Kan FTP poort niet vinden

S

SamOrii

Beste Admin,

Ik heb probleem met ftp, ik kan niet ftpen maar wel telnet.

iedere keer krijg ik fout melding "ftp port not correct" dus de standaard ftp port 21 is gewijzigd.

Ik ging via DM500-s TuxBox commander naar vsftpd.conf zoeken, maar deze kan ik niet vinden!

wat moet ik nu doen ? ik kan daardoor de ftp port niet achterhalen of veranderen?

is er een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank,

Sam

Beste Samorii welkom op Satellite Fun.

Ik heb even je bericht verplaatst, want het is de bedoeling dat je de eigen vragen in een nieuw onderwerp (topic) plaatst en niet in een draadje van iemand anders die een andere vraag heeft. Dus graag daar even op letten.

Dan voor wat betreft je probleem is natuurlijk de vraag hoe dit verandert kan zijn. Heeft er iemand aan gezeten dan?

De vsftpd.conf moet normaliter in de /etc directory staan, maar als hij daar niet aanwezig is dan kun je nog proberen een reset naar fabrieksinstellingen te doen. Dat kan vanuit het menu middels je afstandsbediening.

Als dat niet helpt kun je (afhankelijk van je type Dreambox) het image er op nieuw op flashen middels een seriele nullmodemkabel.

Hartelijk dank voor de snelle antwoord en voor de uitleg wat betreft topic's.

Mij DM500 is bij vriend geflashd voor een betere presentatie, en waarschijnlijk heeft hij het verwijderd.

Er is dus geen andere optie ( bijv. een nieuwe bestand aanmaken via DM zelf ) of via telnet?

Bij voorbaat dank!

Nou er is wel een mogelijkheid via telnet. Vermoedelijk heeft hij de hele ftp daemon weggehaald of uitgeschakeld. Die zou je dan moeten aan zetten of zelfs opnieuw installeren.

Dat opnieuw installeren zal dan vermoedelijk via wget moeten. Maar da's het nadeel als je aan cardsharing doet, veel van die mensen halen dan gegevens weg die je nodig hebt.

Het kan eigenlijk heel gemakkelijk. Kijk welke emu je gebruikt. Als dat CCcam is, telnet dan naar je dreambox en ga naar /var/etc en daarin vindt je een bestand CCcam.cfg.

Dit kun je openen met Tuxbox Commander, dat is in jouw geval het makkelijkst.

Daarin staat een regel die begint met C: en daar achter wat gegevens. Schrijf die regel op een stuk papier.

Nu kun je de dreambox opnieuw flashen middels en seriele nullmodemkabel of dit door iemand anders laten doen. Als dat klaar is heb je weer FTP.

Dan installeer je via de menustructuur de CCcam emu weer en daarna maak je zelf op je pc een bestandje CCcam.cfg, daarin zet je die regel die je opgeschreven hebt en die plaats je weer in de /var/etc en als daar al zo'n regel staat, dan overschrijf je die met die wat jij gemaakt hebt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan