Jongens Help

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
71
Jongens help.

Even een serieus iets, in de satellite van deze week stond een stukje van professor G.Miley.
Deze man is zwaar in discussie met het euro parlement in Brussel.

Meneer Miley is een goede kennis van me, en hij heeft mij gevraagt om steun te vragen bij een ieder die serieus bezig is met alles wat met satelliet te maken heeft.

Wat wil deze man, dat is namelijk het volgende, dat de wetgeving wordt gewijzigd, voor het vrij kunnen verkrijgen van een buitenlands abonement.

Voorbeeld ik wil sky uk kijken dan moet dat gewoon mogelijk zijn.

Ook wil de man proberen de macht die sommige providers trachten te krijgen d.m.v. van hun eigen goedgekeurde boxen te slijten bij een abo. Denk aan cyfra en aan sky uk..

Het is van de zotte dat je verplicht wordt zo'n box erbij te nemen iets wat onze eigen c+ ook graag zou zien.

Kijk we praten niet over ilegaal we praten niet over coderingen.

Wat hij en ik ook willen is een vrij provider europa.
In februari is hier over een hoorzitting in Brussel.

Wie heeft er nog goede tips, daarmee bedoel ik tips geen gezeik van dat lukt toch niet, niet geschoten is altijd mis.
Ik weet dat een aantal mensen hier ook bezig mee zijn om te kijken wat men kan doen.

Je kan hier reageren, maar je mag ook een pm zetten, ik beantwoord ze niet allemaal anders wordt mijn bier lauw en dat kan niet.

Dus echt tips steun ed. zijn welkom a.u.b. geen gezeur.......

Is van de gekke eigenlijk dat we ons hier nog sterk voor moeten maken,, dat noemen ze europa een.

Maar goed wat kunnen wij doen,, volgens mij niet echt veel.

Handtekening actie houden,, of een email actie waar je jouw stem heen kan sturen.

Dus kom op jongens met die andere ideeen ,, want willen wij dat allemaal niet,, gewoon een officieel abotje nemen op de italianen of spanjaarden.

Het probleem waar het altijd op terugvalt is niet perse onwelwillendheid maar auteursrechten.
De grote boosdoener hierbij zijn zowel Europese alsook Amerikaanse auteursrechthebbenden zoals Buma/Stemra en RIAA en uiteraard de grote filmmaatschappijen.

Misschien helpt het als de goede professor de heren in Brussel naar Amerika laat kijken, dat hebben ze immers ook gedaan voor de euro (1 Europese munt).

1.) Momenteel wordt tegen de door Brussel afgesproken Europese vrije markteconomie verstoten door de diverse landen/wetgevers, omdat het voor providers niet mogelijk is om buiten de eigen landsgrenzen een abonnement te verkopen.
Dat is in elk geval al een heel sterk argument.

2.) Er wordt mede hierdoor verstoten tegen het door hun zelf geccordeerde verdrag van Rome betreffende het vrij ontvangen van signale. Het word mensen niet mogelijk gemaakt deze te ontvangen omdat er een codering op zit, en het word mensen onmogelijk gemaakt die codering eraf te halen omdat ze geen abonnement kunnen afsluiten op betreffene provider in hun eigen land, en wegens wetten in hun eigen land het hun onmogelijk word gemaakt om zelf de codering te omzeilen.

Let goed op. Het gaat hier niet om wat we zelf denken, je moet het in Brussel op de nette manier aanpakken, en dan klopt bovenstaand verhaal. We willen wel, maar kunnen niet en zelf doen mogen we niet. Punt.

3.) Wijs naar Amerika. Daar is "nation-wide" een netwerk en kan ook alles. Dat ze in Amerika toevallig allemaal dezelfde taal spreken, daar kunnen wij als Europeanen toch niets aan doen? De diverse staten hebben ook elk hun eigen dialect.
Waarom moet er dan perse door de grote filmmaatschappijen geprofiteerd worden van de taaldiversiteit die er hier heerst door elk land apart rechten op te leggen? Hoe staat het met mogelijkheden om van Europa 1 groot inkoopcentrum te maken voor films etc, net zoals de grote tv-networks in de States?
Dan kunnen ze niet meer elk land beziebelen voor centen. En als hier genoemd punt 1 doorgaat, dan hoeft een provider geen tig films meer te licencieren, dan koopt hij 1 film voor heel Europa (bij wijze van spreken) omdat hij dan die aan iedereen tonen mag.

Ik weet niet in hoeverre hij hier zelf al aan gedacht heeft, als professor zijnde zal ie er wel aan gedacht hebben, zo niet dan kun je hem deze 3 punten meegeven, misschien heeft ie er wat aan, in elk geval weet ik zeker dat ie wat met punt 1 en 2 kan.

@BT punt 2 en 3 zijn doorgestuurd bedankt voor de reactie.
Ja Jack mischien een handtekenings actie maar hoe doen we dat .
Mischien massal een steun via email.
Maar gezien de reacties tot nu toe weinig respons.
Dan hebben de zeurders en de klagers straks weer wat te doen als er geen vuist naar Brussel gemaakt kan worden.
Gelukkig hebben Franse en Engelse en Ieren wel massaal gereageerd.

Pikkie

Buiten dat zou het niet meer dan reeel zijn om de providers te laten betalen voor het aantal abbo's en niet zoals nu naar het aantal mensen levend in een land.
Daarmee gaat de afdracht aan rechten naar beneden en kan men ook betere films e.d aankopen.

Ja, maar het probleem loopt verder:

1) zoals Black Tiger al zei, het zit hem voornamelijk in de auteursrechten. Maar, ook kijk en luistergeld komt er bij kijken.
Je zou zeggen dat het niets met elkaar van doen heeft, dat is wellicht zo, maar waarom wordt dat niet gecombineerd met elkaar?
Dan ben je meteen van het gezeik af.

We betalen in directe zin geen kijk en lijstergeld meer, echter indirect wel degelijk.
We betalen 1,1% meer belasting voor deze.
In duitsland moet je gewoon appart betalen (het oude nederlandse systeem).
Neem nu de emirenzen, de mensen die wonen in duitsland en werken in nederland, ze betalen in beide landen belasting en daarmee ook kijk en luistergeld.
In geen van beide landen is het aftrekbaar in welke form dan ook.
Zij hebben meestal een schotel op het dak staan, om zo toch de nl zenders te ontvangen.

Laat de K&l gelden in heel europa nou op elkaar afstemmen door middel de auteursrechten erbij te betrekken, en bouw een systeem waardoor je dus niet dubbel betaald.
Op die wijze heb je meteen ingedekt om alle verschillende (tv)landen te mogen ontvangen.
Immers, het is niet boeiend meer waar je woont!

We willen toch op amerika lijken met 1 europa?
Moeten ze ook maar een keer leren denken in het groot!

lol

Ik hoop dat je wat hebt aan deze bijdrage

uhmzz .. wat ik nou niet snap
noem een voorbeeld:
premiere .. daar zou je dus een kennis in duitsland voor nodig hebben om daar een abbo op te kunnen nemen??
die kennis neemt op zijn/haar naam een abbo .. dat kan dus wel
waarom willen/kunnen ze de grens niet over ??
kunnen ze van premiere geen verkoop punt maken in nederland dan ? dus premiere leverd een aantal kaartjes met abbo aan een sat bedrijf in nederland .. waar wij als brave burgers weer naar toe kunnen om een abbo te nemen!!
of is dit nu geheel verkeerd gedacht ??
hoop niet dat dit over komt als gezeur .. tis dat ik het gewoon echt niet snap .. waarom dat allemaal zo moeilijk moet.
en mischien is het wel een idee om het zo te doen ??

@D-SQUAD

Nee dat bedoel ik niet dat is allemaal al uitgelegd, het gaat om punten die zoals BT al aan gaf. Kijk het moet legaal kunnen worden gezien Europa een we hebben dan nog wel niet de grondwet maar je moet nu knokken snap je????

Kijk en luistergeld, Hondenbelasting

Ik heb mijn Spaanse vrienden eens gepoogd uit te leggen wat dat is, dan kijken zij mij wantrouwig aan en denken dan dat ik dronken ben en weer eens wartaal uitsla.

Gr. Lagos

Stuur eens een papier op waar dat in staat kan mischien best wel van belang zijn...

Kijk- en luistergeld staat totaal los van auteursrechten.
Het is een heffing die in veel landen (maar niet allemaal) geheven word om de publieke omroep deels of geheel mee te kunnen financieren.

BT punt 2 en 3 zijn doorgestuurd
Punt 1 niet? Had hij die al dan?

@D-squad: Dat is een te lang verhaal om dat te gaan uitleggen, als iemand anders zich geroepen voelt, prima, maar dat is weer een hele auteurs- en filmrechtenkwestie heel kort gezegd.

Waar ik echter voor vrees is dat met het legaal maken en bekomen van abonnementen op buitenlandse providers ,er weer een stukje van onze hobby verloren gaat doordat er ook nieuwe regels zullen ingevoerd worden,en hierdoor verdwijnen er dan weer veel buitenlandse hobby boards.
Ps. niet iedereen heeft geld om al die dure abonnementen aan te schaffen.

Punt een is ook doorgestuurd BT
@starview nee zo moet je het niet zien hobby is hobby, ik denk ook dat als het vrij zou komen de providers wel degelijk zullen gaan kijken naar elkaar welke tarieven er gehanteerd gaan worden.

De hobby is een ander verhaal en is op dit alles niet van toepassing.

Als we een kijken naar 1 europa dan vind ik dat ook op het gebied van multi media 1 europa moeten zijn.
Ik steun deze man van harte

Ik zou niet weten hoe we dit moeten opppakken maar is toch van de gekke dat wij geen abbo uit UK kunnen bestellen.

Steun van mij hoor echt

@Starview: als je het vanuit het hack-oogpunt gaat bekijken, zal het bij 1 europa vrijwel hetzelfde blijven, er zijn nu wetten tegen er zullen er dan ook zijn.
Zoveel zal er niet veranderen denkelijk, er zal eerst nog wel de nodige politieke discussie losbarsten of bijv. programmers nu wel of niet illegaal zijn, en gezien er veel meer toepassingen zijn dan satelliet zal het Europees besloten worden dat ze legaal zijn, dan kan dus C+ wat dat betreft dit feit al in zijn Anaal steken.:biggrin:

Van de andere kant zal het weer wat strenger worden omdat je niet meer met het argument kunt komen dat je wel een abo wilt pakken, maar dat het niet mogelijk is.
Dus aan beide kanten van wat mag en niet mag zal er wat gegeven en genomen worden.
In elk geval zijn er dan wel mogelijjkheden voor mensen die wel graag willen en kunnen betalen.
Zoveel geld heb ik zelf bijv. ook niet, maar als ik dan een abo neem, heb ik nu alleen maar de keus (of liever gezegd geen keus) voor C+. Straks kun je dan i.p.v. C+ ook PW nemen of BSkyB, heb je voor hetzelfde geld tenminste wat fatsoenlijks.

Verder zijn de providers dan niet meer landgeboden dus kunnen er veel meer providers de landelijke markt op, dat zal dus concurreren worden en zal de prijzen voor de consument ten goede komen.

Even er op terug te komen dhr Miley is blij met de nu ontstane discussie.
Ik heb div. reacties doorgstuurd en hoop dat er nog meer goede tips loskomen zodat we alles op een rijtje kunnen zetten en dat dat dan meegenomen wordt naar Brussel.

Ook ik heb me zitten ergeren aan de Nederlandse tv uitzendingen het sloeg weer werkelijk nergens op.

Heb heerlijk zitten kijken naar onze Turkse en Noorse en Zweedse broeders heerlijk zoals daar nog tv wordt gemaakt...

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan