Is de HD van een Dreambox als shared netwerkdrive te gebruiken?

A

Atraxx

Ik overweeg om van Humax over te stappen naar een Dreambox ontvanger. Ik vraag me af welke mogelijkheden er nog bestaan naast het eigenlijke doel (het ontvangen van sat-tv/radio)?
Kun je bv de harde schijf als shared drive in je pc-netwerk opnemen via een drive-mapping. En wat is er zoal nog meer mogelijk met deze 'toverdoos'?
Is er een goede site waar je veel kunt lezen over de toepassingen en over de beschikbare software?
Zijn jullie als gebruikers tevreden over deze machine?
Ik hoor graag jullie bevindingen.

Dank en groet,
Atraxx
 
Bij dreambox.sjerom.com is heel veel informatie te vinden.
Aangezien ik bij het opstarten met de huidige versie jirkas nu eens kan zien wat er gebeurt, zie ik ook smb/nmb opstarten en dat is samba server oftewel, ja als die zou starten, dan zou het in principe mogelijk moeten zijn de hd van de doos gewoon in je netwerk op te nemen, er zal hier wel enige configuratie voor nodig zijn en als je hem aan internet hebt hangen is het belangrijk ook voor beveiliging te zorgen zodat externe gebruikers er niet op kunnen.
 
Bedankt BT, daar kom ik weer een heel stuk verder mee. Het is een duidelijke site en nog Nederlands ook.
Jij hebt toch beide ontvangers? (Humax / Dreambox) of ben ik in de war met dadaman? Ik ben ook benieuwd naar mensen die dus een Humax 5400 hebben (gehad) en nu een Dreambox hebben.
Wat zijn de ervaringen als pc/sat hobbyisten?
Waarom is voor de Dreambox gekozen. Misschien ook wel de veelzijdigheid of verbetering op het gebied van de STB zelf.
Ga weer ff verder lezen op die site die je aangaf.

Bedankt!
Atraxx
 
Graag gedaan.
En je vergist je inderdaad met iemand anders. Ik heb een Nokia 9600 en een Dreambox.
Wel veel ervaring met de Humax 5400 gezien nog wat familie en kennissen van me deze ontvanger hebben.

Mijn keuze voor de Dreambox was vanwege een paar redenen.
Allereerst heb ik een uitstekende ontvanger, de Nokia 9600 dus waar ik alles mee kan wat mijn hartje begeert.

De Dbox2 heb ik gehad, uitstekende ontvanger, doch geen CI slots en flut diseqc ondersteuning toen in die tijd als je zoals mij een 4-diseqc hebt.
De Dream heb ik genomen omdat deze tegenwoordig eindelijk wel eens op een fatsoenlijk en stabiel niveau is gekomen (mag ook wel na bijna een jaar) en wel CI slots heeft, goede diseqc ondersteuning en net als de Dbox2 een linux ontvanger is en de mogelijkheid heeft er een usbstick en harddisk in te duwen.

Deze ontvanger heb ik uitsluitend gekocht uit hobbymatige redenen. Ik was me aan het vervelen, in de Dream zit nog ontwikkeling en hij werkt op linux en ik kan hem aan mijn netwerk hangen net als mijn xbox.

Bij mij was de reden dus hobby, wat te prutsen hebben, niet dat het zo'n geweldige ontvanger is, want emu's kun je zowat in elke ontvanger wel doen als je een beetje firmware programmeur hebt die dat maakt en een uitstekende ontvanger had ik al, de Nokia 9600 namelijk.:)

Maar de Dream is dus gewoon momenteel als hobbydoos het beste geschikt boven de Dbox2 omdat er een CI slot in zit, interne kaartlezers en op dit moment op Nederlandstalig gebied er meer support voor te vinden is dan de Dbox2, en ik lees niet zo graag Duits.
Een 7 maanden geleden had ik de Dream nog niet voor niets gewild.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan