Mijn ervaring met UPC:
een X aantal jaar geleden internet aangevraagt via chello
monteur was geweest om modem aan te sluiten en contract getekend.
tot zover alles oke
tot ik zat te wachten op een rekening (eerste 3 maanden waren gratis)
maar na 5 maanden dus nog steeds geen rekening ontvangen
waarop ik vervolgens chello gebeld heb en kreeg te horen dat er inderdaad wat probelem waren met de facturen,
oke foutje kan altijd voorkomen
tot ik na 7 maanden nog geen rekening ontvangen had maar wel een brief dat ik achter liep met betalen .. op die brief stond een openstaand bedrag wat niet klopte .. volgens contract waren 1e drie maanden gratis / aansluitkosten gratis en gebruik van modem gratis,
waarop ik dus een briefje stuurde naar het adres wat linksboven in de hoek stond van die brief (een postbus adres in eindhoven)
daarop nooit een reactie ontvangen .. toen nog maar weer een brief gestuurd en meteen een mailtje er achter aan..
op geen enkele manier kreeg ik een reactie terug van UPC chello
tot op een zondag avond ik ineens geen internet meer had..
humzzz ik dus bellen met het welbekende nummer 0900 1580
daar kreeg ik te horen dat ik afgesloten zou zijn..
ik het hele verhaal verteld .. ik moest maar een aangetekende brief sturen..
dat heb ik vervolgens gedaan, na ? 2 maanden lag mijn aangetekende brief weer op het postkantoor van mijn woonplaats .. raar zeg.
ik weer upc gebeld en kreeg daar steeds maar een onwetende persoon aan de lijn..
tot ik na dat ik inmiddels 3 maanden geen internet meer had zelf maar naar het hoofdkantoor van mijn regio gereden was ..
daar gesproken wat het probleem nu was .. daar kreeg ik plots te horen SORRY maar u had al die tijd een storing in uw modem hoor !!!!!
nou breekt mijn klomp dacht ik,
ik zou diezelfde dag weer aangesloten worden en zou een juiste factuur ontvangen..
dat aansluiten klopt wel dat is weer gebeurd maar de rekening kon ik weer op wachten

na ? 2 maanden weer brieven gestuurd maar weer geen reactie
tot ik weer eens belde met UPC en kreeg eindelijk iemand aan de lijn die wat meer wist .. wat blijkt nu :
het adres wat linksboven in de hoek van de enigste brieven die ik gehad heb niet een bleek te kloppen ?????
dat was een oud postbus nummer van hun waar niets meer mee gedaan werdt ... ???? mijn antwoord was dus waarom staat dat adres er dan ??? .. nou meneer ze willen eerst de oude brieven opmaken .. PARDON ??? dat is dan toch vragen om moeilijkheden ???
ik vraag aan die persoon wat inmiddels het openstaand bedrag was en wat hun rekening nummer was .. bedrag kon de beste man wel vertellen (al aardig hoog ) maar het rekening nummer dus niet omdat ook veranderd was en het rekening nummer wat dus op de oude brieven staat klopt niet meer .. pffffffffffffffffffff
ik dacht nou jullie zoeken het maar uit met jullie zooitje kom de modem maar halen .. dat gebeurd tot op heden nog steeds niet
kreeg nu een paar weekjes geleden een brief van een deurwaarder en op dezelfde dag een 1e jawel 1e rekening van UPC
maar wat blijkt .. het bedrag wat ik aan upc moest betalen kwam niet overeen met het invoorderbaar bedrag wat er op de brief van de deurwaarder staat ???? jaja lekker duidelijk
deurwaarder gebeld en die snapte het ook niet helemaal .
3 dagen later kreeg ik weer een brief van een deurwaarder (ja van een andere deurwaarder) ook dat bedrag komt niet overeen met de rekening van upc en van deurwaarder 1
loopt lekker daar

nu heeft deurwaarder 1 mij inmiddels weer een brief gestuurd dat ik binnenkort voor moet komen ..
wacht nu maar op de brief van deurwaarder 2

ik lach er nu maar om .. want die gasten van upc weten volgens mij zelf niet eens wat ze doen..
ben benieuwd wat hier uit gaat komen ..
en ik zal zeker naar de rechtbank gaan en die UPC eens goed onderuit TRAPPEN .. dat ze eerst maar eens zorgen dat hun eigen administratie klopt ..

verloop van rechtzaak zal ik jullie wel laten weten