Interne Hacks

B

bert_sandra

Het klinkt misschien heel gaar...

Maar weet iemand of je met de MasterA ook interne dingen van de telefoon wijzigen.

Er is mij verteld dat je alleen telefoonboek en SMSberichten en zo kunt inlezen en zo.

Maar is het niet mogelijk om, ik noem maar een paar dingen: beltegoed, SMStegoed, nummer meezenden bij zenden SMSberichten, e.d. instellingen te wijzigen.

M.V.G.

Jeroen

 
Je beltegoed wordt niet op je kaart bijgehouden.

Das hetzelfde als met je bankpasje.

Dat ding houdt ook niet bij of je nog wel geld hebt.

De computer van de bank (telecomaanbieder) houdt bij hoeveel geld jouw pasje nog kan besteden.

Dat pasje is alleen het bewijs dat jij wel degelijk de gene bent die je zegt te zijn.

Er zijn wel wat instellingen die op je pasje vastgesteld zijn, maar dat zijn niet zulke "interessante" instellingen.

Dus het antwoord op jouw vraag: Nee, dat kan niet.

 
Als jouw beltegoed wordt bijgehouden door het netwerk, dan registreren ze dat dus vanaf dat je een verbinding maakt. Wat ik zou kunnen fantaseren is dat ik iemand bel en op een of andere manier het netwerk vertel dat er geen verbinding is gemaakt (terwijl die er toch is). Doet me denken aan de truc om vroeger op school de "klok" met de gebruikerstijd stil te zetten door in 1 commando uit en weer in te loggen. Kon je ipv 3 uur per week zowat oneindig klooien ;)

 
In de krant heeft gestaan dat het mogelijk is om met een lege kaart toch oneindig te bellen. Waarschijnlijk is er dus een methode ontwikkelt om bij de verbinding te doen alsof er nog genoeg beltegoed is, of gegevens van een abokaart te gebruiken. Geen idee, maar zo stond het op de krant. Dit kunnen we hier echter niet bespreken aangezien we ons dan aan een behoorlijk strafbaar feit strafbaar maken.

Het is dus logisch dat wij als Fun Board ons daar ook van distantieren.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan