Interactief Grande Fratello (Big Brother)

M

marciemarc

Met de Humax zelf, kun je ze niet vinden, maar met deze settinglijst krijg ik opeens (bijna) interactief alle 5 de kanalen van de pas gestarte Italiaanse Big Brother... Hoe komt het dat er onder 1 kanaal dus toch 5 verschillende kanalen verborgen zit. Zijn er meer van dit soort kanalen die de Humax 5400 niet kan vinden maar wel kan krijgen???

Ook gepost bij frequentie's en feeds, want het is natuulrijk ook nieuws voor niet Humax bezitters.

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=3486

Als je de frequentie van C+ neemt, 12344 of eerst 12515, daar zaten toch ook meerdere kanalen onder? Zo kan dat dus.

Waarom de humax ze niet ziet? Geen idee, misschien geen automatische scpc of zoiets?

Ik heb er geen verstand van eerlijk gezegd.:)

De NIT is de Network Identification Table.

Dit is een signaal dat door de satelliet wordt meegezonden met de transponders, en dat verwijst waar en hoe de volgende transponder te vinden is.

Ik kan me voorstellen dat de huurder van zo'n transponder aan kan geven of hij wel of niet in deze tabel wil worden opgenomen.

Staatie er niet in, dan zal ie zeker niet gevonden worden bij een normale search.

Want de ontvanger rekent daarbij op de NIT.

Het zou kunnen zijn dat er een "media-highway applicatie" is die dan wel naar deze transponder kan verwijzen.

Das dan een redelijke manier om ervoor te zorgen dat programma's alleen bij die kijkers komt voor wie het bedoeld is.

Alleen, er zijn allerlei gegevens ter beschikking over de frequenties die op een bepaalde satelliet aanwezig zijn.

Zo zou een "advanced search" of een "manual search" dus kunnen leiden tot het vinden van dit soort kanalen.

Ik weet bijvoorbeeld dat je dat bij een nokia 9500 zo kan doen.

Als je dan ook nog over leuke apparatuur beschikt (spectrum analyzer bijvoorbeeld) dan is het helemaal eenvoudig te zien waar en ongeveer hoe er signalen aanwezig zijn.

Maar dan zijn we alweer bij de echt actieve hoppers terecht gekomen...

De kanalen zitten niet op een andere transponder die vanuit de eerste wordt doorverwezen. Het is puur een kwestie van Video Pid's en Audio Pid's die je met de Humax uitsluitend door handmatig invoeren kunt krijgen. Ik heb toch maar weer met mijn oude vertrouwde MM9500 eens gaan zoeken, en die vind alle kanalen zonder problemen. Want ook de advanced search functie van de Humax laat deze kanalen niet zien. Hier de gegevens om ze handmatig te kunnnen instellen:

Transponder 11977 H 27500 3/4.

Je neemt de originele GF zet op kanalen zoeken "uitgebreid" wijzig de PID's in 523,524,525,526 en AUDIO in 751,752,753,754 en de PCR altijd op 8190 en klaar is kees, benaming User. Zo samen de vijf beelden.

Leuk pet123, concurrentie in de settinglijsten voor de Humax...

Was http://www.zeguers.be toch ietsje eerder, sorry maar daar krijgt mijn naamgenoot toch nog even wat extra reclame voor. Hi hi hi.

Dan haal ik het daar uit de lijst. Ik kan het niet voor mekaar krijgen. Op mijn media master werkt het perfect alleen mijn humax verrekt het met de zelfde instellingen.

Ik geef het op. Ook de settings van joske werken niet op mijn ontvanger. Ik heb momenteel geen goed werkende irdeto pmk voor stream. Als ik kijk dan reageert het irdeto slot wel maar de aston cam reageert niet op de extra kanalen (wel beeld op GF via aston cam).

Ze werken hier nog steeds, maar ik merk wel met de funkaart, dat je meestal eerst even naar het eerste kanaal moet zappen, en dan doen de andere GF kanalen het ook.

@pet123 : Ik heb je de werkende PMK gestuurd via e-mail.

De settings staan nu op mijn homepage. De cam kanalen werken alleen op irdeto!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan