irdeto/seca cam voor tv vlaanderen

P

philitalia

ik zit nog steeds met mijn philips dsr 9005 decoder die zowat alle cams weigert. in de lijst van philips met werkende cams staan er wel die zouden werken met deze decoder én irdeto decoderen (alphacrypt blauw en oranje én irdeto cryptoworks). zijn deze cams te gebruiken voor tv vlaanderen ? decoderen die dan ook de mediaguard (seca) kanalen ?

 
Het is bij een CI als Alphacrypt altijd maar afwachten of het werkt, daarnaast vindt ik hem nogal prijzig (119 euro).

Werkt de officiele MediaGuard CI module er niet op? Die is ook een stuk goedkoper, zag hem bijv. al voor 84,95. Dat is een officieel door Canal+ goedgekeurde module.

Ik zag ook eentje voor TV Vlaanderen ergens anders voor 129 euro maar die zijn vast ook goedkoper te krijgen.

Edit: Exact... ik zag exact diezelfde module dus voor 55 euro excl. verzendkosten. Scheelt meer dan de helft.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat ik me een nieuwe decoder aanschaf. teveel ergernis. philips onderneemt niets. ik kan hen niks maken daar ik de decoder in duitsland kocht. garantie NIET geldig ! in het vervolg koop ik koreaans. ondertussen probeer ik toch maar een oplossing te vinden ... de officiële canaldigitaal cam werkt niet in dit toestel.

 
Valt me inderdaad ook erg tegen van Philips. Ze zouden het technisch gesproken goed genoeg moeten weten, ze bouwen immers ook goedgekeurde Canal+ ontvangers dus de kennis is aanwezig.

Er waren nog wat cams die je zelf in Seca kon zetten die multicrypt modules, alleen weet ik niet of en zoja welke ervan in die Philips zullen werken.

De Aston al geprobeerd? Daar zijn er ook van (ik dacht 1.07) die op de meeste ontvangers met Vlaanderen werken.

 
Inderdaad heb je ongeveer 2 kampen onder de CI decoders;

De ene doet het goed met een originele CDS/TVV cam, de andere doet het goed met een Aston (1.07) cam.

Ik zou met de ontvanger bij een satshop langsgaan en gewoon proberen welke er werkt.

Of wellicht kun je een CAM kopen, en terugbrengen als ie niet werkt (om eventueel om te ruilen voor eentje die wel werkt).

Dan is er jouw opmerking:

ik kan hen niks maken daar ik de decoder in duitsland kocht. garantie NIET geldig !
Dat klopt niet.

Voor geen meter.

Je kunt misschien niet aankloppen bij Philips in .NL of .BE.

Maar je moet je recht gewoon kunnen halen bij de originele leverancier.

Het maakt niets uit of die een probleem heeft met zijn importeur, hij moet je gewoon je garantie geven.

Uitzondering is dat men bij de verkopende kant op de hoogte was van je voornemen om er NL talige zenders mee te gaan ontvangen én je er op gewezen zouden hebben dat dat niet kan.

Maar recht hebben en recht krijgen zijn 2 heel verschillende zaken.

Dus wellicht zou het wel mogelijk blijken om aanspraak te maken op garantie, maar moet jij dat ding dan bij jouw leverancier zien te krijgen.

Die moet op zijn beurt dat ding bij die van hem zien te krijgen die er dan weer voor moet zorgen dat de garantie word afgehandeld.

Elke verzending kost geld en zal (en mag ook) worden doorberekend.

Dat kan betekenen dat de verzend en behandelings kosten zo hoog gaan oplopen dat de "reparatie" wel gratis zal zijn, maar toch teveel gaat kosten.

Voor zover ik meen te weten, is TVV niet in Irdeto verkrijgbaar, en moet je sowieso al een actieve Irdeto kaart hebben om van TVV en/of CDS te kunnen genieten.

 
Probleem is dat de Philips DSR 9005 niet voor de Nederlandse markt is uitgebracht. Het is een specifiek product voor de Duitse markt. Een zogenaamde "Premiere Geeignet" HDTV satellietontvanger. Daarin mag Philips alleen door Premiere goedgekeurde firmware plaatsen. En Premiere wil gewoon geen geld en tijd investeren om de firmware van deze ontvanger zodanig te veranderen dat er ook met andere CI modules dan die nodig zijn voor de eigen Premiere kaart een goede werking mogelijk is.

Irdeto werkt wel goed op de DSR 9005 (overigens zeer mooi ogende ontvanger) maar Irdeto is zo beetje dood aan het bloeden in Nederland bij CanalDigitaal. Alle nieuwe zenders komen niet meer in Irdeto beschikbaar en TV Vlaanderen ondersteund zelfs vanaf de start Irdeto helemaal niet meer.

Irdeto krijgt het daarnaast de komende maanden nog eens extra zwaar bij CanalDigitaal. Er zijn namelijk werkende files voor de gamma smartcard op het internet opgedoken. Dus ligt Irdeto2 van CanalDigitaal al sinds anderhalve week gewoon gehackt open en bloot op straat.

 
Ik wil toch even een en ander rechtzetten.

In de handleiding staat telefoonnummer van consumentendienst in Duitsland. Toen bleek dat de decoder niet werkte heb ik die onmiddellijk gebeld. Daar was men stomverbaasd en garandeerde men mij dat het zou moeten werken. Ze zouden de zaak onderzoeken en later terug contact opnemen. Dit gebeurde niet.

Ik heb toen via http://www.philips.de contact opgenomen per e-mail (ook weer met consumentendienst in Duitsland) ... ik kreeg antwoord uit BELGIE !

De decoder is inderdaad "Premiere geeignet", maar er staat duidelijk in de handleiding én in de reclamebrochure dat de CI-module kan gebruikt worden voor "andere Pay TV". Er staat NERGENS dat dit toestel enkel voor de Duits/Oostenrijkse markt is voorzien. Dit lijkt me bedrieglijke reclame. Verder is het toestel ook te koop (via internet) in Italië, Frankrijk, Spanje, Zwitserland, ...

Indien de Duitse Philips consumentendienst mij had gezegd dat het enkel voor Duitsland/Oostenrijk was voorzien, dan had ik het onmiddellijk teruggestuurd naar de handelaar. Het duurde echter zo lang voor men mij dit zei dat het niet meer mogelijk was het toestel terug te sturen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan