Instellingen CoverXP?

B

blokr

Ik zit even te knoeien met coverXP. Probleem is dat de printjes te klein zijn. Nu zal ik waarschijnlijk ergens iets moeten instellen bij 'cover templates'. Ik heb 'dvd keepcase' aangevinkt, maar die is dus te klein. Het gaat om de standaard zwarte DVD-boxen met aan de buitenkant folie om de print achter te plaatsen. Wie heeft een goede tip??

Coverstemplate en dan voor DVD.keepcase.single.file kiezen dan heb je het juiste formaat.

DIT had ik dus ook gedaan, maar was dus te klein. Met Multicoverprint lukte het wel!

aanpassen gaat alleen als je geregistreerd hebt ik zal eens kijken of ik nog kan terug vinden waar ik die key vandaan had.

gr blokker

Mmm, mogelijk dat die van jou werkt, die van mij waarschijnlijk niet, maar dat is misschien versie afhankelijk. Ik heb hier 1.51 en heb nog steeds banners en geen fullscreen. Mailadres is blokr@hotmail.com

cover xp is een wereld progie vind ik zelf
ik doe er al mijn dvd hoesjes mee printen
hangt er ook wel een beetje vanaf waar je die hoesjes haalt
soms zie ik hoesjes die slecht ingescaned zijn met brede witte randen er om heen
als je die gaat inladen in coverxp :) is geen gezicht
ik haal mijn hoesjes gewoon op www.cd-hoesjes.nl (optie dvd)
en bij www.cdcovers.cc/covers.php
dus mijn mening opver cover xp = PRIMA PROGIE !!! :)

dat is mooi.

gr blokker

Originally posted by D-SQUAD
cover xp is een wereld progie vind ik zelf
ik doe er al mijn dvd hoesjes mee printen
hangt er ook wel een beetje vanaf waar je die hoesjes haalt
soms zie ik hoesjes die slecht ingescaned zijn met brede witte randen er om heen
als je die gaat inladen in coverxp :) is geen gezicht
ik haal mijn hoesjes gewoon op www.cd-hoesjes.nl (optie dvd)
en bij www.cdcovers.cc/covers.php
dus mijn mening opver cover xp = PRIMA PROGIE !!! :)

Is een print nog een paar milimeter in de breedte te vergroten met multicoverprint? Kom die nu net te kort!!

CoverXP hier ook maar 'ns geprobeerd, heeft wel meer mogelijkheden qua hoesjes, maar Claseb is toch stukken eenvoudiger en gebruikersvriendelijker.
Met het formaat kun je dan wel niet prutsen, maar als je een recht voor zijn raap hoesjesprintdingens zoekt voor DVDcovers is ie uitstekend.

Wat mij opviel bij CoverXP is dat ie eerst de foto gaat renderen voordat ie gaat printen.
Had ik een foto van 79mb genomen, CoverXP pro gaf na het renderen een foutmelding op de printer dat ie hem niet printen kon, met Claseb (die niet rendert) werd ie meteen prima afgedrukt.
Het is mij een raadsel waarom er nog gerendert moet worden en het kreng niet gewoon normaal afdrukt als hem dat gezegd word.:)

Nog maar eens proberen dan:

Ik heb nu al -tig proggies gedownd en bekeken, maar werkelijk geen enkele waar het formaat een milimeter of 5 horizontaal op te rekken is. Wie-o-wie?

Dat gebruik ik hier ook, had inderdaad ook eerst hetzelfde probleem de covers waren te klein.

Maar dat is zo opgelost bij cover-xp.

Ik zal het eventjes uit leggen:

Nadat je het programma hebt geopend, kun je links de voorkant doen en rechts de achterkant...

Aan beide kanten staan bovenaan, files, tools, cover templates en setup...

Aan de linkse kant bij "cover templates" vink je audio.cd.front aan,

Aan de rechterkant bij "cover templates" vink je audio.cd.back aan,

En bij setup zet je een vinkje bij "expand to spines", dan zou het moeten werken, althans bij mij wel.

Probeer dit maar eens, succes ermee.

Ohoh ff iets over het hoofd gezien het moest dvd zijn maar dit zal wellicht hetzelfde zijn, bij setup de functie expand to spines aanvinken

ga naar www.coverworld.de deze is gratis te down loaden en daar hoef je niks aan in testellen moet wel eve het nummer dat rechts staat in vullen
groetjes frans

@frweber: cdcover = Claseb, had ik ook al naar verwezen eerder. Erg eenvoudig en leuk ding overigens.
Maar je kunt er niet de breedte zelf mee aanpassen ofzo.
Mijn ervaring is echter dat die standaard wel goed staat.

Zoals al gezegd werd is een wereld proggie je ken gewoon de configfile aanpassen bij de opties en je hoes een paar milimeter vergroten, nu passen ze precies bij mij

@fladder:

Dit zou kunnen zijn wat ik zoek!

Als ik het goed begrijp in de linker rij dvd-box aanvinken, in het linker scherm de cover zetten en dan in de config de lengte iets omhoog zetten van 270 naar 275???? Dus rechts niet gebruiken? Laat het even weten nog!!

Yep

Ik heb hem vergroot naar 276 en de rechterbox kun je ook gewoon gebruiken dat is een instelling voor beide boxen
het is trouwens maar een keertje nodig als de configfile opent dan kun je even naar dvdbox scrollen en dan dus 276 invullen, configfile opslaan en dan ben je er vanaf dan passen ze perfect
Je druk dus op "opties" het het volgens mij en dan op configuratiefile aanpassen en dan daar de juiste waarde aanpassen "DVD-Box" volgens mij staat hij net boven de slimline DVD en hij stond volgens mij bij op 272 maar dat weet ik eigenlijk niet zeker

Succes

Groeten

Rody

Bedankt voor je goede tip! Dit werkt uit de grote kunst!! Ik denk dat alle andere programma's inderdaad uitgaan van slimline hoesjes en die zijn 3 mm dunner, waardoor je die weer net tekort komt bij een standaard 9 mm dikke hoes!

werd tijd dat ik eens iemand anders blij kon maken dan altijd maar blij gemaakt worden :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan