Internet Ziggo hopeloos momenteel

papano

Active member
Lid sinds
2 apr 2005
Berichten
207
Waarderingsscore
13
Punten
18
Heb problemen met internet van Ziggo.
Naar de PC geheel bekabelt
Speedtest 260MB down bij het starten van speedtest
Loopt tijdens testen langzaam maar zeker terug naar 100Mb en zelfs lager.
Up snelheid is oke.
Modem Technicolor.
Heb van alles geprobeert hopeloos.
Ook tijdens het starten van een site an wacht de PC 5 seconden.
Wie weet de oplossing.
Trouwens morgen bellen met die gasten.
 
nieuwe modem vragen
de technicolor is een zwarte toch?
had hier soortgelijk gedonder verbindingen ook ineens compleet weg.
heb nu een witte nieuwe modem en tot nu toe geen last
 
@sat-ed
Morgen maar eens bellen met die grapjassen.
Bedankt voor je reactie.
 
Heb gebeld met die gasten... pfpfpfpf
Blijkt dat ze bezig zijn met reparatie van kabel ergens waardoor ik problemen heb.
Wacht het nog effe af en dan bellen we weer.
 
Nou in elk geval ben je dan weer wat wijzer.
Stond er niets op de storingspagina bij jouw postcode dan? Normaliter zetten ze het daar ook op als er werkzaamheden zijn.
 
Ben inderdaad iets wijzer en zelfs de snelheid wil weer een beetje.
Is stabiel maar niet vol op 260Mb.
En neen er staat niks van storing bij mijn postcode.
Ach we zien wel weer
 
Hmmz... dat is dan toch weer minder.
Normaliter worden ook werkzaamheden op zo'n storingspagina vermeld.
Maar ik heb ook al gemerkt dat dit de laatste tijd weer minder wordt.
Sterker nog, een buurman van me heeft alleen TV van Ziggo en die had een brief gekregen over werkzaamheden. Normaliter krijgen adressen met een alles in 1 pakket dan een mail, maar dat was niet gedaan. Aldus lagen we er een tijd geleden 's morgens opeens uit met alles.
 
@papano, ik weet niet of ik altijd een mail krijg als er onderhoud is, maar ik zou met jou probleem dus gewoon blijven bellen!

Ik begrijp dus bij het starten van dit topic dat jij een 250 mb abbo hebt, en die loopt terug.

Heb je al eens getest met een pc of laptop rechtstreeks aan het modem wat waarschijnlijk in de meterkast hangt,
want als daar het probleem ook is, dan is er een grote kans dat er iets mis is met de modem!

Doe dit eens, en bel dan tijdens deze test naar Ziggo, en dan is de kans erg groot dat je een nieuwe modem opgestuurd krijgt.

Dit heb ik in het verleden ook gedaan, en toen ook een techi, en daarna kreeg ik de witte Ubee, en mijn probleem was toen opgelost.

Zie dit gewoon als tip. ;)
 
Nou ik zou gewoon even wachten. Blijven bellen helpt niet echt als ze al aangegeven hebben met de reparatie van een kabel bezig te zijn.
Het is nu al weer meer stabieler dus ik zou het gewoon nog een paar dagen afwachten.
Als het dan nog steeds niet stabiel is met de kabel rechtstreeks op het modem aangesloten kan er altijd nog gebeld worden.

De Technicolor modems zijn echt goede modems en die gaan niet zo snel stuk en daarvan zijn ook geen vreemde kuren bekend.

W.v.b. die witte Ubee modems moet je maar weer geluk hebben dat je een Arris krijgt en niet dat andere merk anders heb je geen nat-loopback. Verder loop je het risico met een nieuw modem ook een ipv6 te krijgen.

Dus mijn tip: gewoon nog even afwachten als het nu al stabieler is. Bellen kan altijd nog. ;)
 
@freggel1
Ik wacht nog even af, momenteel is het stabiel maar heb niet de volle snelheid.

@BT
Ja wachten dat doen we maar. waarom ze mij niet gemeld hebben dat ze bezig waren met werkzaamheden stjaa kan gebeuren.
IK heb momenteel een snelheid die redelijk stabiel ligt op 190MB het loopt niet meer af van 260 naar 100Mb.
We wachten met de klachten. TV doet het nog dus!
 
Goed plan. Maar niet te lang wachten als het stabiel blijft. Evt. modem even 2 minuten van de stroom afhalen en dan weer er in stoppen en nog eens meten rechtstreeks vanaf het modem. Over een weekje moet het dan toch echt goed zijn.
Anders nog eens klagen. Als ze dan weer over die werkzaamheden beginnen kun je aanvoeren dat dit al een tijd geleden was en je nog steeds ondermaats moet werken. Je hebt dan ook recht op een vorm van restitutie.
 
Update:
Het is en blijft momenteel goed stabiel 250Mb down.
Dus dat zit wel goed, alleen Wifi laat nog wel eens een steekje vallen.
Ik kijk het gewoon nog een poosje aan en dan zien we wel.
Ik denk dat ik het zo gewoon ga laten.
Moet maar eens die lijst van Freggel1 downloaden loopt alles lekker warm.
Helaas heb ik geen programma voor die download.
 
@the matrix. Abonnement is alles in 1
250mb.
Dus dat voldoet momenteel.
Weet jij een beter abo?
 
Hoi Papano Ik vond in de berichtgeving niet wat je abonnement was.
De snelheid die je meet met kabel is dus nu prima. Of ercern beter abonnement is voorcdezelfde prijs moet je uitzoeken. Ik woon in Almelo en alleen Caiway biedt glasvezel aan. Andere aanbieders gaat via telefoonlijn
Andere glasvezel aanbieders krijgen van de beheerder gern toegang op de glasvezel.

Ern Wi-Fi speedtest is soms een drama , ik meet hem mrrstal op 2 meter van de router en zoek in de servers altijd dezelfde server in mijn geval Arnhem Breedband.

Ik heb een "750MB alles in een"bij Caiway. (75€/mnd)
Ik test met de OOKLA app
Kabel speedtest is 755/760 up en down.
Op iphone 11 Wi-Fi 5GHz nu 450/480
Op deze Ipad 5th gen. Nu 380/320
De Wi-Fi test varieert gedurende de dag,
Maximaal 540/575
Minimaal 250/300

Het kan zijn dat ik overstap naar een lager abonnement. De alles in één 750MB die ik heb is ooit mij aangeboden . Nu is dat teruggedraaid naar 600MB. (72€50 .) inmiddels opgewaardeerd naar 1000MB voor 79€

Maar ik behoud de 750MB met gratis pluspakket.
 
Internet momenteel hopeloos hier.
Heb gebeld met Ziggo en ja hoor ze sturen een monteur.
Volgende week vrijdag.
Hoop dat tot dan alles een beetje blijft werken.
 
Gisteren een nieuw moden ontvangen via de Postnl.
Het is een witte alleen weet ik niet welk merk dat het is.
Er staat niks op alleen een type nummer CBN
Model name CH7465LG-ZG.
Zo dadelijk maar eens instaleren.
 
Op de sticker zou het merk ook moeten staan. Maar aan het typenummer kan ik zien dat het helaas een Compal is.
Deze ondersteund geen nat-loopback. Op zich niet erg als je dit niet nodig hebt. Nat-Loopback wil zeggen dat je van binnenshuis je externe ip wilt kunnen aanroepen. Erg handig als je ip camera's hebt.

Succes met aansluiten alvast. Hou er rekening mee dat in sommige gevallen aansluiten en dat het apparaat zich fatsoenlijk op het netwerk registreert best een uur kan duren. Als je geluk hebt kan het ook snel zijn. Snel is ongeveer een kwartier na aanzetten dat hij klaar is met registreren en updaten.
 
Heb alles geinstalleerd en zojuist een speedtest gedaan.
---- ping down up
utp: 13 255 25
wifi: 14 133 25

Er staat echt geen merk op die doos!
Vind dat jammer wanneer ik geen Nat kan gebruiken.
Wilde juist 2 camera's ter waakhondjes aanschaffen.
Dus dat kan ik dan vergeten.
We wachten af. Bedankt voor de hulp.
 
NAT kun je wel gebruiken, geen nat-loopback. Zoals gezegd is aan het typenummer af te lezen dat het een Compbell is.
Normaliter zou dat ook ergens op een van de stickers moeten staan heel klein.

Mocht je de camera's krijgen kun je altijd nog eens proberen, zou zomaar kunnen dat ze dit nog fixen via een firmware update en anders kun je altijd nog gaan klagen voor een ander modem. ;)

De camera's kun je sowieso gebruiken, alleen moet je bij zo'n modem thuis de wifi gebruiken en buitenshuis de wifi van waar je op bezoek bent of internet abo op je GSM.
Veelal wordt nat-loopback gebruikt om de wifi thuis uit te schakelen en zo te testen of de forwards van de camera's goed werken.
Er zijn ook camera's die via een eigen server lopen en dan heb je nat-loopback niet nodig, dus het ligt er maar helemaal aan wat er gaat komen. Dus ik zou me er nu nog niet te druk over maken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan