Irdeto 2

C

Carpio2

Kan iemand mij vertellen wat Irdeto 2 is?

Ik heb gezocht op het board maar niets kunnen vinden.

Carpio2

 
Irdeto 2 is een opvolger van het gewone Irdeto systeem. Aangezien het gewone Irdeto systeem volledig gekraakt is en het algorithme bekend was er daarmee geen systeem meer fatsoenlijk te beveiligen. Dit vinden satellietproviders natuurlijk niet leuk.

Vandaar dat de makers van Irdeto een opvolger gemaakt heeft. Deze zou moeten zorgen dat de providers weer een veilig systeem zouden hebben en de hackers veel tijd nodig zouden hebben, of misschien zelfs onmogelijk zou zijn om dit systeem te hacken. Aangezien het gebaseerd is op het gewone Irdeto systeem noemden ze dit systeem dus Irdeto 2. Vergelijk vroeger het dmac en later d2mac waarbij een soortgelijke poging is ondernomen. Net als bij dmac en d2mac is deze poging met Irdeto 2 niet succesvol gebleken.

Als ik me niet vergis is Irdeto 2 het eerst in Griekenland getest met Hellas en het systeem was al gekraakt voordat het ergens anders toegepast werd. Er gaan zelfs al verhalen (die best eens waar kunnen zijn) dat Irdeto 2 al gekraakt was voordat het uberhaupt in gebruik kwam.

Je moet Irdeto 2 dus gewoon zien als een "verbeterde" irdeto.

 
Thanks BT

Twee vragen nog.

Hellas kunnen we nu gewoon zien.

Zenden zij nu ook uit op Irdeto 2?

Is voor Irdeto 2 ook andere hardware nodig?

Carpio2

 
hellas gebruikt gelukkig nog de oude kaarten, heb ook nog niet gehoort dat er mensen een nieuwe kaart hebben ontvangen,

alhoewel de geruchten er wel zijn

irdeto 2 providers hebben de nieuwe irdeto asc 2.1 kaarten in gebruik en deze zijn nog niet publiek gekraakt

ART - switched to IRDETO2

SCT - switched to IRDETO2

groeten blokker

 
SCT naar irdeto/2? Ik dacht dat die in viaccess zaten tegenwoordig. Of zenden ze op meer transponders uit?

 
hierover lopen de berichten nogal uiteen zeker is dat ze een paar weken simulcrypt hebben uitgezonden. maar nu zegt de een dat de irdeto2 kaarten zijn omgeruild voor viaccess en de ander beweert weer dat zijn irdeto2 kaart nog werkt .

wat er van waar is kan ik ook zo ook niet zeggen.

groeten blokker

 
Is al voldoende bekend welke providers/channels in irdeto2 uitzenden.????

=ILYA=

 
Irdeto 2 is nog niet gekraakt? En hoe zit het dan met Zee TV, die gebruikt toch ook ACS2.1 kaarten. Ik zie door de boompjes ook het bos niet meer... Volgens mij zend alleen Showtime in Irdeto 2, daar zie je ook geen keys meer van tegenwoordig. En iedereen spreekt van september en dan is het gedaan met NOVA.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan