Ik heb, na veel zoek en leeswerk, diverse images geprobeerd. Op dit moment staat Gemini 4.30 er op. Ik heb de dreambox zover dat hij met CCcam de kaart kan lezen.

In CCcam.cfg de volgende regel toegevoegd:

F: name pass 1 3 0 { 0:0:1 }
Mijn vraag is: Hoe kan ik controleren of de Dreambox nu als server werkt en ben ik nog iets vergeten?

Thanks!

In principe werkt je Dreambox nu reeds als server op poort 12000 dacht ik met een standaard configuratie.

Maar je hebt een fout in je regeltje staan

1 = is alle shares tot max hop 1 (distance 1 )

1 = client heeft recht op softcam keys

1 = client heeft AU rechten op de lokale kaarten in de serverbox

0 = alle CA

0 = alle ID

1 = mag alleen kijken niet doorsharen

Je hebt nu 1 3 0, maar die 3 kan daar nooit staan, daar kan alleen een 0 of een 1 staan, dus 0 = geen recht op softcam keys, en 1 is wel recht op softcam.keys.

Dus dat zul je nog effe moeten verbeteren.

De configuratie was dus bijna goed. Ik heb poort 12000 gescaned en deze staat open.

Ik bergijp dus goed dat je niet kan controleren of dit werkt anders dan een client op je netwerk te configureren.

Jawel, je kunt ook nog via telnet inloggen of via de Webinterface kijken. Heb je geen standaard CCcam.cfg bestand dan? Daarin staat namelijk alles uitgelegd.

Zo dus ook dat je via http://ip.van.je.dreambox:16001 kunt kijken hoe hij draait of via telnet op poort 16000.

Ik zou gewoon even een standaard config downloaden of als je deze al hebt hem uit de /var/etc vissen en dan eens op het gemak bekijken, daar staat het nodige in uitgelegd.

Ik heb wel een standaard config en deze "aangepast" zodat hij als cardserver werkt. Voor een newbie is het niet allemaal even duidelijk en moet ik nog een hoop leren.

Bedankt weer! Ik zie dat hij draaid. Ik heb alleen het probleem dat het beeld aan de client kant vastloop. Dit kan natuurlijk heel goed aan de client liggen (Linkey).

Als je als client een Linkey hebt kan je die niet echt als referentie gebruiken, ik heb links en rechts verhalen vernomen dat de CCcam, client in de Linkey niet foutloos loopt.

Ik heb dit dus van derden, ik heb het zelf niet kunnen testen, ik heb niet zo'n ding ;)

Heb je niet nog een dreambox waarmee je eventueel zou kunnen testen?

De Linkey kan ook andere client settings aan.

Heb ik weer wat te doen om deze op de dm600 aan de praat zien te krijgen.:cool:

Zijn er nog tips over welke het best in de Dreambox te gebruiken?

Radegast, Newcamd of Gbox?

Een andere Dreambox heb ik onderdaad zo niet liggen... Deze 600PVR is mijn eerste.;)

Radegast en Newcamd zijn nogal "antiek" en gbox is eigenlijk te beperkt.

Je kunt het beste gewoon CCcam nemen, daarmee kun je namelijk ook inloggen op radegast servers en Newcamd of Newcs servers.

Wil je toch iets anders, dan kun je mgcamd nemen, deze kan ook op radegast en newcamd of newcs servers inloggen en ook op camd3 servers maar niet op cccam servers.

Ccam als client werkt echter een stuk sneller en stabieler. In mijn optiek is dat ook de beste client tot nu toe, alhoewel ik een aantal nieuwere clients nog niet getest heb.

Reeds een lange tijd aan het stoeien geweest en contact gezocht met mijn leverancier van de Linkey en ook de importeur. Zij zijn van mening dat de Dreambox wellicht niet goed is ingesteld. Dit concluderen ze aan de hand van o.a. het logbestand van de Linkey.

Is er iemand die voor de test eens wil kijken of hij (zij mag natuurlijk ook) wel kan verbinden met mijn DM600?

Op deze manier kan ik echt vaststellen of de Dreambox goed ingesteld staat ja of nee.

Probleem dat ik nu heb is namelijk dat de client wel werkt (meestal) maar dan alleen op het zelfde kanaal als waarnaar op de dreambox op dat moment wordt gekeken. Staat de dreambox in stand-by, dan ook geen beeld op de client. De dreambox en de client hebben hun eigen aansluiting op de multiswitch.

----- Added 26/8/2008 at 10:24:35 -----

Inmiddels heb ik bewijs dat de Dreambox goed werkt. De client (Linkey) gaf de problemen. Als dreambox client werkt hij wel goed, de card add-on was de veroorzaker van de problemen. Hij is nogal kieskeurig over de kaarlezer waar hij ingestopt wordt.

Ik had tot nu toe voor de Linkey de volgende kaartlezers gebruikt: Embeded multicas kaartlezers van de ontvangers (Xtreme en Wisdomsat), een Matrix Reborn (ZCAS) en een Powercam. Meer smaken had ik niet in huis en op alle ging het dus niet goed. Ik heb een Aston gekocht en tot nu toe gaat het perfect.

De DM600 werkt dus allemachtig prachtig. Dank voor de steun!

Laatst bewerkt:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan