Instellingen Windows 7 ?

Kweetniet

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
28 okt 2002
Berichten
858
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
50
In Windows 7 open ik een jpg of elk ander plaatje met IRFAN picture viewer,
Ga ik nu op een JPG bestand staan met de rechtermuis knop en druk ik op BEWERKEN
Dan wordt de jpg in windows paint geopend,maar ik wil b.v in paintshop pro openen.

Wie weet hoe je dat instelt??

GRZ
Kweetniet
 
klik op de jpg met de rechtermuis toets en dan kies voor openen met.........

Kies dan voor standaard programma kiezen (helemaal onderaan ) dan via de browser naar het programma gaan en als je dat altijd zo wilt dan nog even het vinkje aanzetten altijd openen

Ik dacht dat het zo moet lukken
 
ai in de 2e zin staat 2 keer een verwijzing naar kiezen,,, shit

Dan voor standaard programma kiezen (helemaal onderaan ) dan via de browser naar het programma gaan en als je dat altijd zo wilt dan nog even het vinkje aanzetten altijd openen
 
the matrix;212836 zei:
ai in de 2e zin staat 2 keer een verwijzing naar kiezen,,, shit

Dan voor standaard programma kiezen (helemaal onderaan ) dan via de browser naar het programma gaan en als je dat altijd zo wilt dan nog even het vinkje aanzetten altijd openen

Bedankt matrix voor het snelle reageren op mijn topic
waarover jij schrijft is het Standard programma!!!! Deze had ik al....
Dat opende deze als ik op een jpg dubbel druk altijd met dat standard programma
Dat was irfan picture viewer...

Deze heb ik ingesteld zodat ik lekker snel plaatjes kan bekijken.
Ik bewerk de plaatjes altijd met photoshop pro,
Mooi programma,maar start ontiegelijk traag op!!!

Ik wil, op een JPG bestand staan met de linkermuis dubbelklik
"bestand wordt geopendt met irfan (dat is nu al)"

En dan, op een JPG bestand staan met de rechtermuis knop en dan BEWERKEN
Bestand moet worden geopendt met paintshop (dat is nu paint van windows)

Pfffff lastig uitleggen zo in een topic zeg..:)
Ik computer al een redelijk tijdje, maar dit weet ik ook niet..

Grz
Kweetniet
 
Ai daar was ik al bang voor, je wilt bewerken met een ander dan standaard programma en viewen met je eigen viewer.

We gaan snuffelen.
 
Kan niks vinden om dit te wijzigen.

Blijft over dat je toch kiest voor "openen met" maar dan niet kiezen voor altijd openen met ,

In het rijtje mogelijkheden komt meestal het programma te staan wwar je een keer voor gekozen hebt.
 
Om je JPEG bestand met je favoriete progje (IRFAN picture viewer) te openen met de rechtermuis op de foto klikken en kiezen voor 'eigenschappen' (staat onderin).

Onder de eerste regel 'bestandstype' staat 'openen met'. Hier kan je door wijzigen te selecteren je programma linken aan het bestandstype. Staat het niet in de al reeds geinstalleerde progjes even via bladeren naar de directory van het progje gaan.

Nu moet het werken als je met de linker muis tweemaal klikt.

Grt Parabolica.
 
Nee Parabolica dat was de bedoeling niet, die optie heb ik drie antwoorden terug ook al gegeven

De bedoeling is dat je met dubbelklik een eigen viewer start en als je met de rechtermuistoets de optie bewerken kiest dat er dan een ander bewerkingsprogramma gekozen kan worden dan de standaard PAINT
 
Klopt the Matrix, feitelijk toen ik mijn reactie plaatste zag ik het.

Misschien iets wijzigen in paint zelf of in het register.
Als ik namelijk voor bewerken kies, komt bij mij Windows photo Viewer i.p.v. Paint. Vanuit daar kan ik via openen weer een ander progje kiezen om de foto te bewerken.

Grt. Parabolica.
 
standaard gewoon laten staan, wil je wat anders dan rechts klikken en kiezen "openen met"

Voor bewerken stel je onder configuratie scherm standaard programma's in dat je daarvoor een specifiek programma wilt gebruiken. althans bij XP
 
Werkt ACDSee in win 7 dan niet?

Grtz.
 
Het schrijven gaat jullie beter af dan lezen.

Niet kwaad bedoeld, maar de laatste postings zijn allen al gesuggereerd en natuurlijk werkt ACDSee wel onder windows 7 maar dat was de vraag niet.
 
Maar wel mijn vraag.
Dus bedankt voor het antwoord.

Grtz.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan