Internetsnelheid win7

Loneranger

Jr. Member
Lid sinds
17 apr 2008
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
hoi

Onder Vista had ik een snelheid, usenet, van 1.8MB/s

Nu onder win7 haal ik maar 1.37MB/s

Wie kan me vertellen waar dat aan ligt??

Ik hoop op een instelling ergens....

 
Kun je de waardes eens geven die je ziet als je in de Livebox gaat kijken in het tabblad geavanceerd en dan adsl statistieken?

 
Helaas,

401 unauthorized request ("/abaner.html")

Kom er dan dus ook niet in

 
Ja dan geef je een verkeerde usernaam en wachtwoord in. Als ik me niet vergis is dat standaard admin met wachtwoord admin of usernaam admin met wachtwoord 1234.

Maak je cache eens leeg en probeer het dan nog eens opnieuw, anders ff met Firefox of Firefox portable proberen.:)

 
Dan staat er dit

Status ADSL-lijn Downstream Upstream

Verbonden 13376 Kb 1016 Kb

maar dit modem had ik voorheen ook al

 
Verbonden 13376 Kb
Kijk hier was ik al bang voor. Klaarblijkelijk heeft je Livebox opnieuw opgestart en dus opnieuw ingetraind en zit je nu een stuk lager, namelijk op 13,3 mbit ingetraind. Dan ga je niet meer een downloadsnelheid halen van 1800 kbyte/sec of zoals jij schrijft 1,8MB/sec.

Je zult eerder op maximaal 1,38 a 1,40 uitkomen (oftewel 1380 of 1400 kb/sec.).

Het probleem ligt dus niet aan je Windows 7 maar aan de intrainwaarde van je modem. Dit is bij Online geen onbekend probleem en gebeurt vaker. Ik ben zelf eerst 2,5 mbit omlaag gegaan en later na een wijziging nog eens 1 mbit. Dus toen ik bij Wanadoo begon was het 19,2 mbit en toen ik wegging nog 16,3.

Wat vaker helpt in dat geval is op een rustig moment, dus 's nachts of 's morgens tegen 11.00 uur de stroom van de Livebox uittrekken, effe wachten, en weer insteken.

Soms wil hij dan wel eens weer wat hoger intrainen en dan heb je ook weer een hogere downloadsnelheid. Overigens kan zoiets ook al gebeuren als je een andere kabel legt, de Livebox naar een andere plaats verzet etc.

 
Hey BT

Bedankt voor je uitleg, ik begrijp er uit dat er eigenlijk nix aan te doen is??

Of een andere kivebox regelen..Online zal daar denk ik niet aan meewerken.

 
Misschien kun je wat met de tool DMT? http://dmt.mhilfe.de/ Heb geen idee of de software de livebox ook ondersteund (ik heb een gewone speedtoch), maar met deze software kun je een aantal waardes aanpassen zodat je sneller kan downloaden. Bij mij werkte de tool alleen nadat ik de firmware van de modem had gedowngrade.

 
Nee dat werkt niet met de Livebox die tool. De Speedtouch kun je ietsje tweaken zodat er een ietwat hogere snelheid uit komt, maar veel is dat niet, daarnaast kan het ook zorgen voor instabiele verbindingen. Maar dat merk je snel genoeg.:)

Bedankt voor je uitleg, ik begrijp er uit dat er eigenlijk nix aan te doen is??
Jawel hoor, zoals gezegd helpt het gewoon vaak als je een of meerdere keren (even telkens die waarde controleren wat je bij "verbonden" ziet) de stroom van het apparaat haalt. Eenmaal weer op een redelijk hogere waarde ingetraind blijft het daar meestal wel op staan.

Als je echt eerst 18 mbit gehad hebt zal het best teruggaan die richting uit. Een andere gebruiker elders zakte ook opeens terug tot nog lager zelfs. Een herstart van de Livebox heeft wonderen gedaan en de boel weer in orde gemaakt.

Als het echt vervelend blijft doen en je blijft op die 13mbit hangen zou ik eens wat vragen gaan stellen op het online.gebruikers.eu forum want als ik me niet vergis zit daar tegenwoordig ook een webcareteam van Online (weet ik niet meer zeker). Scheelt in elk geval weer kosten want dan hoef je niet te bellen.

Misschien hebben ze voor een of andere reden je profiel lager ingeschoten, dat is ook een mogelijkheid, dan kunnen ze dat weer fijn terugzetten.

Profielen lager inschieten doen ze vaker als er problemen ontstaan met telefonie of de centrale overblast dreigt te raken door de hoeveelheid klanten (overboeking dus).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan