internet verbinding maken dreambox telenet ?

R

redbull

hoi

ik zit hier blijkbaar met een groot probleem

ik kan geen verbinding krijgen met mijne dreambox 7000s met telenet

wel met een cross kabel ftp verbinding heb ik wel daar zie ik mijn weergave mappen dreambox .

maar via : Blue panel - addons -download and install : krijg ik de melding

Error Can't resolve hostname !

dus geen verbinding

Gevens pc :

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.196.51.90

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0

Standaardgateway. . . . . . . . . :

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: telenet.be

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 81.84.165.132

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.248.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 81.82.162.1

mij internet verbinding is draadloos ( linksys ) voor pc !

Instelling dreambox is als volgt :

communication setup

IP : 169.196.51.123 DHCP = Niet aangevinkt

Netmask : 255.255.255.0

Type : LAN

Nameserver : 169.196.51.90

Gateway : 169.196.51.90

Aangevinkt : Enable Network Port : 80

waar zou het probleem kunnen liggen ??????

Hallo Redbull,

heb toch een paar vragen:

gebruikt jij een WiFi en netwerk kaart in je PC ?

Hoe ziet de verbinding er uit, je krijgt internet binnen en waar gaat die eerst naar toe. Heeft de Linksys ook een Router functie, zoja dan wijkt het WiFi ip adres teveel af van dat van de Dreambox. De Gateway moet voor alle verbindinge gelijk zijn, bij jou zijn ze dat niet, je kunt ook de IP nummer van de Linksyst als gateway gebruiken.

Ga daar eens zoeken en dan nog meer vragen stellen.

Instelling dreambox is als volgt :

communication setup

IP : 169.196.51.123 DHCP = Niet aangevinkt

Netmask : 255.255.255.0

Type : LAN

Nameserver : 169.196.51.90

Gateway : 169.196.51.90

Aangevinkt : Enable Network Port : 80

Maak van de nameserver en gateway eens 81.82.162.1

Boets.

Het probleem is dat het modem van Telenet geen routerfunktie heeft en in princiepe maar één pc of ander netwerkapparaat ondersteund.

Zet er een draadloze router tussen, of stel het Telenetmodempje zo in, dat deze multi-pc ondersteund en in de router modus staat.

Dus, ander modem kopen, het modem anders configureren of een router er tussen plaatsen!

Yups, die linksys is een access point..

9/10 de deze http://www.tomsnetworking.com/2003/01/17/linksys_wap54g_wireless/page2.html

gooi die ervantussen en zet er een degelijke router tussen.

Ik kan alles behalve D-link aanraden..

Ikzelf werk altijd met Asus produkten, maar als je het graag budget wil houden heb je van Edimax ook zeer goeie wifi producten.

als ik me niet vergis zit er geen routerfunctie in de telenet modems, deze zijn van telenet zelf en kan je niet verwisselen...

Telenet maakt verbinding op de serienummer van de modem en op het mac-adress van de pc/router die eraan vast hangt..

Hou er dus erkening mee dat Telenet je ip moet releasen telkens je een andere pc/router aan je modem hangt... Dus alle stroom er ff af en dan wachten tot telenet je een nieuw ip geeft.

Precies, er zal een router tussen moeten, dat zie je ook hieraan:

Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.196.51.90

Dat is niet goed. Als je DHCP in de Dreambox aanvinkt en hem dan rechtstreeks op het modem aansluit zul je zien dat het wel werkt, maar dan werken je pc's niet meer. Een goede router is dus wel aan te raden.

Misschien een voorbeeld.

Hoe werkt het bij mij.

Ik heb Chello die komt binnen op een Router waar DHCP in zit.

Aan die Router zit mijn Deambox met een vast IP nummer 192.168.2.201.

Aan de Router zit ook een AccessPoint voor WiFi en die stuurd al mijn computers aan. Alle computers liggen in de range van 192.168.2.100 tem 150

Gareway is de Router met 192.168.2.1

DNS zijn de waarden van Chello en Xs4all.

Dus jij heb een Router nodig.

Groetjes Bert

Yups, die linksys is een access point..9/10 de deze http://www.tomsnetworking.com/2003/01/17/linksys_wap54g_wireless/page2.html

gooi die ervantussen en zet er een degelijke router tussen.

Ik kan alles behalve D-link aanraden..

Ikzelf werk altijd met Asus produkten, maar als je het graag budget wil houden heb je van Edimax ook zeer goeie wifi producten.

als ik me niet vergis zit er geen routerfunctie in de telenet modems, deze zijn van telenet zelf en kan je niet verwisselen...

Telenet maakt verbinding op de serienummer van de modem en op het mac-adress van de pc/router die eraan vast hangt..

Hou er dus erkening mee dat Telenet je ip moet releasen telkens je een andere pc/router aan je modem hangt... Dus alle stroom er ff af en dan wachten tot telenet je een nieuw ip geeft.
hoi Iceke

ik denk dat u gelijk heb want mijn netwerkkaart is een VIA VT6105 Rhine III Fast Ethernet Adapter

dus waarschijnlijk ook niks waard ongeveer iets gelezen

mijn internet verbinding werkt draadloos Modem (Arris ) Router (Wireless-G 2.4GHz Access Point ) Netwerkkaart is (VIA VT6105 Rhine III Fast Ethernet Adapter )

Dus ik denk een nieuwe netwerkaart kopen .

wat ik zou willen weten is met deze : router Wireless-G 2.4GHz Access Point

Van telenet kan ik om het even welk netwerkkaart in stoppen in mijne pc waar zich niets met mekaar verstoort ???

hopelijk word met een nieuw netwerkkaart probleem opgelost voor mijne dreambox

Nee, je hebt een apparaat nodig die dat netwerkkaartje een juist adres geeft!!

Een ROUTER dus!

Dat apparaat zet je tussen je pc en je modem in!

In princiepe heb je ook een ACCESPOINT nodig om je laptop te voorzien van draadloos internet.

Die dingen bestaan ook in één apparaat, bijvoorbeeld de WRT54G van Linksys.

http://www-nl.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=NL%2FLayout&cid=1155928920003&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

(sorrie voor het verne*ken van de layout! :) )

Dát heb jij dus nodig! (ongeveer 70-75 euro)

Ik ben het (bijna) met drz eens.

Je hebt inderdaad een router nodig.

Ook de keuze voor linksys kan ik van harte onderschrijven.

Om een vrijwel altijd passend advies te geven over het aan te schaffen apparaat: ga voor de Linksys WRT54GL.

Het enige verschil in het typenumer is het L'etje.

Maar het houdt in dat er iets oudere (lees vooral niet verouderde) hardware gebruikt word, zodat er effectief een linux OS op gedraaid kan worden.

Dat heeft zeer grote voordelen want linux betekent in principe open, en dat is het in dit geval ook.

Hierdoor is de firmware in zeer veel varianten beschikbaar, waaronder enkele die elke mogelijke vorm van WiFi ondersteunen.

Onder andere dus ook een als het ware omgekeerd Access Point, eentje die WiFi internet ontvangt en het dan kan routeren over het bedraadde gedeelte.

deze versie is misschien 5 euro duurder en waarschijnlijk iets lastiger te vinden, maar dat is het dus dubbel en dwars waard.

Overigens kan een en ander wel anders geregeld worden (dat doe je nu ook voor de helft).

Je kan namelijk je PC middels software ook voor router laten spelen.

Dat is echter een lastige optie, alleen al omdat dat betekent dat wanneer je je dreambox gebruikt, je je pc ook bijna altijd aan zal moeten hebben.

En je moet goed weten waar je aan begint of het erg leuk vinden om dat uit te gaan vinden.

Gezien de ontwikkelingen in dit onderwerp hier, denk ik dat dat niet helemaal het geval is (geeft niks en is ook geen verwijt).

Als laatste wil ik je meegeven dat je moet onthouden dat je hier met een aantal verschillende netwerken aan de slag wil.

Het ene is het internet.

Een andere is het netwerk tussen PC en dreambox.

Dat zijn dus verschillende netwerken.

En daarom kun je wel vanaf je PC de dream bereiken op het interne, alleen in jouw woning aanwezige netwerk.

Maar je kan niet van het interne naar het externe netwerk (het internet dus).

Daarvoor moet er een brug gebouwd worden, en 1 van de manieren om dat te doen is met een router.

Officieel is er hier nog een netwerk aanwezig, maar ik wil het niet nog ingewikkelder maken.

Wanneer hier interesse voor is, laat het even weten.

Dan zal ik eens (wanneer ik er de tijd voor heb) een mooie thread openen in het passende deel waarin ik hierop zo uitvoerig mogelijk in zal gaan.

Maar volgens mij hebben er nu al Drie geroepen dat hij een Router nodig heeft,

Hij leest niet dus laten wij dit maar rusten.

Groetjes Bert

Nee, je hebt een apparaat nodig die dat netwerkkaartje een juist adres geeft!!Een ROUTER dus!

Dat apparaat zet je tussen je pc en je modem in!

In princiepe heb je ook een ACCESPOINT nodig om je laptop te voorzien van draadloos internet.

Die dingen bestaan ook in één apparaat, bijvoorbeeld de WRT54G van Linksys.

http://www-nl.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=NL%2FLayout&cid=1155928920003&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

(sorrie voor het verne*ken van de layout! :) )

Dát heb jij dus nodig! (ongeveer 70-75 euro)

hoi DRZ

ik heb deze http://nl.backoffice.be/shop/details.asp?partid=WRT54G%2DEU

gekocht !

dus ik heb internet via linksys WRT54G maar hoe moet ik verder met deze instelling voor mijn dreambox ?

Dat ligt er aan wat je ermee wilt. Je neemt een gewone UTP kabel (geen crossover) en sluit deze aan op je Dreambox en de andere kant op je Linksys.

Dan gebruik je de instellingen van de Dreambox en vinkt het hokje aan "dhcp gebruiken" en klikt op opslaan.

Je Dreambox krijgt nu automatisch een ip adres van je router toegewezen.

Om op internet te geraken moet je uiteraard wel voordien je router instellen via je pc. Als je pc dan internet heeft, dan heeft je dreambox vanaf dat moment automatisch ook internet als het goed is.

Dat ligt er aan wat je ermee wilt. Je neemt een gewone UTP kabel (geen crossover) en sluit deze aan op je Dreambox en de andere kant op je Linksys.Dan gebruik je de instellingen van de Dreambox en vinkt het hokje aan "dhcp gebruiken" en klikt op opslaan.

Je Dreambox krijgt nu automatisch een ip adres van je router toegewezen.

Om op internet te geraken moet je uiteraard wel voordien je router instellen via je pc. Als je pc dan internet heeft, dan heeft je dreambox vanaf dat moment automatisch ook internet als het goed is.
hoi Black Tiger

het is mij gelukt bedankt voor de info

moest gewoon even linksys WRT54 eens resetten

nogmaals bedankt

Dit model heeft een autosensing switch aan boord.

Dat houdt in dat het niet uitmaakt of je er een gewone (straight) of een cross kabel instopt, dat heeft ie dan zelf door en handelt het dan ook goed af.

Dus dan kun je mooi dat kabeltje pakken dat je toevallig toch al had liggen.

Verder wordt ie geleverd met een sticker over de aansluitingen waarop zonder enige twijfel duidelijk word gemaakt dat je eerst de cd moet gebruiken.

Daarmee stel je dan het een en ander automatisch in, waarbij een redelijke indicatie dat het goed gegaan is, het feit dat je draadloos kunt internetten met de pc is.

De gevorderde gebruiker gooit die cd overigens gelijk aan de kant en gaat wel zelf aan de slag, maar dat is voor gewoon huis-, tuin- en keukengebruik niet nodig.

Wanneer je je dream dus zoals BT al zei inricht voor gebruik met DHCP, ben je er helemaal klaar voor.

Overigens telenet is voor zover ik weet een kabel provider.

Die maken meestal gebruik van het MAC adres (oftewel het serienummer van je netwerkkaart), zoals iceke al wist te melden.

Wanneer je nu al kunt internetten, heb je waarschijnlijk de verbinding al laten resetten.

Maar voor een ieder die hier ook wat meer over te weten wil komen; het kan ook zonder contact op te nemen met je provider.

Een beetje router kan namelijk het MAC adres van een bepaald apparaat overnemen (MAC adress clone of MAC spoofing).

Daarmee schakel je dus de wel erg eenvoudige beveiliging van de provider tegen gebruik van het internet op meerdere pc's uit.

Dit model heeft een autosensing switch aan boord.Dat houdt in dat het niet uitmaakt of je er een gewone (straight) of een cross kabel instopt, dat heeft ie dan zelf door en handelt het dan ook goed af.

Dus dan kun je mooi dat kabeltje pakken dat je toevallig toch al had liggen.

Verder wordt ie geleverd met een sticker over de aansluitingen waarop zonder enige twijfel duidelijk word gemaakt dat je eerst de cd moet gebruiken.

Daarmee stel je dan het een en ander automatisch in, waarbij een redelijke indicatie dat het goed gegaan is, het feit dat je draadloos kunt internetten met de pc is.

De gevorderde gebruiker gooit die cd overigens gelijk aan de kant en gaat wel zelf aan de slag, maar dat is voor gewoon huis-, tuin- en keukengebruik niet nodig.

Wanneer je je dream dus zoals BT al zei inricht voor gebruik met DHCP, ben je er helemaal klaar voor.

Overigens telenet is voor zover ik weet een kabel provider.

Die maken meestal gebruik van het MAC adres (oftewel het serienummer van je netwerkkaart), zoals iceke al wist te melden.

Wanneer je nu al kunt internetten, heb je waarschijnlijk de verbinding al laten resetten.

Maar voor een ieder die hier ook wat meer over te weten wil komen; het kan ook zonder contact op te nemen met je provider.

Een beetje router kan namelijk het MAC adres van een bepaald apparaat overnemen (MAC adress clone of MAC spoofing).

Daarmee schakel je dus de wel erg eenvoudige beveiliging van de provider tegen gebruik van het internet op meerdere pc's uit.

de winkelier had mij ook gemeld wat voor abonnement ik had ( ik zei telenet mono ) hij zei je moet diet veranderen naar duo of exspressnet abonnement

dit kost niks !

want mono is voor 1 pc aansluiting voor internet

Da's niet waar Readbull. Van zodra je een router hebt is dit niet nodig. Ik heb ook een mono waar ik een router op hangen heb. Hierachter hangen gemiddeld 3 á 4 pc's te surfen op internet waarbij dan nog meestal mijn DB7000 en DB500 ook nog hangen. Hou maar gerust die mono.

Wat betreft de MAC herkenning waarover MAS3 schrijft is het voldoende dat je de modem even zonder spanning zet (om zeker te zijn een 20") en nadienterug terug onder spanning brengt. Als je dan de router aansluit ga je een IP-adres krijgen voor het MAC-adres van jouw router

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan