Instellings vraagje

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal.
Een tijdje geleden heb ik een LCD scherm aangeschaft.
Met al de mogelijke instellingen heb ik die op 16x9 ingesteld, is breedbek.

Maar hoe stel ik mijn Dream nu in.

Beeld op RGB, ja daar staat hij op, voor de beste kleuren.
Maar het beeld er zijn 4 nstelling mogelijk, welke moet ik pakken.
4x3 Letterbox
4x3 Panscan
16x9 of 16x9 always.

Wie kan mij het antwoord geven.
Momenteel staat hij op 4x3 Panscan, maar dat houd in dat bij een 16x9 beeld ik een zwarte balk boven en onder heb, maar niet bij een normaal beeld.

Groetjes Bert

Het beste is natuurlijk om je tv op automatisch te zetten en de dreambox op 16:9. Dan zal de tv netjes naar breedbeeld omschakelen als er een breedbeeld uitzending is. Helaas heb je dan wel zwarte randen bij een 4:3 uitzending :( .

Maar zet je de tv vast op 16:9 dan moet je de dreambox op 16:9 always zetten. De Dreambox geeft dan altijd 16:9 uit.

bert50 zei:
Beeld op RGB, ja daar staat hij op, voor de beste kleuren.

Bijna waar.
Het beste beeld zou je moeten krijgen met YUV ofwel component video.
(dus niet composiet).
Je tv moet daar wel de aansluiting voor hebben, dat zijn meestal 3 tulppluggen rood groen en blauw gekleurd.
De dreambox spuugt dat op de tv scart eruit, en daar heb je dan ook weer het juiste kabeltje voor nodig.

Maar goed, daar ging je vraag dus niet over.

Ik heb hier een 42" plasma en net wat pet123 al zei zet je de tv vast op 16:9 en je dreambox op 16:9 always zetten dan zul je het beste effect hebben .... Maar natuurlijk ieder zijn eigen smaak .... succes Bert
Groetjes Pepe

Okay volgende vraag.
Ik heb de Dream via Scart aangeloten.
Waar zet ik die dan op.

Allways 16x9 snap ik.

Dus Mas3, ook van jou een antwoordt graag ???

Groetjes Bert

Het is onwaarschijnlijk dat je tv component over de scart accepteert, dat zou je moeten uitzoeken in de handleiding.
Dan is RGB inderdaad de beste optie.

Wanneer je component op je dreambox wil instellen, zet je deze op YPbPr.
Het beeld van een tv die op RGB staat ingesteld, zal dan een heel groen beeld met erg weinig rood weergeven.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan