iPad air probleem: safari kan calibre niet downloaden

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Goedendag, Ik weet niet, of dit topic onder juiste onderwerp is geplaatst, maar daar zullen de administrators wel raad mee weten..

ik probeer op een nieuwe iPad air "calibre" te downloaden. Ik krijg echter constant hetzelfde berichtje: Nl, dat Safari dit bestand niet kan downloaden.
Kan iemand mij hierbij van goede raad voorzien? gr. George
 
Dat klopt, daartegen schijnen die dingen beschermd te zijn. Kan ook best zijn dat die Calibre niet geschikt is voor de iPad.
Wil je Calibre downloaden zul je dat via de App store moeten doen.
 
Bedankt, B.T. Dan ga ik daar mee stoeien... gr. George
 
Ik heb idd de app Calibre kunnen downloaden, maar dan wordt je weer uitgenodigd (!!!) dropbox te plaatsen...
Waarbij het erg moeilijk is, contact met de computer te krijgen, omdat zekere instellingen niet kloppen.
Die nieuwerwetse technologie moet afgeschaft worden voor ouwe lullen...
Na frisse hondewandeling maar even verder spelen. gr. George
 
Weer dropbox plaatsen? Pffff... wat een gedoe.
Inderdaad, dat mogen ze wel wat eenvoudiger maken, gewoon voor iedereen mijns inziens.
Hopelijk lukt het straks nog, zal voor je duimen.
 
Beetje voortgang heb ik nu geboekt.

Een deel van het probleem zat erin, dat ik itunes niet op mijn computer aan de praat kreeg.

Dat had 2 oorzaken: 1e) moest speciaal versie voor windows vista laden, 2e) die functioneert alleen met Quick time 7.6.4, en hoger...

Nu kan ik ipad uitlezen op pc...

Dus kan ik aan volgende klus beginnen, maar weet nog niet precies welke...???? Problemas problemas...  !!!! gr. george
 
Ah wat een gedoe, ik dacht dat het iTunes setup bestand gewoon universeel was, dus voor Vista/7/8... pffff... gedoe inderdaad.
Verbaast me dat Quicktime nodig is, dat ding kiep ik er altijd uit. Moet niks van Quicktime hebben.:)

Maarja je bent in elk geval weer een stapje verder.
Ik ben blij dat ik gewoon nog met de pc werk, hoef al die moeite niet te doen. :biggrin:
 
gewoon nog met de pc

@B.T.: Dat ben ik volkomen met je eens...Overbodige nieuwerwetse electronica...
Maar wij hebben dat ding gekregen met de kerst.
Toen bood een kennis wat e-leeswerk aan, en heb ik me er maar ingestort...
Ik moet zeggen, dat door dit soort problemen je de apparaten en progjes/apps wel beter leert kennen.
Maar het is een wirwar, en een heel gezoek, als je er niet in onderlegd bent, zoals ik...
Enige tijd terug probeerde Eendenteam mij advies te geven, over het gebruik van een iphone, met het gegeven, dat ik open moest staan voor dat soort nieuwe technologie.... Tot op heden voelde ik niet de noodzaak, maar nu heb ik ook al blaren op mijn vingers, door over dat scherm te wrijven...

Nu even "on topic" :
Mijn probleem begon bij het proberen te laden van enkele boeken op het iPad air, wat maar niet lukken wilde.
Na heel wat gezoek, kwam ik erachter, dat ik de juiste iTunes op mijn computer moest zetten.
Bij de download werd expliciet gemeld, dat deze iTune alleen werkte met een latere versie van Quick time. Daarom heb ik die ook geladen.
Ook toen wilde mijn iTunes nog niet functioneren, maar kreeg ik de melding, dat ik in instellingen bij "samenwerken ???" een vinkje weg moest halen. Daarna werkte iTunes, en kreeg ik ongeveer gedaan, wat ik wilde.- Boeken leesbaar op de iPad !

Daar moet ik nu verder mee aan het werk, want ook dat is weer nieuwe materie voor mij... Zo blijven we bezig... Nog geen tijd om natuurfilms te bekijken, of de carnavalsoptochten van Freggel... Alhoewel ik af en toe voor de broodnodige relax toch eventjes naar het oerwoud afdaal...  :rolleyes: :rolleyes: gr. George
 
Ook toen wilde mijn iTunes nog niet functioneren, maar kreeg ik de melding, dat ik in instellingen bij "samenwerken ???" een vinkje weg moest halen. Daarna werkte iTunes, en kreeg ik ongeveer gedaan, wat ik wilde.- Boeken leesbaar op de iPad !
Ja da's nog een beetje het enige voordeel van Apple dingen (zoals iTunes en Quicktime), je krijgt redelijk goed instructie over wat je doen moet en vaak werkt het dan ook. Op Apple computers is dat allemaal op elkaar ingespeeld, heel mooi. Maar die kosten dan ook meer dan dubbel zo duur als gelijkwaardig "normaal" computer materiaal.

Achja... zo blijf je inderdaad bezig en als het eenmaal begint te lukken kan het verslavend werken. Je moet een beetje open staan voor nieuwe technologie?n, dat klopt wel. Maar op een gegeven moment zal men ook op een leeftijd komen dat men het wel gezien heeft en niet meer "mee" kan of wil.
Hopelijk zal dat moment nog wat duren, want er zit nog wel wat mooie technologie aan te komen in de toekomst lijkt me.
 
niet meer "mee" kan of wil.

Je lijkt mijn vrouw wel...Die zeurt daar ook over...  ;) ;) gr.George
 
Achja, is gewoon een feit van ouder worden. Bij mij is het eerder een kwestie van niet mee "willen" vaak. ;)
Mijn vrouw weet dat en zeurt daar ook over, net als de jouwe, dus dat bewijst weer eens dat vrouwen toch veelal dezelfde firmware hebben, met dezelfde firmware fouten, ongeacht woonplaats. :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan