irdeto cam versie

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Grolski

Mijn irdeto cam geeft bij de info de volgende gegevens.

************************************************************

My Irdeto CAM info tells me:

Irdeto all cam

V 00.03.P3

Softcell ver 2.05 (Ci)

Nec I-chip compiled jun 16 1999 13:54

Service state 0006

Emm 1 fff

**********************************************************

wat beteknd dit eigenlijk?

welke irdeto cam is dit (een nieuwe of een oude?)

Can ik deze upgrade naar 4.6 of 4.7 se??

Als iemand kan helpen ben ik zeer erkentelijk!

Vr. gr. Jack

 
Dat is een nieuwe, een Euro-CI dus, die kun je NIET upgraden naar 4.6SE of 4.7SE.

 
thanks black Tiger,

Weet jij hoe je bij de CAM settings kan komen. Soms lees ik bepaalde zip files dat je EMM op auto zou moeten zetten. Ik heb de indruk dat ik niet aan de instellingen kan veranderen.

thanks Jack

 
Dat gaat als je een CAM menu hebt. EMM settings wijzigen is volgens mij alleen op de 4.6/4.7 modules mogelijk.

Weet ik niet zeker overigens, misschien iemand anders die hier zekerheid over kan geven?

 
OEEEEEPPPPSSSS.. Vette fout!!!

Volledige vergissing, die cam wat je hebt IS een allcam en kan wel geupgrade worden naar 4.6SE

Dus je kan er wel mee wat je graag wilde.

 
Thanks dude,

That's goed nieuws. Zal eens wat gaan rondkijken voor een upgrade. Misschien (in geval van nood) zal ik nog hulp behoeven maar i.p. lijkt dat niet nodig.

thanks black tiger.

 
@ grolski,

Ik zou toch maar een beetje uitkijken als ik jou was.

Ten eerste heb je een laptop nodig om de ci om te proggen, en uiteraard de software die je er op wilt proggen.

Als je niet weet wat je doet zou ik toch maar wat navraag doen, als je de ci verknalt is het jammer voor jou maar dan is ie wel naar de eeuwige jachtvelden !!!!!!!!!

en een allcam is niet echt makkelijk te vinden...

dus, VOORZICHTIG met je ci.

Gr,

spysat

 
Hoi,

hier kun je in ieder software vinden voor het bewerken van je cam. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

http://knip knip

gr salu2

salu, staat wel erg vol met "illegale dingen", dus weggeknipt

[Edited by denktenk on 30-03-2001 at 15:58]

 
Beste lui,

bedankt voor alle info en hulp. Hoewel ik niet geheel begrijp hoe je je all cam beschadigd met het opnieuw proggen. Kan je niet als de upgrade niet werkt de oorspronkelijke software terug zetten. Enfin, zoals het kammetje nu werkt heeft hij ook geen meerwaarde. Ik moet het er dus toch maar op wagen.

Black tiger, spysat & salu2 nogmaals dank. Ik raporteer wel terug over het irdeto kammetje dat in een PCMCIA slot werd "gebrainwashed" en hoe ze eruit gekomen is.

Salu2 het board staat bepaalde info niet toe. Ik weet niet of het van dit board is toegestaan om iets te ei-meelen.

vr. gr. Jack

 
grolski ,

het is ons nog niet duidelijk wat je wilt bereiken met je CI programmering.

leg dat eerst eens uit ,wat je wilt met je CI en wat voor apparatuur je hebt,

dat is een uitgangspunt om een ci al dan niet te patchen.

daar kan ik je dan alles over vertellen,maar heb je dit niet eerder gedaan ,laat het ,want jou module is waard een bedrag van 350 piek ,en soms erg veel meer.

dus ga niet naïef te werk ,daar zijn ze te schaars voor.

 
Grolski, niemand, inclusief dit board heeft het recht niet om iemand te verbieden iets te e-mailen.

Sterker nog, het is zelfs zo dat wij mensen adviseren om gebruik te maken van e-mail als ze dingen willen bespreken die op het board niet mogen, dus geen nood.

Mensen die je per e-mail willen helpen mogen dat gerust doen.:)

 
Hallo,

Ondanks terechte waarschuwingen toch via PCMCIA en met 47se.bin file & loader software (gedownload van http://www.***********************.pl) mijn irdeto allcam gebrainwashed.

Geheel instructies gevold (booten met Irdeto ci => 95.inf instaleren => .ini aanpassen voor gewenste .bin file en daarna .exe gedraaid)

Programma werkte ogenschijnlijk prima (althans in de laptop). Echter echostar 3000 ip herkent hem niet meer. (Ik weet het ...... Ik was gewaarschuwd)

De laptop herkent nu ook de irdeto ci niet meer dus inderdaad wordt het lastig om nieuwe software in het beestje te krijgen.

Wie weet er raad? (heb wel een irdeto reparatie service op het internet gevonden maar krijg je hem nog terug als je hem naar een bepaalde PO-box stuurt)

Weet iemand een reparatie mogelijkheid? (chip er uit en opnieuw proggen?)

Voor de volgende keer: hoe had ik het wel moeten doen / welke files werken wel?

Hartelijke dank voor alle hulp!!!

Vr. Gr. Jack

------------------------------------------------ -----------

Misschien verklaart Black Tiger deze thread nu als afgesloten immers mijn kammetje is na een moedige strijd zonder veel pijn van ons heen gegaan. We zullen haar missen.

-------------------------------------- --------------------

PS: misschien is er iemand die een irdeto allcam kan her-proggen cq revitaliseren.

Voor alle duidelijkheid (XGABOX): Ik wilde graag een werkende irdeto allcam die samen met mijn aston seca in mijn echostar werkte. Gekke ding heeft het nooit samen goed gedaan zodat ik dacht dat misschien 4.7se terwijl mijn goldwafer etc. prima werkte.

 
Grolski, Cam moet "geschummed" worden, dwz eeprom eruit gesoldeerd en opnieuw geprogged worden.

Neem ff contact op met schuminl@gmx.net.

 
Zo,Zo dat ging dus niet lekker. Kan er iemand eens uitleggen wanneer je de CAM wel moet updaten en wanneer beslist niet.

 
Tuurlijk. Als je een 4.6SE hebt is er -geen enkele- reden om deze te updaten naar 4.7.

Waarschijnlijk is er iets mis gegaan met de update van Grolski, misschien verkeerde files, misschien heeft de laptop niet genoeg stroom geleverd, who knows, feit is dat hij hemelen is, maar met een beetje geluk wel nog repareerbaar door SchumiNL.

En daarmee closen we dus dit topic zoals gevraagd.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Gebruik ALLEEN files voor dit soort dingen die van betrouwbare bron komen en liefst al eens getest/gebruikt zijn.

Alles wat je anders doet is voor eigen risico en kan bovenstaande gevolgen hebben.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan