ISDN kaart onder windows XP

Jawel, teles kun je ook nog op 9 en 10 instellen, bij mij heeft hij altijd het best op 10 gewerkt.

Maarja.. misschien is nieuw inderdaad handig.

 
Ja, dat gebeurt bij mij met IRQ5, maar je kan hem wel handmatig instellen. In mijn geval heb ik hem op IRQ10 gezet en hij werkte.

Ga naar apparaatbeheer > Netwerkadapters > Teles.S0/16.3 > Eigenschappen. Kies tabblad 'Bronnen', klik op IRQ, als IRQ gemarkeerd is, klik op 'instellingen wijzigen' en verander het IRQ adres in bv 10 als die vrij is. Klik op OK en restart de computer.

Denk er wel om dat je Capi338 als driver moet gebruiken. De voorgangers werken niet onder Win2000 of XP.

 
Let er ook op dat je op sommige Teles kaarten deze irq hardwarematig moet aangeven op het kaartje zelf.

Maar op 10 werken ze bijna allemaal.

 
Alleen het I/O bereik is op deze kaart in te stellen op 180, 280 of 380 d.m.v. dipswitsches, de IRQ moet software matig, er kunnen er inderdaad een aantal worden ingesteld iets van 2,3,5,7,12 o.i.d. dus niet alle. Zal best wel werkend te krijgen zijn, maar ik ga toch maar voor een nieuwe.

Een kennis van mij heeft onlangs ook een nieuwe isdn-kaart geplaatst en volgens hem was de verbinding ook sneller. Ik vind dit vreemd omdat via een enkel kanaal een 64K verbinding wordt opgebouwd en dit zou toch bij iedere kaart even snel moeten zijn?

Groeten Sat4me2.

 
Mijn ervaring met die kaarten is dat ze standaard het best werken en dat is irq 10 met i/o base 180.

Ik zou het trouwens ook vreemd vinden als verbindingen met een nieuwe isdn kaart sneller zouden zijn.

Het kan wel zijn dat een provider zijn inbelvoorziening geupdate heeft waardoor je een betere inlog krijgt en daardoor sneller, maar meer dan max 64k haal je er niet uit hoor, ook niet uit de nieuwe, of je moet al bezig zijn dual line in te bellen, ja dan is het sneller, maar kost het ook 2x zoveel.;)

Misschien doe je vriend dat wel zonder dat ie het in de gaten heeft, wie weet.

 
BT kan wel eens gelijk hebben. WindowsXP installeerd als default een verbinding over 2 lijnen. Als je dat niet ziet gaat je verbinding inderdaad veel sneller. Ik kan me ook niet voorstellen dat nieuwe kaarten sneller zijn. Ik haal met die oude Teles kaart download snelheden van 7,4 Kb/sec. Dat lijkt me toch zeer redelijk als je weet dat het maximum 8 is en je altijd wel wat verliest in de overhead van je provider.

 
Wat ook kan is dat hij een nieuw type kaart heeft waarbij bebruik wordt gemaakt van Fast Internet over ISDN. Dit wordt bereikt door datacompressie om de webtoegang met maximaal 120% te versnellen, zonder dat daar extra kosten aan verbonden zijn.

Ik weet niet of dit het geval is maar het schijnt te kunnen.

Groeten Sat4me2.

 
Het IP-verkeer word zowel op als neergaand vanaf Windows 98 gecomprimeerd. Het niveau kan je instellen met reg keys en/of tweak utils. Wat je niet moet vergeten is dat de meeste op internet gebruikte bestandsformaten (GIF, JPEG, ZIP, etc) al gecomprimeerde formaten zijn en dat de winst zit in het ophengelen van de html pagina's. Onder 2000 en XP kan je door rechts te klikken op het inbelicoon tijdens een sessie de mate van compressie zien (Eigenschappen kiezen). Meestal ligt de upstream compressie op 20% en de downstream rond de 5%. Niet veel, maar toch...

Skidz

PS Teles kaarten zuigen... verschrikkelijk...

 
Nieuwe ISDN kaart geplaatst van dynalink, en we zijn er weer (nu onder XP)

Groeten Sat4me2

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan