Internetsnelheid?

Gisteren de nieuwe switch aangesloten, maar het gaf geen verschil.

Dus zodra ik een paar dagen vrij ben toch maar eens met een lange kabel pc voor pc aansluiten.

 
Dan ben ik ook benieuwd. Hopelijk heb jij geen camera's hangen en dus nat_loopback nodig anders zou je nog wel eens een probleem kunnen krijgen.

Want die witte Connectboxen (als je zo eentje al niet hebt) ondersteunen dat niet.

Let verder ook even op als je forwards nodig hebt voor andere doeleinden want ze willen ook nog wel eens ipv6 inschakelen op die dingen.
Even een quote, want ik heb geen problemen met mijn camerasysteem, ik kan gewoon overal waar ik ben de beelden zien. [gelukkig]

 
Oh dat komt goed uit, want ik kan zeggen dat er schijnbaar toch naar de klachten geluisterd is en de witte Connectboxen ondersteunen nu gelukkig ook nat-loopback, althans op het standaard ip in elk geval. Heb hier inmiddels ook zo'n ding gezien ik een Next box gekregen heb. Prachtig apparaat trouwens.

Verder nog geen vorderingen gemaakt?

 
Nee, nog niet, heb wel een nieuwe utp kabel besteld, daar ga ik eens mee testen of ik verschil krijg.

 
Oh, jij hebt een Next box gekregen? Dan zijn de Horizon boxen [bijna] op dan, want die moeten eerst op zijn voor dat je de Next krijgt.

Er is trouwens nog wel iets waar ik mezelf nog steeds eens in moet gaan verdiepen en dat is de nas functie die de modems hebben.

Maar als ik dat ga doen dan wordt het een nieuw onderwerp hier.

En wat de nieuwe utp kabel betreft, die geeft geen verschil, dus ik denk dat ik er eens een dagje of wat voor moet gaan zitten om alles 1 voor 1 opnieuw aan te sluiten...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zijn de Horizon boxen [bijna] op dan, want die moeten eerst op zijn voor dat je de Next krijgt.

Hoe kom je op dat idee? Er zijn nog zat Horizons en die hoeft ook niet op te zijn voordat je een Next krijgt. Ik had een Horizon en heb gewoon aangegeven interesse te hebben in een Next. Die is nog altijd in beta en wordt steeds meer uitgegeven en getest. Even bellen met Ziggo en anderhalve week later had ik hem.

Welke modems hebben een NAS functie? Fritz wel maar die zie je niet op een Ziggo aansluiting en de Ziggo modems hebben geen NAS functie.

Ik was er al bang voor dat die nieuwe UTP kabel niet zou helpen. Vandaar de tip voor testen met de lange kabel rechtstreeks op het modem, dan komt vanzelf wel boven water welke switch er loopt te rotzooien.

 
Ik kom daar idd vanzelf wel achter, maar ik moet daar even tijd voor nemen. ;)  

En wat het verstrekken van die Next betreft, dat heeft mijn maatje verteld die ze installeert. ;)  Dus die geloof ik voor nu.

En dan nog de nas functie, de vorige had dit in zijn menu staan, dus dan ga ik er van uit dat je het modem als nas kunt gebruiken met de juiste instellingen.

 
Dus die geloof ik voor nu.

Dan geloof je de verkeerde, want ik heb er hier eentje staan en had er geen nodig. :) Je maatje moet zich even wat beter informeren. ;)

Je zegt dat de vorige iets van NAS functie in zijn menu had staat? Dat kan maar wordt niet ondersteund.

Er is er maar 1 waarbij dat enigszins werkte, je kon er een harddisk aan hangen en dan kon je die benaderen via je netwerk. Dat was alleen met de Technicolor 7210 (de 7200 ging dat niet mee, wel usb aansluiting maar die werkte niet), ook met andere modems heeft dat nooit gewerkt.

De Connectbox kan dat ook niet. Wel weer met de Horizonbox als ik me niet vergis.

Nja probeer het maar eens, ze veranderen ook vaker firmware dus men wete maar nooit.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan