iptv

Door dit soort gebruikers worden de legale abonnementen zo achterlijk duur, en als je zo´n iptv kijker er op aanspreekt wordt je doodleuk uitgelachen. Nu lachen ruim 1 miljoen van die mensen een heel stukje minder.
 
ene kant begrijp ik wel dan de mensen dit doen, het aanbod wordt steeds duurder.....
 
Met de in beslag genomen administratie zullen ongetwijfeld ook een hoop van die illegale abonnees een bezoekje kunnen verwachten aangezien ook zij strafbaar zijn.
 
Door dit soort gebruikers worden de legale abonnementen zo achterlijk duur,
Het is eerder andersom. Dit soort IPTV aanbieders wordt zo groot omdat de legale aanbieders zo duur worden en ze dan ook nog eens het delen steeds meer tegen gaan. Ik heb het in de loop der jaren zien groeien. En veel mensen wilden in het begin niet, maar hoe duurder legaal werd, hoe meer mensen overstag gingen, logisch ook.
Het is toch ook te gek voor woorden dat je voor wat gewone TV en eenvoudig internet al 60 euro of meer per maand kwijt bent, dat is niet meer normaal.
Wij betalen voor wat TV kijken, 2 TV toestellen en opnemen/terugkijken maar zonder extra's zoals sportkanalen of streaming diensten, een middelmaat internet met 400 mbit zonder telefonie al 73 euro per maand en dat gaat nog meer worden per 1 juli. Dan kan ik nog wat zakken met internet snelheid maar met de nieuwe prijs zit je dan toch weer op 69 of 70 euro p/m.
IPTV was nooit zo groot geworden als die prijzen niet zo asociaal geworden waren.

Dan kun je beter dus die legale diensten er eens op aanspreken als je toch mensen aanspreken wilt.

aangezien ook zij strafbaar zijn.
Klopt, maar veel mensen weten dat niet eens. Er zijn er zat die gewoon via een website bestellen die er heel officiëel uit ziet en nergens staat dat het illegaal is.
Dus ik denk niet dat die een bezoekje gaan krijgen. Sowieso moet je eerst die kijkers maar eens zien te achterhalen en dat is al moeilijkheid nummer 1.
Daarnaast is het Brein meer om de aanbieders te doen dan om de kijkers.
Net als met verspreiding van illegale software en films etc. is het voor hun met name zaak dat de uploaders gepakt woden. Als je de verspreiders pakt, dan zakt het gebruik vanzelf wel in elkaar is de gedachte.
 
Sowieso moet je eerst die kijkers maar eens zien te achterhalen en dat is al moeilijkheid nummer 1.
Ik neem aan dat zij met hun abonnement van €10,00 met naam en rekeningnummer in de administratie vermeld staan.
Er zijn er zat die gewoon via een website bestellen die er heel officiëel uit ziet en nergens staat dat het illegaal is.
Daar zal ongetwijfeld ook kritisch naar gekeken worden. Zelf heb ik geen idee hoe die dienst eruit zag en of het voor de hand liggend was dat de content niet geheel legaal gekeken kon worden. Mijn reactie was puur gebaseerd op de informatie uit het artikel van het AD.

Als je de verspreiders pakt, dan zakt het gebruik vanzelf wel in elkaar is de gedachte.
Tegenwoordig word er ook steeds meer gedacht dat gebruikers van zo'n dienst het verspreiden in stand blijft houden. En dan is het ook maar net in welke mate BREIN en Netflix hierin staan (lees: de wil om de illegale kijkers aan te pakken/aan te klagen). Of het dan ook echt tot een aanpak zal komen blijft uiteraard altijd de vraag.
 
Abo's worden veelal per jaar betaald, zal wel omgerekend 10 euro per maand zijn.
En de nodigen betalen ook nog via Paypal. Het zou misschien wel kunnen die wat per bank betalen te achterhalen als ze de administratie hebben en die betalingen kunnen koppelen ook aan de iptv gegevens.

Of uiteindelijk gebruikers (of downloaders in geval van usenet en torrents) worden aangepakt blijft altijd de vraag. Tot nu toe heeft Brein altijd aangegeven dit vooralsnog niet te doen.
Zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar voor veel mensen is het gewoon erg moeilijk te bepalen of iets illegaal is of niet.

Ik heb ook al eens her en der tegen mensen die blij waren met IPTV gezet dat ze er rekening mee moesten houden dat het zomaar weg kon vallen omdat het illegaal was. En dan zitten ze met heel verbaasde gezichten te kijken. HuH? Hoezo? Ik kan appen als er iets is, en ik betaal toch gewoon netjes mijn abonnementskosten, wat is er dan illegaal aan?

Dat zijn er ongeveer zoveel als die wat bij een computerprobleem zeggen van "hij doet het niet" of "ik heb een probleem" zonder verdere info of slechts summier. Oftewel.... de doorsnee gebruiker.
Dan kun je er zoveel voor de rechter slepen, dat is bijna niet te doen en veroorzaakt erg veel aversie en onbegrip. Dan kun je beter de verspreiders aanpakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer
Het is eerder andersom. Dit soort IPTV aanbieders wordt zo groot omdat de legale aanbieders zo duur worden en ze dan ook nog eens het delen steeds meer tegen gaan.

Andersom hoe laag zouden de prijzen dan moeten zakken van een legaal abonnement om te compenseren met het illegale aanbod waarbij 10.000+ zenders worden aangeboden voor 10 euro maand. Dit is gewoonweg onmogelijk aangezien de legale aanbieders hun vaste kosten hebben terwijl de illegale aanbieder dit geheel niet betaald, die verdiend enkel maar.
 
De prijs van illegaal halen is altijd onmogelijk, en zoals gezegd, 10 euro per maand is een omgerekend bedrag, de mensen betalen 120 euro per jaar.
Ik denk dat als veel mensen gewoon een bedrag van een 20 euro a 22,50 voor TV zouden betalen, er toch een boel al het risico niet zouden nemen.
Het is nu een beetje te laat geworden omdat ze maar zijn blijven verhogen en verhogen want winst, winst, winst. En nu hebben al te veel mensen iptv ontdekt, dus zullen ze ook niet meer zo snel terug gaan.

Legale aanbieders hebben vaste kosten, logisch, maar de kabel kreeg de nodige zenders gratis. Ik weet niet hoe dat nu is. Er wordt nu ook al voor bepaalde Duitse zenders extra geld gevraagd bij KPN heb ik gezien, terwijl iedereen dat altijd gratis in het pakket had en die zenders ook gewoon via de satelliet gratis uit de lucht te plukken zijn.

Iedereen moet wat verdienen, maar het verdien en winstmodel is gewoon uit de klauwen gelopen en dan is het naderhand janken dat klanten naar illegaliteit lopen.
Dat is ook gebeurt met muziek, toen kwam er .mp3 en cd's en ep's werden te duur. Die prijzen werden ook gewoon kunstmatig hoog gehouden net zoals nu met TV gebeurt. Dus ja velen gingen illegaal.
En kijken nu eens, er zijn diensten als Spotify waar mensen ook gewoon voor betalen en dat werkt perfect er wordt bij lange na niet meer zoveel illegaal muziek gedownload als vroeger. Niet meer nodig dat risico omdat er ook aan normale prijs iets te krijgen is. Het kan dus wel degelijk.
Kijk ook bijvoorbeeld naar Sky Showtime, kost iets van 4 euro per maand, anderen liggen rond 8 euro of duurder.
Netflix was in het begin ook goed te doen. Maar het wordt allemaal veel te duur, dan gaan ze ook nog eens delen tegen, ja dat kost je klanten.

Zaak is om de kerk in het midden te houden en niet voor de aandeelhouder altijd maar het onderste uit de kan willen hebben, want daarmee creëer je dus mogelijkheden voor illegaliteit.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan