Kaartlezers DM7020

J

JeanPaul77

Hoi!

Ik gebruik sinds kort een DreamBox 7020 met de PLi Garnet image, CCam en

een origineel Canal Digitaal kaartje,

Nu kan de Dreambox de kaart alleen lezen als ik hem in de onderste kaartlezer steek. Klopt dit of kan het zijn dat de bovenste kaartlezer defect is, of wellicht in de configuratie ergens uit staat?!

Al vast bedankt voor de reacties,

JP

De Dreambox kan normaliter beide kaartlezers gebruiken. Veelal word inderdaad de onderste kaartlezer gebruikt.

Mijn vermoeden is dan ook dat de bovenste kaartlezer in de config van cccamd uitgeschakeld staat.

Bedankt voor de reactie. Ik ben nog eens in de config file gedoken, maar heb niets kunnen vinden waarmee ik een lezer aan of uit kan schakelen (ik ben een beginner, dus misschien zie ik het over het hoofd).

Misschien nog mensen met dezelfde configuratie die wel de bovenste lezer gebruiken?!

JP

Ik heb voor jou speciaal even een cccam config van versie 1.60 gedownload, daar vond ik de volgende regels in de standaard config:

#B: /dev/tts/0 07

#B: /dev/sci0 01

/dev/sci0 is een interne kaartlezer, een getal lager dan 0 gaat niet. Maar je kunt wel invullen staat erboven, welke kaartlezers je zelf hebt.

Ik neem aan dat het bij jou geactiveerd is als:

B: /dev/sci0 01

dus zonder hekje ervoor, om de bovenste mee te activeren zou je het volgende eens kunnen proberen:

B: /dev/sci1 00

/dev/sci1 zou dan de andere kaartlezer moeten zijn, de 00 er achter staat er voor dat hij niets moet blocken want het is een officiele kaart, eventueel zou je achter die /dev/sci0 ook 00 kunnen zetten dan.

Dit is echter onder voorwaarde dat er bij jou in de config voor die B regel geen hekje meer staat, als er wel een hekje staat zou ik zo vlug ook niet weten hoe die tweede kaartlezer te activeren.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan