Justitie pakt illegaal downloaden aan

S

stephopper

Justitie pakt illegaal downloaden aan.

DEN HAAG (ANP) - De heffing op het thuis branden van cd's en dvd's verdwijnt en er komt een regeling die het downloaden van films en muziek van duidelijk illegale bron verbiedt. Het ministerie van Justitie kondigt de nieuwe aanpak vrijdag aan en benadrukt dat de nieuwe koers niet is bedoeld ,,om individuele internetgebruikers het leven zuur te maken''.

De aandacht gaat vooral uit naar bijvoorbeeld degenen die ervoor zorgen dat films kunnen worden gedownload die nog niet eens in de bioscoop te zien zijn. Justitie wil zo de duidelijk illegale bron te willen bestrijden. Dit downloadverbod wordt de komende drie jaar uitgewerkt. In de tussentijd kunnen onder meer internetaanbieders, consumentenorganisaties en de entertainmentindustrie werken aan een andere manier voor de vergoeding van auteursrechten van film- en muziekmakers. Een optie is consumenten elke maand een bedrag te laten betalen om muziek te kunnen luisteren en uitwisselen.

Volgens Justitie is een redelijke auteursrechtenvergoeding van belang om de culturele sector gezond te houden. De huidige thuiskopieheffing volstaat niet meer vanwege de snel veranderende en toenemende technische mogelijkheden Begin 2010 volgt een wetsvoorstel om de contractuele positie van auteurs en uitvoerend kunstenaars te versterken.

30/10/09 16u25

stephopper;205359 zei:
Justitie pakt illegaal downloaden aan.

De aandacht gaat vooral uit naar bijvoorbeeld degenen die ervoor zorgen dat films kunnen worden gedownload die nog niet eens in de bioscoop te zien zijn.

Dat doet dus 'n UPloader; wat heeft dat met DOWNloaden te maken?
Wie gaan ze nu dan aanpakken; ik heb heel sterk 't idee, dat ze 't zelf nog steeds niet helemaal snappen waar ze mee bezig zijn?
Ik zie nog steeds in mijn gedachten die Kok (van dat tijdelijke kwartje) met zijn muis naar het scherm richten; volgens mij hebben ze nog steeds datzelfde niveau. -lol-

Reken maar dat er voorbereidingen zijn om een Europese wet te maken die het gehele downloaden gaat beperken. In de politiek wordt het altijd anders uitgelegd als wat de werkelijke bedoeling zijn.

Nederland wil ook download verbod illegale bestanden

Minister Hirsch Ballin van Justitie heeft een voorstel aan de Tweede kamer gedaan om het illegaal downloaden van beschermde werken te verbieden. In Nederland wordt nu enkel het uploaden van auteursrechtelijk beschermde muziek en films zonder toestemming van rechthebbenden als illegaal gezien.

Nederland is niet de eerste met zo'n verbod want de Franse president Sarkozy werkt al langer aan een downloadverbod en wilde strenge maatregelen hiertegen invoeren. Ook Duitsland gaf zeer recent aan het plan van Frankrijk navolging te willen geven. De Europese Unie is tot nu toe bescheiden met regelgeving vanwege het vrije verkeer van goederen en uitwisselen van kennis.

Zware criminieelen kan hij niet achter slot en gendel houden die Hirsch Ballin of hij weet niet hoe hij ermee aan moet.

Daarom zoekt hij het nu in deze sferen. Dementie gaat een rol spelen.

Laat Bakelende nu maar snel weggaan naar brussel. en hier vervroegt verkiezingen laten houden. en hopelijk gaan er dan wat figuren naar een inrichting. want slechter wat er nu zit kan haast niet!!

We hebben het haast slechter dan een moordenaar in een cel. en dagelijks lees je dat ze ons weer willlen gaan bestelen. terwijl ze gewoon doorgaan met bodemloze putten in het buitenland om daar miljarden in te pompen.

En alle sociale voorzieningen zijn al op de schop geweest waar je nu gemiddeld 500% meer aan betaald of zelf moet verzekeren of zijn ongedaan gemaakt.

Deurwaarders/curators beleven goeden tijden. Nederland is naar de knoppen zo niet dan gaat het alsnog wel gebeuren.

Gelukkig heb ik nog voedsel bonnen uit 1945 misschien dat ik ze kan gebruiken bij een voedselbank.

Want je loon gaat binnenkort driekwart naar Den Haag de rest is zakgeld!!!

Ze kunnen ons nog net niet het licht uit doen. maar zal ook wel niet lang meer duren.

Grtz/Sth..

"Illigaal downloaden" wat is dat, ik betaal voor de verbinding en ben lid van twee Pay servers, dus begrijp ik illigaal niet.
Vraagje, hoe kunnen ze kontroleren wat ik download uit nieuwsgroepen ?

Mr Blue Sky;205361 zei:
Dat doet dus 'n UPloader; wat heeft dat met DOWNloaden te maken?

Goede opmerking!

bert50;205412 zei:
"Illigaal downloaden" wat is dat, ik betaal voor de verbinding en ben lid van twee Pay servers, dus begrijp ik illigaal niet.
Vraagje, hoe kunnen ze kontroleren wat ik download uit nieuwsgroepen ?

Ze weten meer van ons dan wij denken en anders komen ze het wel aan de weet als zij dat echt willen.
Ja Bert50, wat moet ik er nu van zeggen over betalen voor een Pay Server? Inkomsten voor de beheerder maar niet voor bijvoorbeeld de software ontwikkelaar denk ik.

Ik vraag me altijd ??n ding af, zou je door het voorkomen van het verspreiden van illigale kopieen er echt meer door gaan verkopen? Als je ziet dat de opslagcapaciteit op nieuwe hardware alleen maar aan het toenemen is en daar blijkbaar een enorme markt voor is, dan is dat winst voor de ??n en verlies voor de andere markt.

Ook door het afschaffen van de heffing op CD's en DVD's heb je geen excuus meer dat je ervoor betaald hebt. pak je dus iemand in zijn kraag dan is dit al geen excuus meer.
En hoe kun je nu bepalen aan wie die heffing rechtmatig uitgekeerd moet worden. Zou ik de albums van de Beatles branden en het wordt betaald aan de Rolling Stones dan werkt die heffing ook niet.

Ik weet nog wel met de comodore 64 en de spelletjes op een cassette bandje. Was niet te kraken zeiden ze, maar gewoon met een dubbele cassette speler en hopa :)
Maar deze software ontwikkelaars zijn later uitgegroeid tot wat ze nu zijn. Dus dat copieeren heeft ze niet echt beperkingen opgelegd, Ik denk eerder het tegendeel.

Grt Parabolica.

Ja, die Hirsch Ballin (CDA) is me een mooi eitje zeg!
Hij was al eerder minister van justitie, maar moest toen zijn biezen pakken vanwege de IRT affaire.
Maar dat is geen probleem voor het CDA, "foutjes" worden daar snel vergeven.
Maar eerst was Donner (CDA) er minister.
Die moest aftreden vanwege de schipholbrand.
Hij kon toen niet weer minister van justitie worden, dus werd hij minister van sociale zaken.
En daar ging hij voortvarend te werk om de sociale verzieningen systematisch af te breken.
Voorzieningen die in tientallen jaren moeizaam werden opgebouwd.
Hem daarin voorgegaan was al minister de Boer (CDA), die constant ruzie met de bonden had.
Het heeft verdacht veel weg van een old boys network, die CDA.
En altijd hand in hand lopen met het bedrijfsleven.
Maar dat hebben ze van de VVD afgekeken.

Het schijnt dat het CDA trots is dat men graag Balkie in Europa wil.
Maar ze vergeten dat het is omdat ze denken dat Balkie een makkelijke stropop is, haha!
Van mij mag hij gaan, dan hebben we er hier minder last van.
Verkiezingen zullen niet komen want CDA en pvda zullen zwaar verliezen.
En probeer in die chaos erna maar eens een regering te vormen.
Dus zal Maxim Verhagen hem wel opvolgen.
Ook zo'n rechtse one-liner.
En daar zullen we voorlopig niet mee weg zijn uit Afghanistan.
Dus maak je borst maar nat!

Grtz.

Nee, downloaden is niet illegaal.
Bovendien is alles wat bij jouw binnenkomt downloaden.
Dus ook een website openen.
En daarbij doe je automatisch ook uploaden.
Waardoor ook uploaden niet illegaal is.
Kortom data bij jouw naar binnen is download.
En data bij jouw naar buiten upload.

Grtz.

parabolica;205418 zei:
@Kilroy, zijn zij dan illigaal gedownload? :)

Als ik ze iedere keer op m'n scherm krijg te zien, dan uploaden ze zich zelf illegaal bij mij moest verboden zijn :biggrin:
En dan is het ADSL volgens die indiaan van Ziggo naar Groningen ook nog's traag, duurt het ook nog lang ook nog voor ze binnen zijn. :gun:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan