is sat4all gehackt ????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik niet als ik inlog zijn ze bezig met een backup zie ik staan.

 
Dacht dus eerst dat je wat anders bedoelde, laats iemand gesproken die filetje van s**4**l download had gehaald, hele computer f***** up, kon zo met het grootvuil mee.

 
Lijkt me stug.

Er is geen enkel virus wat je pc echt stuk kan maken.

Het lijkt me dus eerder dat er toevallig een stukje hardware stuk ging (slijtage) net nadat hij die file gedownload had.

Dat kan altijd gebeuren, zelfs als je niet download, zelfs met nieuwe spullen (zoals een hd).

Als men dan zijn pc bij het grof vuil zet is men niet echt slim bezig.:)

 
Dat lijkt mij ook, hooguit kan de bootsector van je HD beschadigd raken en daar houd het mee op.

Even opnieuw fdisk\mbr en het werk weer.

 
Nog een andere heeele vervelende is als je bios gewist wordt.

Daar wordt je ook niet vrolijk van.

Kun je er ff een andere bios chip inbakken, zie er maar eens aan te komen.

(dus jumpertje als die erin zit altijd op disable zetten)

 
bij wijze van spreken dan he, met het grootvuil mee. Maar dit was zeker geen hardware probleem maar iets dat in die file zat.

 
Bios wissen... jah... maar er zijn maar een paar biossen die geen bescherming hebben.

Andere boards hebben altijd in de bios zelf of op het moederboard een setting waarmee je de update van de bios kunt uitschakelen. Dan kan een virus er ook niet meer bij.

Als iemand zo'n setting open laat staan is ie gewoon stom.

Er zijn overigens maar enkele virussen die dit daadwerkelijk doen, een van de gevaarlijkere hiermee die toch nog redelijk voor komt is het win95/CIH virus en varianten.

@Wilhelm: Oh... ik dacht al.. beetje veel van het goede.

Nou, ik zal je dit zeggen, het kan best dat dit aan de aandacht van de s**4**l beheerders ontsnapt is.

Men kan nooit zeker zijn dat men geen virus verspreid en het downloaden van files vanaf internet is altijd iemands eigen verantwoordelijkheid.

Zelf heb ik hier een hele goede virusscanner draaien, een Norton Antivirus en die ziet heel veel.

Toch downloadde ik deze week van een site (niet s**4**l overigens) een cardblaster 098a.

Mijn virusscanner gaf niets aan, een andere virusscanner ook niet, maar toch bleek deze file het BIO of BIOWIN trojan te bevatten wat zich in Outlook.exe (en misschien nog elders) nestelt.

Trojans zijn vaak moeilijk te detecteren, van een GSM site downloadde ik een file, met een virus er in wat net de dag ervoor was uitgekomen en waar net een update voor op de Norton site stond.

Ik ben er van overtuigd dat de 3 bekendste Nederlandstalige satsites (Satellite Fun, Satnerds en s**4**l) niet de bedoeling hebben en ook proberen te voorkomen dat er virussen in hun files sluipen.

Er is hiervan 1 site waarbij je 100% zeker kan zijn dat je geen virus oploopt bij downloaden en dat is Satellite Fun. Niet omdat wij vinden dat wij zo goed zijn en goed scannen (want dan nog heb je geen 100% zekerheid), maar gewoonweg omdat wij totaal geen files verspreiden op via site, wij hebben alleen een board.

En onze boardsoftware plaatst alleen maar cookies, zonder virussen wel te verstaan!

Kort gezegd: geef niet te vlug een site of bbs de schuld van de aanwezigheid van een virus, vaak kunnen de beheerder daar ook niets aan doen, het helpt wel hun te waarschuwen als je zoiets aantreft, dan kunnen ze de file verwijderen of met nieuwere versies scanners nog eens opnieuw scannen.

 
Kan vanaf gisteren het s**4**l dutch board niet binnen komen,krijg het bericht dat dit alleen gaat via de link http://www.s**4**l.com maar helaas gaat dit ook niet.

iemand de oplossing??

Billy

 
druk een aantal keer op shift+vernieuwen (reload).

Het ligt beslist aan de proxy van jouw ISP.

Die laat nog steeds de oude pagina zien.

cya

TeeBee

 
raar bij mij hier kom ik direckt met die url op het dutch board ????

raar ????

 
@black tiger; dat zal allemaal wel, ben ook overtuigd van de goede bedoelingen enz. wat ik eigenlijk denk is dat er files met virus bijvoorbeeld aan s**4**l kunnen zijn gestuurd door lieden in het Gooi die de hobbyisten wat minder goed gezind zijn. Wat kan er dan nog veilig worden opgehaald ?

 
Wat een onzin zeg.

Ik neem aan dat die gasten die die software klaarmaken toch de zaken eerst op virussen scannen en dan pas uploaden.

Niets wat via die upload functie op de site wordt geupped komt direct in de software lijst te staan dus ik neem aan dat dat good old fashioned handwerk is.

Als het niet op virussen gescanned zou worden zou dat een ertg kwalijke zaak zijn. Kan ik me niet voorstellen.

TeeBee

 
Daarom schreef ik ook al dat het ondanks scanners toch nooit 100% veilig hoeft te zijn.

Er kan altijd een virusje in zitten wat door de scanners nog niet ontdekt wordt omdat het pas gloednieuw is of zo.

 
Als je gaat kijken op of via het IP adres van S4A krijg je het volgende bericht : Server is down for upgrading....

Doei

SP

 
Ja, zou best kunnen.

Die mensen hebben ook af en toe even tijd nodig om het board bij te werken en de server te upgraden etc.

Komt hier ook wel eens voor, alleen iets weiniger, maar dat zal zijn omdat wij geen files hosten.

Die hoeven wij dus ook niet bij te werken en te updaten.

En nu is het genoeg geweest.

Als weer eens een board down is, dan probeer gewoon even een uurtje of een half uurtje geduld te hebben, normaliter komt alles wel weer terug. Wij worden een beetje moe van de "down" en "up" postings van andere sites en boards, die gewoonlijk toch veroorzaakt worden door standaard onderhoud.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan