ITV

M

maring

Volgens Veronica Satellite gaat het Engelse ITV m.i.v. 29 oktober a.s op de eurobird 28.5 graden oost zijn programma's via de satelliet uitzenden. Weet iemand al op welke frequentie dat gaat gebeuren???

Gr

 
Ik heb juist gelezen, dat de onderhandelingen met Sky waren vastgelopen en ITV daarom in eigen beheer transponders had gehuurd op Eurobird ipv Astra2 zoals vermeld in de link van 2old.

De startdatum zou 29 Oktober zijn.

 
Dat had ik ook gelezen vandaar mijn vraag of iemand de frequenties weet waarop uitgezonden gaat worden. Volgens het artikel gaan ze mogelijk free to air uitzenden en dat maakt het voor mij erg interssant!!

 
ze zijn gisteren om 12:00 UK-tijd met de werkelijke uitzendingen begonnen, hoewel nog in een test fase.

Helaas zijn ze wel al onder Videoguard gecrypt.

Eigenaars van een Sky digibox kunnen ze wel bewonderen door de "add channels" menu te gebruiken, en daar de volgende frekwenties te scannen:

10.832/h/22000 5/6

10.891/h/22000 5/6

10.906/v/22000 5/6

Hierdoor komen er allerlei senders met rare idents binnen, die je dan kunt bewaren - waardoor ze via het "other channels" menu later weer oproepbaar zijn. Ergens eind deze maand zullen ze (of een selctie ervan) in de gewone EPG worden opgenomen.

Sommige zenders hebben geen now/next info, sommige wel, en anderen geven helemaal geen beeld.

De diverse (werkende) zenders zijn de 16 regionale varinten die in Groot Britannie worden uitgezonden.

Alles komt met een dood gewone "BBC kaart" binnen (hoeft geen abo te hebben en niets te laten aktiveren).

Hier een lijst van de 16 regionale varianten:

R 1 CARLTON/LWT

R 2 ANGLIA

R 3 CENTRAL

R 4 HTV West

R 5 Meridian

R 6 West Country

R 7 Granada

R 8 Calendar

R 9 Border

R 10 Tyne Tees

R 11 UTV

R 12 Channel

R 13 Grampion

R 14 Border

R 15 Scottish Television

R 16 HTV Wales

vooral leuk voor de engelsen zoals ik...

2old

 
Die zenders zijn reden genoeg om dan toch maar eens een Engelse ontvanger aan te schaffen. Ik kan wel aan een Brits adres geraken, maar kan iemand me vertellen of deze ontvangers ook in België of Nederland te verkrijgen zijn. En zo ja, welk merk is dan aan te raden. Ik neem aan dat een Engelsman zo'n BBC kaart kan verkrijgen zonder een toestel te kopen, of klopt dat niet?

Trouwens, kan men met de BBC kaart (zonder abonnementsbetaling dus) ook kijken naar Channel 4?

 
het is niet mogelijk om een kaart te krijgen zonder toestel, ook niet voor een Brit. ten minste, je moet bepaalde gegevens doorgeven die uniek zijn voor een specifieke doos (je eigen doos).

Mail me (twooldfourthis@hotmail.com) als je een digibox wil kopen. Ik heb er eentje staan (met werkend kaart).

Ja, channel4 komt er ook met een "bbc kaart" binnen. Eigenlijk heet het niet echt een "BBC" kaart, maar een "FTV" (=free-to-view") kaart.

Je krijgt namelijk alle Britse zenders die geen abo zenders zijn maar wel onder videoguard gecrypt zijn. Inklusief dus ook Channel5 trouwens.

2old

 
Hoi,

Channel4 komt ook nog binnen via Astra1, in VC1 (soft scramble)

Het enige nog overgebleven VC1 kanaaltje op Astra

Wat als ik het goed begrepen heb nog wel eventjes blijft, m`n VC1 deco`tje dus ook nog maar ;-)

Groetjes,

Erik.

 
@kollenburg

Moet dat niet Channel 5 zijn ipv channel 4.

Volgens mij heeft Channel 4 nooit op Astra gezeten.

 
ITV is nu gewoon op de EPG 103 positie van een digibox. Dus niet meer nodig om het omslachtige "other channels" faciliteit te gebruiken, hoewel die heb je nog nodig mocht je alle regionale versies binnen willen halen (wat je op de 103 positie krijgt is het regionale variant behorend bij de Britse postcode waarop je digibox/kaart geregistreerd is).

Als je de drie frekwenties toch nog een keer als "other channels" in scant, krijg je nu ook netjes alle regionale namen als idents (dus "ITV Grampian" ipv een rare nummer zoals R13-1).

ITV2 doet nu ook sporadisch tests op de 10906 frekwentie, ident "3-5".

2old

 
ITV 2 is momenteel ongecodeerd te ontvangen op de frequentie 10906 v, 5/6, 22000.

pet123

 
zit nu op EPG positie 226. Maar een gewone FTV ("bbc") kaart is noet genoeg. Moet een abo kaart zijn.

2old

 
Ondertussen kan ik ook eindelijk kijken naar de Britse zenders via astra 2.

Eindelijk zenders die veel in breedbeeld uitzenden. Vooral BBC, en op ITV tot de reclamespots toe. Daar kunnen ze hier nog wat van leren. BBC en ITN weten ook hoe ze digitale tv ten volle kunnen benutten door de interactieve services, echt de moeite.

Ook een geweldige (alleen wat traag) EPG.

 
@ kollenburg

Kun je effen de frequentie geven van Channel 5 analoog op astra, ik vind die nergens meer terug.

Thanks

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan