Kaartnummer 60 en 70 bedreiging voor onze hobby??

I

ilya

Het blijkt inmiddels dat de nieuwe kaartversie 6.0 door het proggie mkf41 niet goed meer te lezen valt.Met andere woorden het trekken van keys dmv van de bug E0 ,90 is niet meer bij de kaartversie 6.0 haalbaar??Zeker is dat bij de evt versie van 7.0. canal + voor goed de deur dicht gooit.Dit betekent zo wie zo een nieuwe uitdaging voor ons.Of zijn er door mij teveel " beren" gesignaleerd!!.

Volgens mij ziet het erg dreigend uit.

=ILYA=

 
Vertel eens, heb jij een Nederlandse Num60?

Ik dacht dat spanje die alleen had.

Die kaart schijnt veel beter beveiligd te zijn.

Num70 heb ik nog niet van gehoord.

Een bedreiging voor onze hobby kan dat nooit zijn, hooguit een bedreiging voor lui die alleen maar voor niks tv willen kijken.

Lijkt me eerder een uitdaging ;)

Een tip: mocht je een maagdelijke Num60 hebben, probeer dan eens iets op provider.1 te schrijven via de 02 of 03 key (die je uit een maagdelijke num41 kunt plukken).

Misschien zijn ze wel zo dom dat die hetzelfde zijn....

 
Ik las bij toeval op een buitenlands board van iemand die problemen had met mkf4.1.Hij gebruikte versie 6.0. Roland von Gilead, ik denk niet de eerste de beste, gaf vervolgens commentaar hierop.Hij stelde inderdaad vast dat de versie 60 ,naar het zich laat aanzien , zich niet meer laat verrassen, zoals bij 4.1.etc.Hij verwacht daarnaast dan ook dat canal + bij de produktie van versie 70 de kaart definitief "dicht gespijkerd" heeft.

Wellicht "storm in glas water".Ik was nieuwsgierg of onze boarders ook dergelijke ervaringen/ zaken hadden geconstateerd. Zelf werk ik met versie 4.1. en heb handmatig mijn records via de bekende bugs gewoon uit kunnen lezen.

=Ilya=

 
Jammer.. Ik bedoel, dat je geen Num60 hebt.

Wat mij betreft mogen ze daar even mee wachten, het is nu te mooi weer om avonden te experimenteren ;)

 
Inderdaad voor mij mogen nog jaren wachten.Maar ja het maakt het wel allemaal spannend.Je hebt gelijk de mooie zomeravonden in het verschiet effe lekker wat anders.

=ILYA=

 
Zo. Net "dutchmedia" binnengekregen. Kanaal min gaat massaal op europees nivo de kaartjes omwisselen, eind van dit jaar. Tenminse, als het verhaal klopt. Zelf weten ze natuurlijk van niks.

Maar je kon erop wachten. In elk geval zijn de zomeravonden veilig ;)

 
Leesvoer van http://www.dutchmedia.nl

Tevens een leuk berichtje erachteraan geplakt !

CANAL+/- SATELLIETWATCH:

Chacarte: Europees project Canal+ ter omwisseling Mediaguard-smartcards?

Canal+ Technologies is bezig met de voorbereiding van een massale omwisseling

van haar uitstaande Mediaguard-smartcards. Dit bericht het Franse tijdschrift

Telesatellite. Onder de naam 'Chacarte' bereidt het technische dochterbedrijf

van Vivendi Universal deze voor ten einde de piraterij in Europa te bestrijden.

Behalve de Scandinavische dochters van Canal+, gebruiken alle Canal+-vestigingen in

Europa de Mediaguard-codering, waardoor nagenoeg alle satelliet-boeketten van

Canal+ met illegale software op één smartcard te bekijken zijn. Eind dit jaar moet

de omwisseling van smartcards starten die een hoger niveau encryptie-codes bevat.

Zowel Canal+ Groep-woordvoerder Jean-Louis Erneux als Canal+ Nederland

woordvoerder Hans van der Veen zeiden niet op de hoogte te zijn van

een eventuele omwisseling van kaarten. Gebaseerd op het aantal abonnementen

dat Canal+ in Europa heeft, zijn er in contintentaal Europa meer dan 5 miljoen

officiële Mediaguard-smartcards in omloop.

Satelliethandelaren stellen Canal+ ultimatum

Een twaalftal handelaren die deel uitmaken van de Satcenter-groep heeft

aangekondigd actie te voeren tegen het codeerbeleid van de betaal-tv organisatie

Canal+ Nederland. Volgens initiatiefnemer Kees Bakels heeft Canal+ de afgelopen

twee jaar (sedert de hack) weinig tot niets gedaan aan de hack op

het Mediaguard-systeem op satelliet.

Als gevolg hiervan - zo stelt Bakels - leiden handelaren die geen 'witte smartcards'

omzetderving. Met 'witte smartcards' worden de niet opgeladen kaarten bedoeld

(o.a. Goldcards) waarmee met specifieke oplaadprogrammatuur illegaal naar gecodeerde

Mediaguard-zenders gekeken kan worden (in de praktijk nagenoeg alle Canal+

oeketten in Europa), omzetderving. Klanten vragen volgens Bakels om deze 'witte

kaarten'; zodra het antwoord nee is, zoeken deze klanten voor de aanschaf

van al hun apparatuur hun heil elders. Bakels heeft Canal+ een termijn van twee maanden

gegeven waarop deze haar codeersysteem 'moet sluiten'. Bakels noemt de houding

van Canal+ nalatig en stelt dat hierdoor bewust wordt nagelaten technische

maatregelen tegen onbetaald kijken te nemen. Overigens hebben Canal+-dealers geen

overeenkomst met Canal+ en vindt het dealerschap op vrijwillige basis plaats.

Indien Canal+ geen actie onderneemt ziet Bakels juridische mogelijkheden

om schadeclaims in te dienen omdat Canal+ een dominante marktpositie

in de satellietmarkt inneemt. Bakels stelt dat er minimaal 10.000 blanco smartcards

(o.a. goldcards) per maand over de toonbank moeten gaan in Nederland. Een omwisseling

van kaarten (Chacarte) zou volgens Bakels een oplossing kunnen zijn. Bakels vindt evenwel

dat het hackcircuit best in kleine gesloten kring moet kunnen, maar dat de handel zich daar

verre van moet houden. Canal+ reageert bij monde van woordvoerder Hans van der Veen

met de mededeling dat het 'makkelijke publiciteit' is, en dat zijn bedrijf wel degelijk

bezig is tegenmaatregelen op juridisch en technisch niveau te plegen. Desalniettemin

wijst de praktijk uit dat de signalen van Canal+ Nederland en Canal Digitaal Satelliet

nauwelijks codewisselingen kent en illegale kaarten blijven werken en 'kraakcodes'

makkelijk toegankelijk zijn. Van der Veen erkent dat het fenomeen hacking niet in

zijn geheel is uit te bannen, omdat hacking in zijn visie een moeilijk uit te vlakken

fenomeen is.

 
Je bent vergeten erachter te zetten dat niks uit die nieuwsbrief gekopieerd mag worden zonder toestemming ;)

Wat betreft die handelaren: bijzonder flauw om canal plus de schuld te geven van het feit dat ze minder verdienen.

 
Goed opgemerkt Satslope, ik zal een mailtje naar Dutchmedia sturen of we op het funboard hun teksten mogen aanhalen, incl. bronvermelding.

Is wel zo netjes.

 
Als ze dan maar niet in hun nieuwsbrief gaan zetten "gelezen op satfun" oid want dat wekt weer "ongezonde" belangstelling.

Intussen blijf ik geinteresseerd in een nieuwe kaart ;)

 
Hehe ...

Ben ik daar even betrapt :))

Ik bedoel natuurlijk dat het commerciel doorlinken van een niet commerciele info-bron zonder bronvermelding of emailtje niet zo netjes is ... Zeker als het gaat om pagina's met duizenden hits ..

Mijn probleem is dat jullie geheugen te goed is :)

 
Oh excuseer, ik had niet gezien dat je die al hier gepost had, normaal staat zoiets in het nieuws forum.

Ik ben reuze benieuwd of die kaartwissel plaats gaat vinden, maar het zou eens heel goed kunnen, de mensen van dutchmedia zitten er niet vaak naast.

 
De geschiedenis kennende (SKY) had ik het wel verwacht. Wel leuk om te weten wanneer. Eerlijk gezegd zal ik geen zender missen, ik heb geloof ik zondag voor het laatst tv gekeken.

 
Zojuist de mededeling over dutchmedia gelezen, je kunt daar niet reageren dus dan maar ff hier.

Je mag gewoon schrijven "volgens dutchmedia gaat canal+ etcetc. " dat kan niemand je verbieden.

Maar je mag dus niet letterlijk stukken overnemen.

Wat is het verschil tussen letterlijk en "volgens" en dan in je eigen bewoordigen schrijven wat je gelezen hebt? Niets volgens mij maar volgens de wet wel.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan