Iptables web usage logging

A

activ

Ik weet dat het een hele moeilijke vraag is maar ik gooi hem er toch in.

Ik heb een iptables firewall/router (shorewall) en ik wil weten welke websites door welke client pc's bezocht worden.

Iemand een idee hoe ik dat kan bereiken?

Let wel: Het moet in productie dus het moet stabiel zijn en professioneel inzetbaar.

 
Zou kunnen maar eigenlijk wil ik gewoon iets hebben wat minder grote log's op levert.

Alles wat ik hoef te weten zijn url's eventueel poorten en de ip's van de opvragers.

 
Hmmz.. nee zou ik zo niet weten, weet Skidz niks?

 
Bedankt voor de links Mr. Beam, daar kan ik misschien weer wat mee. Ik draai ook iptables maar niet via shorewall maar via gShield, eenvoudig via tekstfiletjes te configgen en het gShield scriptje converteert het dan naar iptables regels en wel meteen in een firewall dus hoef je zelf niets meer in te geven.

Die tweede link die je gaf, kende ik echter nog niet dus da's dan ook weer interessant om daar eens naar te gaan kijken.

 
@BT

Dan denk ik dat m'n beide tips een openbaring voor je zullen zijn. Smoothwall is al erg mooi/goed, maar ipcops schijnt nog beter te zijn en is echt gpl. Dat verliezen ze bij smoothwall steeds meer uit het oog.

Ik weet niet wat voor 'n type je huidige pc is, maar ik ben bang dat deze wel iets meer van het systeem zal eisen, zeker als je de proxy gebruikt, welke zeker voor mensen met een tragere internet-lijn een fijne optie is.

Ik gebruik zelf een P1/200/64MB/2GB en dat gaat prima.

Uiterlijk zaterdag ben ik over op ipcops en zal de verschilllen wel laten weten.

 
Nee, helaas, geen openbaring. Smoothwall was ik al niet kapot van en datzelfde geld ook voor ipcops helaas.

Ik ben nog eentje die van mening is dat het echte linux ook via commandline gaat en remote bestuurbaar moet zijn via ssh.

Derhalve draait er ook geen x-windows of kde op of zoiets en zoals ik het zie moet je ipcos dus ook weer via X installeren en ocnfigureren.

Nee, dan blijf ik toch maar bij mijn gShield, dat is tot nu toe mijn grootste openbaring geweest, ook gratis ook echt gpl voor zover mij bekend, en draait uitstekend en snel ook op een P1 133mhz met 64mb.

Enkele kleine configiles editten en klaar ben je.

En die configs zijn ook nog erg eenvoudig met uitleg van wat de opties zijn.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan