Intern delen met module

A

AllNightLong

Tot voor kort heb ik mijn dreambox ontvangers kunnen delen door de interne kaartlezer te gebruiken. Nu heb ik een officiele Mediaguard CAM gekocht en wil ik de CanalDigitaal smartcard in deze module in het CI slot delen naar de ontvanger in de slaapkamer. Met CCCam 2.2.1 voorheen geen probleem, maar nu ziet hij de CAM en de smartcard niet. Is dit "by design" of is hier een oplossing voor?

 
Heej Allnightlong en welkom op Satellite Fun.

Om gelijk met de deur in huis te vallen vraag ik me af waarom je zo'n module gekocht hebt. Of heb je die gekocht omdat je een kaart erbij gehaald hebt? Want dan moet je inderdaad zo'n module erbij kopen tegenwoordig.

Is volgens mij niet het geval als je een extra kaart voor 1,50 per maand neemt. Weet ik echter niet zeker.

Jammer genoeg vermeld je niet welke type's Dreambox je hebt.

Is dit "by design" of is hier een oplossing voor?
Dat is "by design". Indien je een CI module gebruikt, zet je de ontvanger ook op "ci module" en niet op CCcam.

CCcam is een emu en gebaseerd op het werken met interne en externe kaartlezers. Voor zover mij bekend zit er geen CI aansturing ingebouwd.

Dus ik zou zeggen gewoon die CI module in de kast leggen en de kaart in de kaartlezer gebruiken, dan zou het weer prima moeten werken.

 
De CI module doet hardwarematig, wat je met CCCam en soortgelijken softwarematig oplost.

Dat je met de softwarematige oplossing ook nog andere zaken oplost, doet er dan even niet toe.

Wil je de CI en de kaart als zodanig blijven gebruiken, dan is het wel mogelijk om interne sharing te doen, maar niet middels software in je ontvanger.

In dat geval kun je er een stukje hardware bij aanscahffen.

Die hardware kost je iets meer dan 100 euro.

Dat is dan een apparaatje waarin je je kaart stopt en die middels een draadloze verbinding kan verbinden naar een stuk of 7 (maar 4 gelijktijdig) "nepkaartjes".

Die nepkaartjes stop je dus in de ontvanger (of CI module), en die doen dan het originele kaartje na.

Wanneer je dit afweegt tegen CDS's (Canal Digitaal Satelliet) oplossing met extra kaarten en dochter abonnementen, is dat goedkoper op den duur.

CDS's oplossing werkt met 1 hoofd kaart en maximaal 2 extra kaarten.

Wanneer je dus 5 ontvangers door je huis verdeeld hebt, dan moet je 2 hoofdkaarten en 3 extra kaarten hebben.

Maar je hebt absoluut geen garantie dat de draadloze oplossing tot in de oneindigheid blijft werken.

Aan de andere kant laat CDS op het moment goed zien dat hun "gegarandeerde" oplossingen ook niet oneindig werken.

Want kaarten moeten regelmatig (tegen kosten) vervangen worden en de officiële modules werken korter dan niet officiële modules waardoor je daar ook een andere voor moet kopen.

Officieel goedgekeurde CDS ontvangers worden na een jaar of 5 ook door hen aan de kant gezet omdat er dan weer iets aan de codering verandert wat zo'n ontvanger niet snapt en je weer aan de beurt bent en de knip kan trekken.

Maar goed.

Concurrentie zat (aldus NMa) dus je kan altijd een andere tv aanbieder kiezen.

Je vraag is hiermee wel beantwoord, CI module en softcam zoals CCCam werken niet samen en gaan dat ook niet doen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan