kabel internet

Ik heb Numion ff geprobeerd en kom op de volgende resultaten:

Throughput (2)

21537 Bps

bytes per second

Modem speed

172 kbps

kilobits per second

Dit met een adsl verbinding van planet.

 
Hallo, ik zelf ben de trotse bezitter van een Chello Abo. En eerlijk gezegd bevalt me dit best. Let Op: Ik heb ook nog een COM21 Kabelmodem.

Up: meestal rond de 120 kbps

Down: meestal rond de 960 kbps (mits goeie server)

Natuurlijk zal zeker de down stream waarde afhankelijk zijn van het tijdstip waarop je een bestandje download en de samenhangende factoren.

Chello begrensd zijn modems standaard op 1,5 Mbps Down en 128 kbps up. Dit om grote bandbreedte slurpers tegen te gaan.

Feit dat jy nu opeens met een Motorola een downstream hebt van meer dan 800 Kbit/s geeft mij alleen een indicatie dat je waarschijnlijk op een VLAN zit waarop @Home nog maar weinig klanten heeft en je modem dus NIET begrensd is.

Het Motorola modem hoeft dus per definitie NIET sneller te zijn dan een ander modem. Als ik een COM21 kabelmodem NIET begrens en alleen op een VLAN zet met maximale toegestane bandbreedte haal ik ook gemakkelijk snelheden van 800 KBit/s.

Let wel op: Ik wil het hele gebeuren NIET afkraken, het is erg fijn voor je dat je deze snelheden kunt behalen maar verbaas jezelf niet dat de snelheden in de toekomst wel wat kunnen afnemen simpelweg doordat @Home zijn VLAN-tjes volgooit.

Voor de echte goeroe's: Kweet niet precies hoe het Motorola systeem inelkaar zit (kneem aan DOCSIS 1.0??) maar ging ff uit van het COM21 systeem. Wie hier nog een aanvulling op heeft: Ik hou me aanbevolen :)

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
Ook een hoop minder leuks, ik ben lid geworden van die club, want het is tenminste wel een club die probeert iets te doen voor hun leden.

Maar inderdaad ook interessante en leuke info.;)

 
ff misschien een zijstraat ..maar ik heb me laten vertellen dat er al aardig vooral bij adsl wat te twaeken val!!

maar kabel is natuurlijk heel ander als een adsl...

Maarr weet iemand misschien een tweak voor de com21? (url) ?

via xp? ofzo?

tnx.

 
bt, zo dacht ik er ook over dus ook maar gedaan. lijkt goed daar..

doe daar wel leuke (en minder leuke) info op.

@hurry, ik ga er ook vanuit dat het hier in de toekomst wel langzamer zal worden. ik zit hier volgens de div sites alleen. op mijn postcode is nog nooit een check gedaan... overigens zal het ook wel wat uit maken hoever je van de (hoofd) kabelkast af zit in je straat. (is hier ongeveer 15 meter) en dit is de wijkinvoer kast. dus de "joekel" en niet de kleine straat kastjes. naast deze kast staat de "kleine" kast voor de abbonees. dus eigelijk hang ik er rechtstreeks op.......

enne volgens de instalateur hangen de motorola's aan een nieuw netwerk waar nog weinig users op zitten. maar ook dit zal wel spoedig verranderen......

groeten opeltje

 
@opeltje: In principe maakt afstand nix uit, zolang er maar rekening in de "kleine" kastjes is gehouden met de kabellengte van de grond coax. Wat natuurlijk ook meespeeld is dat de GV's (groepsversterkers) en EV's (eindversterkers) juist zijn ingeregeld. Zolang dit in orde is maakt het voor een c12 niet uit hoelang de afstand is (wel max. 90 mtr) anders kom je alweer in de c6. Meestal (kweet niet hoe Essent zn zaakies voorelkaar heeft) zit in die grote kasten het verdeelpunt dus voor een hele wijk (zoals je ook al zei) en worden deze meestal gevoed met een glasvezel. Rechtstreeks op deze kasten zitten kan (bij mijn weten) niet, er zit altijd nog minimaal een GV tussen. Vaak zie je dus wel een combinatie van GV en EV staan (in een kast) naast zo'n "grote".

Have Fun met je @Home, heeeeeel soms ;) droom ik ;) dat ik dat ook eens mocht hebben. Ook Chello kan wel eens dwarszitten.

Greetings HurryBird

@digii (?) is ooit wel eens een tweak voor COM21 geweest, maar dit werkt niet meer. Zowel voor @Home als voor Chello.

 
Laatst bewerkt:
klopt ook hurry, ik bedoelde daar ook mee dat naast de grote kast het kleintje staat waar onze straat is aangeplugd.

enne ook @home heeft wel eens iets hoor......

groeten opeltje

 
THANKS ik heb er alleen dus kabelforum.nl vangemaakt en ut werkt alle info is daar nogmaals tnx.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan