Kaart wordt geupdate met oude keys.

H

Henri1981

Ik maak gebruik van een topfield 4000 PVR incombinatie met een magic card (penta 1.20).

Gisteren keek ik een film (canal+rood) die ik in februari 2005 had opgenomen. Daarna wou ik 'gewoon' televisie gaan kijken en kreeg geen beeld meer. Ik keek op de de 'geldigheids' datum van mijn canaldigitaal smartcard en daar stond dat ie tot 31-3-2005 geldig was. M.a.w. het lijkt er op dat tijdens het kijken naar het opgenomen programma de kaart een oude update heeft gehad waardoor eigenlijk mijn keys geupdate zijn met oude keys.

Heeft iemand ooit hetzelfde verschijnsel meegemaakt. Heeft iemand een oplossing hoe ik dit probleem kan voorkomen. Zonder dat ik de kaart uit de ontvanger ga halen wel te verstaan.
 
De key's worden regelmatig geupdate.

Als ik iets wil kijken van een paar weken terug, duurt het meestal even voordat ik beeld heb. Dat betekend dan dat de oude key's op de kaart worden gezet.
Wil ik weer tv kijken, heb ik soms ook zwart beeld, maar laat gewoon je ontvanger aan op 1 van de nederlandse zenders, dan wordt de kaart automatisch ge?pdate. Het kan soms even duren voordat je weer beeld hebt.

Misschien een tip: Maak een copy van de opgenomen opnamen, dan wordt deze ongecodeerd op je schijf gezet.
 
Misschien is het een tip, dat waneer je een oude opname gaat bekijken je de smartcard uit de lezer haalt..

Het probleem van je Toppie 400 is bekend, ook bij de helpdesk van C+, maar ze kunnen er niks aan doen...

GR Fred.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan