Kanalenlijst leeg maken

2

240Z

Wie kan mij helpen aan een trucje om de kanalenlijst in een 5400Z in een keer leeg te maken of hem terug te zetten op de fabrieks instellingen.
Of het stukje software waar dit mee kan, die heb ik gehad maar kan het niet meer terug vinden op mijn computers.

Bij voorbaat dank,

Frits.

Gewoon de humax toolbox downloaden, daar zitten de meenste tools wel in. en voor sleutels laden.DSR_9500_EMU_Ed56_CW.

En om de hummie schoon te vegen dan de clean tool voor humax gebruiken.

Door ff te googelen kom je vanzelf ergens waar deze gratis te verkrijgen zijn.

Grtz/

effe de humax aan zetten en met je scart kabel reukelen..er uit en weer in douwe en zo...
das het bekende humax prob,,,dan is vaak de settings lijst weg..

oke ..je kunt op de veilige weg..ook humbox downloaden...daar zitten leuke progjes in om alles te laden...

grtz freak.

freak >> effe de humax aan zetten en met je scart kabel reukelen..er uit en weer in douwe en zo...
das het bekende humax prob,,,dan is vaak de settings lijst weg..

Nog nooit van gehoord....Trouwens dit is geen normale zaak van doen. dan kun je ook nog wel andere middelen bedenken. maar we zijn er niet om elkaar zijn/haar ontvanger om zeep te helpen.

Trouwens is het altijd raadzaam om tijdens scart kabel aansluiten de bijde toestellen uit te schakelen.

Wat jij doet met reukelen wijst er op dat je iets forceerd met 12v in scart. maar dat de settings er van weg zouden zijn heb ik nog nooit meegemaakt.

Grtz/

dat was natuurlijk maar een geintje...

maar het is weldegelijk iets wat vaak us voorkomt bij een humax 5400...
als je die vast aan de pc hebt zal het inderdaad niet vaak gebeuren,maar al die die hem vaak moeten afkoppelen om nieuwe firm of sleuteltjes te laden zullen het vast wel us mee gemaakt hebben.

het beter bekende 3 puntjes probleem.

grtz freak.

@freak Ja geintje,s kunnen soms bij mindere ervaren gebruikers lijden tot rare tafferelen, zelf ben ik daar voorzichtig mee. omdat ik wel eens toestanden heb meegemaakt van dergelijke soort.

Mensen zaten in zak en as. en vertrouwden 100% op een oplossing van in hun ogen een ervaren iemand. Maar kwam van de koude kermis thuis met nog meer schade.

Tuurlijk een geintje op zijn tijd moet kunnen daar is ook niets mis mee. maar ieder ervaart het niet altijd als gein.

En mijn instelling is zo dat ik mensen wil helpen waar nodig. en vertrouwen dan op je en zien het verschil niet meer tussen gein en oplossing.

Trouwens ik heb vele ontvangers voorzien van firmware en andere. maar ben ook nog nooit data verloren door aansluiten van rs232.

Het kan zijn dat ik een eigen gemaakte 3 aardig 0 modem kabel heb. en die kant en klare hebben volle bezetting. dat daar een puls of piek komt die data wist. dat is best mogelijk anders heb ik geen verklaring.

Connectors inpluggen en aanpluggen blijven met spanning op apparaten riskante dingen.vandaar ik altijd de apparaten van spanning af doe.

Misschien wel te voorzichtig maar deze werkwijze heb ik me en is mij geleerd omdat ik veel werkte met automaten (robotten) eerst plc besturing stand alone. en later geintergreerd in machine zelf.asea/shulling/engel/demag/stork/farbucher/battenveld/krausmaffei.enzzz.heb 30 jaar met deze machines gewerkt. van handventielen tot computer besturing

Want schade door dergelijke kon je niet gebruiken.omdat de productie lijn dan uren stil kwam te liggen.

Vandaar misschien wel deze werkwijze.

Grtz/Sth.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan